Het komt goed, dat beloof ik.

Depressie

Dit is een belofte die ik aan wil gaan. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor de mensen om mij heen. Wat dit inhoudt of hoe dit gaat gebeuren ga ik beschrijven. Misschien is het het beste om hier gaande weg achter te komen omdat dit iets is waar ik niets mee kan. Ik word achtervolgt door mijn afgunst depressie en bangheid. Het lijkt er vaak op dat dit gevoel de overhand heeft. Als gevolg zit ik tijden thuis maak ik geen beslissingen. De gedachten van falen sluipt in mijn lichaam. Ik kan het gevoel niet afketsen of gebruiken om in een versnelling te komen. Waarom de fuck is dit. Ik ben toch niet achterlijk. Soms lijkt het of ik lijdt aan bewuste sabotage. Hiermee bedoel ik te zeggen dat alles wat ik doe vaak is om het onderliggende gevoel tegen te gaan. Een goed voorbeeld is uitgaan en vervolgens eigenlijk contact willen maken met vrouwen. Doordat dit iets is kies ik er voor om dit te ontwijken. Dit doe ik door het nog leuker met de mensen te hebben waar ik al mee ben. Vervolgens verlies ik zelf in alcohol. Nu vind ik dat ik geen vrouwen meer kan aanspreken. Waarom doe ik dit? Heel simpel ik wil niet afgewezen worden. Op dit moment is alles wat ik doe of zeg op gevoel. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat alles wat ik doe of zeg direct uit mijn hard komt. Zodra iemand hier een opmerking/aanmerking op heeft of misschien een bepaalde blik heeft druip ik af met het slechtste gevoel wat je je maar bedenken kan. Het kutte is dat ik het probleem wel ontwijk maar mij vervolgens schuldig voel over het feit dat er weer niets gebeurt is. Waarom blijf ik dan ontwijken waarom blijf ik mijn gedachtes wegroken met grote hoeveelheden cannabis. Waarom blijf ik opzoek naar dingen die me minder laten voelen terwijl ik weet wat voor gevolgen het heeft. Waarom zie ik in dat ik allemaal dingen bewust omzeil terwijl ik weet dat door die beslissingen ik alleen maar nog meer in mijn schulp kruip. De fuck! Ik herken het maar doe er niets mee. Zou het niet beter zijn als ik gewoon iets onwetender zou zijn. Mijn gevoel een plek kan zijn. Dingen net iets eerder met helikopter view kan bekijken zodat ik in het moment nog de juiste keuze kan maken. De juiste stappen kan ondernemen en zo mijn angsten kan overwinnen. Is het raar dat ik ‘’het komt wel goed” gebruik terwijl ik heel goed weet dat ik dat zelf allemaal niet weet. Ik sta vaak zat stil bij andere manieren om niets meer te voelen namelijk een uitweg. Vluchten is nog steeds iets wat mij vaak in de ogenstaart en mij kippenvel geeft. Ik zie het als een manier om alles achter me te laten en opnieuw te beginnen. Maar waarom de fuck wil ik overnieuw beginnen? Volgens mij kan ik ook veranderingen in mijn leven aanbrengen waardoor alles leuker word. Ik vind nu helemaal niets leuks ik geniet nergens echt van. Ik heb liefde nodig. En daar bedoel ik niet die onvoorwaardelijke familie liefde ik bedoel hier de hete interessante liefde die opbloeit int de liefde tussen 2 personen die niets anders dan elkaar zien. Ik wil mij begeert voelen. Daarnaast wil ik mij veilig voelen dat is iets dat ik nu niet doe. Ik wil iemand die mij zelfvertrouwen geeft. En ik wil al deze dingen ook voor iemand anders zijn. Ik ben hier zoveel mee bezig dat het mij niet lukt waardoor ik weer boos op mezelf word. Weet slecht over mijzelf denk en dan dat komt dan intense kut stemmetje weer dat mij verteld dat het niet goed komt. Wtf daar zijn we weer. Waarom blijft dit gebeuren nu wil ik er helemaal een eind aan maken. Ik wil geen last meer zijn. Ik wil geen geld meer kosten. Waarom maak ik mijn familie en vrienden zo ongelukkig. Gelukkig denk ik allen maar na over een eind maar dit is natuurlijk eigenlijk ook al fout. Ik ga blijven werken om beter te worden. Tot die tijd doe ik dit soort oefeningen om de demonen in mijn hoofd op papier te krijgen en niet alleen in mijn hoofd te laten fungeren. Maar met die extreme eenzaamheid zal ik aan het werk moeten. Want dit lukt mij niet meer alleen.

Reacties

NECUSE

Doorbreek de cirkel beginnende bij positive muziek ipv die emotionele rommel. Ga je kapot aan

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips