leven oppakken na een moeilijke tijd

Depressie

Leven oppakken na een moeilijke tijd

hoi allemaal, ik ben Robin van den Boogaard en ben 14 jaar oud. ik heb al wat eerder een verhaal geplaatst over een tijd wat voor mij niet echt bepaald een leuke tijd was. ik heb in die periode veel downs gehad en heb best veel moeite gehad om daar weer boven op te komen, ik heb veel aan mezelf gewerkt en probeer elke dag te beginnen met positiviteit en daarmee te eindigen. ik ben gaan beseffen dat het leven zo voorbij gaat, dit is makkelijk gezegd maar als je er echt is goed over nadenkt vliegt de tijd voorbij en kan het op een gegeven moment ermee op houden. na dit te beseffen ben ik nog meer van mijn familie,vrienden en gewoon de mensen die dicht bij me staan gaan houden. na dat ikzelf een wat minder prettige periode heb gehad met veel negativiteit en dat ik niet meer van het leven genoot, is ook mijn 18-jarige zus in een moeilijke tijd terecht gekomen. ze werd ziek in haar hoofd en veranderde door ook maar iets kleins van een lieve positieve meid naar een zus die niet meer wist wat ze deed en ontzettend agressief werd. voor mijn ouders was dit een hele klap, ik heb ze daar ook erg mee zien zitten, want natuurlijk is het niet leuk als je ze alle 3 ziet huilen, en ze zien struggelen omdat ze niet weten hoe ze er mee moeten omgaan, week na week werd het erger en zag je haar elke week een stapje meer agressiever worden . ik zie het nog gebeuren als de dag van gister, het was laat en ik hoorde uit het plots een enorme klap, dat was me zus, ze had blijkbaar met iets gesmeten. mijn ouders en ik waren natuurlijk enorm geschrokken. ik wist niet wat ik meemaakte, ik had het de dagen daarna ook zo moeilijk, het was op me netvlies gebrand wat er die avond is gebeurd. maar ook dat is langzaam goed gekomen. natuurlijk heeft iedereen wel is een keer zijn of haar down momentje en ook dat is normaal. ik ben dat gaan beseffen net als andere dingen waar ik hiervoor nooit over had nagedacht, het was zo ver weg. maar zodra je ouder word besef je het meer en meer. daarom ben ik zo blij dat het allemaal goed is gekomen en om te zien dat wanneer je niet opgeeft en er blijft voor gaan, je er uiteindelijk wel komt en je doelen zult behalen! (lees ook mijn ander verhaal over mezelf: depressie daarna) super bedankt voor het lezen, zou het super leuk vinden als je hieronder een leuke reactie achter laat!

Reacties

Arthur

Dag Robin

Leuk te lezen dat je u beter voelt ! Blijf positief denken, dat zal je zus ook gigantisch veel helpen. Nooit opgeven is het belangrijkste!

Hou je goed en wens je het beste.

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips