Jaren geleden al gestopt met leven..

Depressie

Jaren geleden al gestopt met leven..

Hoi, ik ben 24 jaar en heb al sinds mijn 19e een zware depressie die maar niet over gaat, daarnaast borderline en angststoornis. Ben een jaar opgenomen geweest en daarna nog korte opnames gehad, maar het lukt me gewoon niet. Ik val elke keer in een diep zwart gat waar ik voor Mn gevoel nooit meer uit ga komen. Er lijkt geen andere uitweg dan de dood, die nu wel dichtbij begint te komen.. Ik ben al lange tijd bezig met afscheidsbrieven schrijven en wil me aanmelden bij de levenseindekliniek om er wel op een humane manier een eind aan te maken. Ik ben hiermee bezig als een soort obsessie, er is niks anders meer. Het voelt alsof ik jaren geleden al gestopt ben met leven aangezien het nu bestaat uit terugtrekken en met niemand praten. Ik voel me echt heel moedeloos en kan hierdoor ook geen nieuwe therapie doen. Ik sta er zo negatief in en Mn hoofd zegt alleen maar dat ik het niet kan en dat ik dom en lelijk ben. Ik word er gek van! Mijn relatie is uit sinds een maand, na 6 jaar een relatie gehadte hebben. Maar hij trok het niet meer om met mij door te gaan.. Aan de ene kant vind ik het vreselijk en aan de andere kant voel ik er weinig bij. Ik vind het logisch dat ie mij niet meer wil, ik ben zo veranderd door die zwarte donkere persoon in mij.
Ik hoop dat iemand zich herkent in dit vreselijk sombere gevoel dat maar niet weggaat.. En wat voor therapie iemand misschien gekozen heeft die heeft geholpen?

Alvast veel dank,
Liefs.

Reacties

Sien2

Dipjes en 1952, erg veel dank voor jullie reacties. Ik heb aan medicatie alles geprobeerd behalve de Mao remmer. Die ga ik waarschijnlijk nog proberen over een paar weken. Aan therapie heb ik cogn gedragstherapie gehad, psychotherapie, schematherapie, psychomotorische therapie, beeldende therapie en pst gehad. Alleen MBT nog niet... heeft een van jullie hier ervaring mee? Heb er alleen nog maar negatieve verhalen over gehoord :(.

Sien2

Dankjewel voor je reactie.
Snap wat je bedoelt, ben zelf ook wel klaar met de therapieën.
Heb trouwens ook nog 42 elektroconvulsie behandelingen gehad tijdens mijn opname in het ziekenhuis. Enige wat dat heeft gedaan is Mn geheugen helemaal plat gelegd. Heb een gat in Mn hoofd qua herinneringen en weet veel niet meer.. Dus ook geen aanrader!
Inderdaad gesprekken helpen soms voor eventjes. Dat is t even allemaal wat lichter. Ik heb dat wel alleen met de therapeuten waar ik een goede klik mee heb. Anders werkt t niet. Heb nu een therapeute waar ik me fijn bij voel en waar ik al Mn gedachten kwijt kan. Alleen gaat zij over twee weken weg... Dus dat is erg moeilijk.
Heeft de citalopram wel wat gedaan bij jou? Ken ook mensen die t ook slikken en er wel baat bij hebbben gehad. Zelf slik in nu Nortrilen en lithium. En daarnaast lorazepam, aripiprazol en mirtazipine. Ben van de lithium flink aangekomen, wat ook erg vervelend is. Dus hoop daar snel vanaf te zijn.
Vervelend voor je dat je je bij niemand lekker voelt, herken ik ook wel. Heb heb wel een paar fijne mensen om je heen waar je af en toe contact mee hebt?
Liefs.

Sien2

Ah dankjewel heel lief dat je dit stuurt!
Ik ga googelen. Ben benieuwd...

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips