Therapie?

Depressie

Therapie?

Goedendag mensen

Ik heb “trekken van narcisme” en zelf denk ik door de afwisseling van periodes ook aan bipolaire stoornis type 2. (Hypomanie) Beide zijn algemeen niet erg te veranderen door therapie. Nu Heb ik Depressie met gemiddelde dosis anti depressiva, niet genoeg om er uit te komen. Lusteloos en uitzichtloos. Niet uit bed of van de bank af willen. Tegen alles op zien. Verhoging antidepressiva lijkt niet genoeg te helpen.
Er zijn ook positieve dingen. Ik ben bijgebruind en afgevallen. Ben veel minder dominant in de omgang. Dit geeft echter wel zenuwachtigheid, ongerustheid. Voel me zeer kwetsbaar nu. Ik geef anderen veel meer ruimte. Mensen reageren daar op positief. Ben prettiger om mee om Te gaan. Moet er erg aan wennen, aan die nieuwe houding. Maakt me ongerust, angstig. Waar gaat dit heen? Toch ook telkens bemoediging door het betere contact met mensen.
Ik zou dit nieuwe gedrag wel willen verstevigen zodat ik er geruster op wordt en op vertrouwen durf. Heb daar hulp en steun bij nodig. Contact Psychiater gaat meest over medicatie. Tips welkom van mensen die dit herkennen. Wat voor soort begeleiding past hierbij???

De Viersprong heeft programma’s voor Narcisme. Maar dat is met “trekken van” weer wat overdreven. Voor het mogelijk bipolaire is eigenlijk alleen lithium. Dat is ook weer zo een heftige stap.
in een de meer manische fase verlies ik mensen, ook mijn vrouw trekt dat niet meer. Dus voorzichtig met (te veel) anti depressiva.
Ik heb inzicht nu en zie en voel het intense verdriet dat ik haar en anderen deed met egoïstisch niet corrigeerbaar onrealistisch(ook wel financieel) onverantwoord gedrag. Met gemiddelde dosis anti depressiva plus begeleiding hoop ik dit te veranderen Maar welke begeleiding? Ik ben blij met reacties

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips