bemoediging nodig

Depressie

Bemoediging nodig

Beste forumgangers

Heb veel gereageerd op posts de laatste tijd. Het is fijn om anderen te proberen te bemoedigen ook, of juist, als je zelf "zwaar" zit. Mag ik nu eens wat bemoediging ontvangen? Ik vraag er maar gewoon om, waarom niet? Het valt me zwaar dat ik niet tegen de gewone regeldingen van het leven opgewassen lijk nu. Improviseren kan ik prima normaal gesproken, maar nu....ik zie overal onaffe klussen, deadlines, etc etc. Fokt me enorm op. Straks gaat het allemaal mis. Heb een onbestemd gevoel van ongerust zijn heel de tijd, gemengd met n soort berusting.
Duloxetine was te weinig en is paar dagen geleden opgehoogd van 60 naar 90 mg pd. Ik merk er natuurlijk nog niks van, nou alleen heel soms een onvaste voetstap. ? Weet iemand hoelang het duurt tot je van zo een verhoging wat positiefs merkt? Toch geen 6 weken weer hoop ik...
Ik vind het fijn om gewoon wat reactie te ontvangen, ook al weet je het antwoord op mijn vraag niet.

Reacties

Sien2

Hoi Dipjes,
Vervelend om te lezen dat je t zo zwaar hebt. Ik herken wel wat je zegt. Alles lukt niet goed meer en er zijn veel tegenvallers.. Maar blijf bij jezelf en geloof in jezelf. Dat is denk ik heel belangrijk. Jij bent degene die belangrijk is! Volgens mij duurt t inwerken van medicatie altijd 4 tot 6 weken... Maar heb geen ervaring met t spul dat jij nu gebruikt. Ik hoop echt dat t snel beter gaat en je je weg gaat vinden! Wens je veel geluk toe!!

Dipjes

Sien2 en 1953

Dank jullie hartelijk voor jullie antwoorden, fijn om reactie te krijgen, dan voel ik me er toch minder alleen mee tobben. Ja energie: ik slaap echt goed dank zij quietapine. Opstaan is lastig. Ik blijf in bed tot half tien.
Rond 8 u wakker maar geen moed aan de dag te beginnen. Heb het huis en onderhoud verwaarloosd in mijn drukkere wat hypomane periode een paar jaar.,Al die klussen overweldigen me, ik moet zo veel regelen en doen......vuistregel.: elke dag wandelen mediteren en een rotklusje waar ik geen zin in heb. Dit lukt wel een beetje. Soms middagdutje. Ik weet dat ik smorgens moet wandelen maar is altijd een strijd om van de bank te komen. Dat klassieke depri beeld Heb ik voor het eerst. Vorige episodes altijd doorgewerkt
Nu vroeggepensioneerd, vrijwilligerswerk opgezegd omdat ik me onmogelijk had gemaakt daar in mijn drukkere fase. Nu dus geen echte bezigheid meer. Dat is niet goed. Wel die huisklussen dus waar ik tegenop zie. Kortom: was de depressie nou eerst maar s weg...

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips