Heb ik een depressie ?

Depressie

Heb ik een depressie ?

Elo

Hey iedereen, ik heb even jullie mening nodig.

Ik ben sinds maart nu thuis, was zwaar overwerkt dus dokter schreef me thuis met burnout ma dat bleek het uiteindelijk niet te zijn, mijn psychiater zegt depressie.

Nu ben ik hier zo over aan het twijfelen want mijn symptomen zijn : slapeloosheid (slaap nu met medicatie), nergens zin in en geen plezier, ook hele tijd aan het piekeren maar niet over negatieve gevoelens/problemen zoals een depressie normaal gaat maar wel over hoe ik hier uit ga geraken, waarom ik me toch zo leeg voel, wat kan helpen om me hieruit te krijgen. Therapie met psycholoog helpt dus niet want denk niet aan problemen ofzo, het lijkt alsof mijn lichaam gewoon knop heeft omgezet en ik nu dus gedoemd ben om geen plezier te hebben en hele tijd maar te piekeren erover. Ik vind dit allemaal zo vreemd, en dus daarom dat ik ook twijfel aan diagnose. Ik heb al twee behandelingen met medicatie achter de rug die niet aanslaan. Ik heb ook geen bijwerkingen ofzo en voel me er ook niet slechter van.

Is dit herkenbaar voor iemand ? Of hoe voelen jullie jullie/ wat denken jullieals je in depressie zit ?

Buiten mijn wandeling en series kijken, doe ik letterlijk niets thuis naast piekeren dan. Enorm frustrerend want de dagen duren een eeuwigheid.

Bedankt !!

Reacties

rita

Beste Elo, ik herken sommige van jouw klachten. Ik heb wel een depressie en daardoor last van slapeloosheid. Ik heb ook niet doorlopend negatieve gedachten, maar wel een rot en naar gevoel in mijn hele lichaam. Ik noem het een "allesoverheersend" rot gevoel in mijn gevoel waardoor ik nergens zin in heb. Spanning in mijn hele lichaam met daarbij hartkloppingen, heel naar. Daardoor kan ik me niet ontspannen en plezier hebben in dingen die ik normaal wel doe. Het liefste ben ik thuis, daar voel ik me veilig. De uitdaging voor mij is nu om ondanks het nare gevoel in mijn lichaam en de bijwerkingen naar buiten te gaan en dingen te ondernemen. Dat kan mij helpen uit de depressie te komen. De stap om uit mijn veilige omgeving te gaan en naar buiten te gaan is heel moeilijk. Ik heb medicatie met helaas bijwerkingen, dat maakt het extra moeilijk om vol te houden. Ik vind het erg zwaar om uit de depressie te komen, omdat de medicatie bij mij nog niet aanslaat. Heb je al internet rondgekeken op diverse sites over depressie? Daar wordt beschreven welke symptomen een depressie kan zijn. Misschien herken je jezelf daarin. Je hebt al de stap naar een psychiater gemaakt, dat is prima. Therapie kan je helpen. Ik hoop dat mijn berichtje een beetje steun kan geven. Groet

Elo

Dag dipjes,

Ja dat is het nu net, ik kom wel buiten en probeer ook kort vrienden te zien ma die bui blijft hangen overal en altijd :( en dat gepieker ook, het is echt zwaar..
Jaa ik zal het er zeker binnekort met mijn psychiater over hebben. Ik weet wel dat iedereen me zegt is depressie maar iets in mij zegt dat het dat niet is en daarom dat ad niet werken maja wat is het dan wel .. weet ik zelf niet ..

carolien

hallo Dipjes,

Was jij het laatst niet die dacht dat hij bipolair is?
Hen je nu een andere diagnose of zijn hier twee dippen op het forum.
Kan ook natuurlijk. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Sterkte er mee!

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips