Open up! Het komt goed!

Depressie

Open up! Het komt goed!

Hoi iedereen.

In mijn tijd van zware depressie was ik veel op dit forum te vinden. Ik heb echter geleerd dat buiten therapie, lotgenoten en medicatie er iets veel belangrijkers is. Er over praten met vrienden, familie, collega's etc. Ik nam het dan ook best drastisch en postte het op Facebook, waarop ik honderden reacties en berichtjes kreeg via welk kanaal dan ook. Er was zo veel begrip! Dit lucht enorm op en ookal vraag ik jullie niet hetzelfde te doen, want zoiets op Facebook zetten is natuurlijk erg kwetsbaar. Maar wees eerlijk en praat er met zo veel mogelijk mensen over die dichtbij je staan. Hoe moeilijk en zwaar het ook is. Het gaat goed komen!

Ik ben inmiddels herstellende van een zwart gat met suicidale gedachtes elke dag en crisis. En ik heb mijn verhaal vertaald in een lied. Deze is e beluisteren op mijn Facebook pagina en de volgende link: https://bit.ly/2ZAxoQW

Ik hoop vanuit heel mijn hart dat wanneer je dit leest en het nummer luistert jezelf herkent en een sprankeltje hoop krijgt. Ik merk dat ik dat erg gemist heb in mijn depressie. Hoop. Alsjeblieft, blijf hopen, en blijf hier!

Reacties

Dipjes

Nou dat is mooi zeg! Dat je je ervaring in muziek om gezet hebt. Herkenbaar en goed gedaan. Hoop, dat er weer kleine dingetjes mooi zijn, zo begint herstel he.
Ik was net van plan om iets positiefs daar over op dit forum te zetten. En toen vond ik jouw bericht en muziek. Gaaf!
Na weken worstelen met zal ik de dosis verhogen zoals de psych toestaat, en het risico nemen in mijn geval dat ik daar iets te vrolijk van wordt(aanleg bipolair) en alles stuk maak, begint er ineens een serietje lichtpuntjes.
Beetje onverklaarbaar, heb al een week of 9 een net iets te lage dosis antidepressiva. Maar nu beweegt er toch iets. Heb weer momentjes dat iets moois me op valt, een leuke herinnering en zin om een klein klusje te doen. Uit ervaring weet ik: het gaat goedkomen!

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips