Niet begrepen worden

Depressie

Niet begrepen worden

Moe word ik er van.

Altijd alles aanhoren van anderen, altijd al je energie erin steken om oprecht te luisteren, advies geven, enthousiast reageren, enz.

Maar ondertussen..
Laat ik het ook eens doen, over mijn gevoel praten en mijn gedachten uitspreken. Mijn hart luchten en even zeggen wat mij dwars zit. Maar nee, dat lijkt niet belangrijk. Of er wordt overheen gepraat, grapjes gemaakt of het wordt maar snel afgewimpeld. Gaat wel weer over, stel je niet aan enz. Hoe uitgebreid jij naar iemand luistert en echt een goed gesprek met iemand voert en diegene zoveel mogelijk probeert te helpen als er iets is, hoe weinig je er voor terug krijgt.

Heb echt het gevoel dat niemand mij begrijpt of echt naar mij luistert. En dat is best wel vermoeiend, vooral omdat je zelf wel altijd oprecht naar iemand luistert..

Herkent iemand dit?

Reacties

Niels64

Beste Lanaitis,

Zelf luister ik ook meer dan ik praat over mijn gevoelens.
Dit komt dat niemand echt kan helpen.
Maar is wel vermoeiend zeker als er gebagatelliseerd wordt en er grapjes over gemaakt wordt.
Als je niemand in je kring is waar je mee kunt praten dan zou ik naar de huisarts of GGZ praktijkondersteuner gaan want die hebben wel een luisterend oor en veroordelen je niet.
Soms is een paar gesprekken al genoeg om verder te kunnen omdat deze met andere ogen naar jou probleem kijken.

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips