psycholoog

Depressie

Psycholoog

Yo,
Ik ben 14 (bijna 15) en wil graag anoniem blijven en ben een jongen. De laatste tijd (anderhalf jaar) voel ik me erg .... idk gewoon kut.
Ik heb de laatste tijd erg last van angsten en depressie, laatst zaten we aan tafel en ik stootte mijn teen en uit het niets moest ik huilen terwijl het geen pijn deed. Ik ben de laatste tijd ook aan het denken over dingen die je niet blij maken zoals de toekomst, de uitsterving van de mensheid en ook rare dingen zoals het universum en ik denk gewoon te veel na. Ik heb ook enorm veel last van angsten, vooral na films. Ik kan er niks aan doen. Ook ben ik erg onzeker over mezelf en ik heb al gedronken en wiet gerookt. Ik weet niet of je het zelfmoordneiging kan noemen maar k denk de laatste tijd wel na over hoe het misschien beter zal zijn als ik dood was en hoe ik dood zou willen gaan. ik heb ook een keer geprobeerd mezelf te laten stikken maar daar had ik de wilskracht/moed er niet voor...
Het komt er op neer dat ik naar de huisarts ging en vertelde me dat het beter is om naar een psycholoog te gaan, nu ben ik dat niet gegaan omdat ik niet graag over mijn gevoelens wil praten.
Is het handig of goed om naar een psycholoog te gaan?
groetjes anoniem

Reacties

sabrinasipyyy

Ik reageert op de naam Sabrina, mijn ex liet me, in het begin dat ze niet langer heeft mijn berichten en of aan de telefoons. Ik heb last van zijn afwezigheid parque wat mis me de hele dag.
Ik volgde onlangs de getuigenis van een dame voor de emotionele terugkeer van haar man die lopen door middel van een krachtige set van Voodoo godheden.
Dit zet de Voodoo maakte me krijgen van mijn ex in 7 dagen terug en ik ben gelukkig weer...
Als u wilt krijgen uw ex terug, contact hem voor Voodoo heeft het volgende e-mailadres:
v.Legba@Live.fr
watsapp: + 22967084852

Sarah__

Wel naar een psycholoog gaan! Echt doen hoor, hij of zij kan je verder helpen. Het is super lastig om over gevoel te praten, maar daar mág je moeite mee hebben. Je kunt dat ook vertellen aan de psycholoog zodat hij/zij daar rekening mee kan houden. Heel veel sterkte en grijp de professionele hulp aan!

Liefs,

Sarah

Dipjes

Kijk Pleh, (leuke naam) als er nou honderden, duizenden mensen in dezelfde sloot lopen, totdat er iemand ontdekt dat dat helemaal niet hoeft. Waarom zou je daar dan geen gebruik van maken? Een psycholoog helpt gewone mensen in buitengewone omstandigheden. Wat is daar dan op tegen? Praten is ook maar een dingetje trouwens. Je kan ook de hulp van een psycholoog krijgen om vooral dingen te DOEN die de goed kant op helpen. Je mag, bijvoorbeeld samen met je huisarts of iemand anders, best een beetje winkelen hoor om een hulpverlener te vinden die goed bij je past. Bevalt het niet,? dan mag je best wel eens ruilen hoor. De match moet goed zijn. Als dat lukt kan dat ook fijn en comfortabel zijn. Het proces om op te krabbelen is niet perse prettig, maar ja, wat je nu hebt is ook niks toch?
Dus je kan er mogelijk alleen maar beter van worden...
succes!

Janpietaardeklei

Yo, weet niet of dit je helpt. Ik ben zelf een kerel die altijd een van de populaire boys van de school was. Echter had ik het super k*t thuis en was ik heel erg onzeker. Ik dacht ook vaak na over complotten, alsof alles fake was en dat het geen zin had om te leven. Ik praatte ook nooit over gevoelens en hield mezelf voor de gek om te doen alsof er niks aan de hand was. Maar uiteindelijk breek je. Bij mij resulteerde dat in een diep diep diep zwart gat en serieuze zelfmoordgedachten en plannen (gelukkig geen pogingen). Een gesprek bij een psycholoog was voor mij zo'n grote opluchting. Na al die jaren kon ik tenminste alles kwijt. En weet je, ik voel me nou nog een coolere kerel dan dat ik ooit geweest ben. Puur door over mijn shit te praten. Ik merkte snel genoeg dat het een opluchting was. In het begin is het moeilijk, maar uiteindelijk heb je er echt baat bij. Succes en sterkte.

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips