Burn out, ik denk elke dag een paar x aan zelfmoord

Depressie

Burn out, ik denk elke dag een paar x aan zelfmoord

Hallo, ik ben Fiolin en 24 jaar oud.

Vorig jaar heb ik mijn relatie van 9 jaar verbroken, waar ik ontzettend veel trauma's van over heb gehouden, is mijn vader hartpatiënt geworden, mijn tante, andere tante darmkanker en oom prostaatkanker. Zelf was ik 5 dagen in de week aan het werk en sportte ook intensief 5 dagen in de week ik zag er goed uit. Totdat ik in augustus een laserontharing onderging bij mijn schaamstrerk, zou eigelijks alleen bikinilijn doen maar die huidtherapeut zei dat het 20 eur duurder zou zijn om de rest te laten doen en daar heb ik ja op gezegd terwijl ik met 100% volle verstand nooit gedaan zou hebben. Het resultaat van het laserontharen is verschrikkelijk ik zit onder de littekens bij mijn bikinilijn en schaamstreek ik kan wel janken. Inmiddels kon ik het njet meer aan en heb ik van mijn ouders een tattoeage gekregen om de littekens te verbloemen. Maar mijn hele huid is verandert en beschadigd ik zie totaal geen toekomst meer voor mij terwijl ik ook een kinderwens had. Alles valt voor mij in duigen ik zag alles eerst zo rooskleurig voor mij maar nu is dat gewoon weg.

Liefs, Fiolin

Reacties

Fiolin

Weet iemand wat ik kan doen? Ik durf niet zo goed meer verder te leven. Woon weer bij mijn ouders omdat ik geen werk meer heb en mijn huur niet kan betalen. Ik zit in een heel diep dal, had dit nooit gewilt zo. Kan mezelf erg moeilijk accepteren.

Sarah__

Je leven kan en gaat nog heel anders worden dan je je nu kunt voorstellen. Dus geef niet op! Heb je een goede psychotherapeut waarmee je al deze dingen kunt bespreken? Dat lijkt me super belangrijk!

Je gaat echt herstellen uit deze situatie, écht waar.

Heel veel sterkte en liefs,

Sarah

Dipjes

Helemaal eens met wat Sarah zegt. Je kan het je niet voorstellen nu maar er is een ander leven mogelijk. Een voor een de dingen doen, hulp accepteren. Je hebt nogal veel te verwerken gekregen, dan is het niet gek hoor dat je er eens helemaal doorheen zit. Je kinderwens hoeft helemaal niet opzijgezet omdat je huid beschadigd is. Het klinkt ook alsof je er geen deskundige naar hebt laten kijken...een laserbehandelaar en tattoo artiest zijn geen artsen toch? Wie weet wat er mogelijk is aan herstel. Laat je helpen, je hoeft het helemaal niet alleen te doen hoor.... Burnout is ernstig, dat moet zijn tijd hebben maar er is veel hulp mogelijk. Daar zijn mensen die er voor doorgeleerd hebben, kost niks, zit gewoon in je verzekering, die is daar voor. Het is sterk als je je laat bijstaan als je zoveel tegelijk te verwerken hebt. Jij stuurt! Jij bepaalt dat je hulp zoekt die bij je past.
Ik wens je het goede!

Janpietaardeklei

Hey Fiolin,

Ik ben ook net als jij 24 jaar en zat 2 maanden geleden nog in hetzelfde schuitje. Niet meer willen leven, alles opgegeven (werk, studie, sociaal leven) etc. Etc. Bij mij had het niet echt een aanleiding, ik was altijd een van de populaire boys, had altijd wel last van dipjes, maar verder ging het prima. Ik reisde veel, had een eigen house/techno evenement die goed liep en was verliefd op het leven.

Geloof me, ik zag het leven 2 maanden geleden echt niet meer zitten, en alles leek nooit meer goed te komen. En als ik het ene probleem een soort van geaccepteerd had, kwam het andere probleem weer.

Inmiddels heb ik zoveel hulp gekregen vanuit instanties als het GGZ en kan ik opeens weer uit bed komen en ben ik soms weer blij op een dag, terwijl ik dat echt niet verwachtte. Alles leek zinloos, maar dat is niet zo. In een depressie denk je niet helder na en daar heb je echt hulp bij nodig. Ik heb een diagnose gekregen en slik nu net medicijnen, pak alles aan, want geloof me, je komt hier uit! Ik geloof het soms ook niet en heb nu makkelijk praten en ik ben er nog laaaaaaang niet, maar ten opzichte van 2 maanden geleden gaat het een stuk beter. Dus. Zoek hulp! Je kan het!

Marcell

Hoe is het inmiddels met je Fiolin..

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips