hoe stop ik met snijden

Depressie

Hoe stop ik met snijden

ik snij mij al lang over heel men lichaam ben er klaar mee mar kan niet stoppen wilt iemand mij help

Reacties

sammyboy

zeggen dat je moet stoppen zou de domste opmerking ooit zijn. De redenen waarom je dit doet zijn waarschijnlijk complex. Ik zou zeggen : vecht niet tegen de drang maar probeer deze om te buigen door het te vervangen door iets wat niet schadelijk is. 1 ding moet je goed begrijpen : de drang waaruit je snij-neiging voortkomt geeft niet het resultaat dat je verwachtte. Stel bijvoorbeeld dat het gestart is omdat je dringend aandacht nodig had maar geen andere manier kon bedenken. Het is inmiddels een "slechte gewoonte" geworden. Probeer bewust te focussen op iets anders wanneer je weer wilt snijden. Bijvoorbeeld, zet een stok naast je bed, telkens je wil snijden kerf je een stukje uit die stok. Je kan ook op het einde van de dag bijvoorbeeld een cirkel rondom trekken in je stok, Op die manier kan je ook beginnen tellen hoeveel dagen je reeds zonder doet ….. na een tijd krijgt je stok automatisch de focus en voel je zelf geen of veel minder drang om het bij jezelf te doen …. maar een ideetje he

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips