Depressie,

Depressie

Depressie,

Hallo allemaal,

Ik ben een jongeman van 24 jaar.
ik kamp nu sinds een half jaar met een depressie, hoe het gekomen is?
ik heb een relatie gehad van 8 jaar, we waren zo verliefd dacht ik.
mooie jaren gehad, zelfs verloofd en hadden het over kinderen. ik had het totaal plaatje
al in me hoofd. ik was zo verliefd op haar. maar op de een of andere dag verbrak ze de relatie, ik was er zo kapot van. ik had ineens niemand meer om me heen, en voelde me ook echt alleen. 2 weken nadat we uit elkaar waren had ze al een ander en woonde zelfs bij hem in.
ik kon alleen maar denken wat heb ik fout gedaan? ik heb het gevoel dat ik gefaald heb. ik zag zo erg mijn toekomst met haar en kinderen erbij, we hadden zelfs al namen bedacht en praatte er veel over.

ik ben er nog steeds kapot van.
In het begin heb ik aan zelfmoord gedacht. ik ben een paar keer naar de dokter geweest
omdat ik bang was iets mezelf aan te doen. de enige gedachtes die me tegen hielden waren me ouders. ze hebben al genoeg meegemaakt en kon ze dit niet aandoen. ik probeer er mee te leven maar het is moeilijk. je hebt nergens meer zin in, de dingen om je heen interesseren je niet meer. ik wilde niet meer naar buiten en het liefst mezelf binnen opsluiten omdat het veilig voelt. maar ik weet dat dit niet de goede manier is. je vecht steeds tegen je gedachte. je wilt geen dingen doen, maar thuis zitten is ook niet goed dus je moet wel. ook leuke dingen doen met collega's ik geniet er niet van. ik deed alles met haar dus waarom dit niet? het doet pijn maar heeft het tijd nodig? of blijft dit?
ik weet het niet, ik heb al een aantal sessie gehad bij een psycholoog en ga begin volgend jaar naar een psychiater. ik hoop dat het me gaat helpen alleen ik moet ook de wilskracht hebben.

de laatste tijd heb ik ook weer de gedachte aan zelfmoord. ik voel me alleen en denk steeds wat stelt mijn leven nu nog voor? wat wil ik ? wat kan ik? ik weet het niet, voel me leeg van binnen.
ik hoop dat ik hier uit ga komen en dat de pijn minder wordt.

Het is altijd makkelijker een ander advies te geven en te helpen maar waarom kan ik mezelf nu niet helpen?

bedankt voor het lezen van mijn bericht,

Reacties

UTOPIA

Hallo, hoe gaat het nu met je? Ik ben vorige week gedumpt door mijn vriend en ben er ook kapot van...

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips