Depressie

Depressie

Depressie

Hoi ben een moeder van twee pubers en heb sinds eind augustus een depressie.
Voel me moe rusteloos, nerveus en somer. Slik al jaren venlafaxine maar twee
Jaar geleden hielpen ze niet meer. Door een hel gegaan met op en afbouwen vd venlafaxine en toen mirtazapine gehad erbij want ik slieo ook niet meer. Het hielp echt ik sliep weer en voelde me weer goed. Dat duurde een jaar nu gaat t weer slecht en hebben we de mirtazapine verhoogd. Nu bijna 5 weken verder
En voel me nog steeds slecht dat ik zelfs wil opgeven. Weinig hulp want er zijn overal wachttijden. Heeft iemand nog tips wat ik kan doen voek me erg eenzaam hierin.

Reacties

Lizzy444

Hoi Sandra,

Wat shit dat je weer in deze situatie terecht gekomen bent... En dat het verhogen niet heeft geholpen en je je nog niet wat beter voelt.
Ik herken wat je zegt met de wachttijden.. Ik zit met hetzelfde probleem. Het schiet echt niet op. Dat maakt je echt radeloos..

Heb je nog helemaal geen hulp? Misschien therapie oid? Dat kan ik wel doen zonder lange wachttijden. Ik denk dat het je vooral kan helpen door te praten. Kun je bij iemand terecht hiermee? Dat is vaak lastig, tenminste bij mij.. Niemand die je echt begrijpt.

Echt goede tips heb ik helaas niet voor je, maar wilde toch even reageren en je sterkte wensen. Hopelijk heb je wat aan deze site!

Sandra48

Hoi wat lief dat je reageert ja ik ga vandaag naar indigo voor de eerste keer. Therapie etc heb ik genoeg gehad het gaat echt om de medicijnen. Hoop dat jij ook snel hulp krijgt. En inderdaad mensen snappen niet wat het is als je t zelf niet meegemaakt hebt. Aan de buitenkant zie je niet dat je er zo slecht aan toe bent en met efn gebroken been is er alle begrip moeilijk hoor.

Lizzy444

Ik begrijp het helemaal. Het is zo'n zwaar gevecht van binnen, die inderdaad de mensen aan de buitenkant niet zien. Je weet niet hoelang het gaat duren, voor je gevoel is er geen uitweg meer, je zit in een soort van cirkel. Je probeert mensen om je heen te betrekken, te praten, maar doordat ze het niet begrijpen voel je je alleen maar slechter. Helaas denken ook nog veel mensen dat depressie iets is wat je jezelf aanpraat, dat je even het knopje kunt omzetten. Was er maar zo'n knopje..

Ik zelf heb geen ervaring met anti depressiva medicatie. Ik heb me nog altijd gered zonder. Meerdere depressies gehad, maar deze waar ik nu in zit is wel het meest heftig ook. Nu inmiddels al een jaar. Soms denk ik dat het weer wat beter gaat en dan ineens ben ik weer terug bij af. Dat is zo frustrerend.

Hoe is het vandaag gegaan bij Indigo? Heb je er wat aan?

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips