Ups en downs

Depressie

Ups en downs

Hoi allemaal,

Ik vind het zo moeilijk dat je situatie zo van up naar down kan gaan. De downs lijken iedere keer moeilijker te worden om uit te komen... Ik zit nu al een jaar in deze situatie. Een situatie waarin ik niet volledig kan werken, veel angsten heb, depressief ben en totaal geen energie heb. Ik voel een druk vanuit mezelf dat ik weer beter wil zijn. Het frustreert me dat het zolang duurt en ik weet niet hoe ik hier uit ga komen. Ik heb therapie en ik ga naar de psycholoog, maar dat lijkt niet goed genoeg te helpen. Ik denk wel dat er stappen gezet worden in de goede richting, maar ben elke keer bang voor die terugval.

In mijn leven heb ik me al vaker depressief gevoelt en ik leef altijd al in angst, denk aan: angst om flauw te vallen, over te geven, een paniekaanval te krijgen, waardoor je steeds minder op pad durft en dingen durft te ondernemen. Daarnaast ook faalangst, wat vinden andere mensen van me? Ik wil door iedereen leuk en aardig gevonden worden. Onzekerheid.

Heeft iemand tips wat ik nog kan proberen qua hulp?

Reacties

Marjoke

Hoi, spreek jezelf toe: gerustellend: ik val heus niet flauw. Wat anderen van je denken: je denkt zelfook weleens iets over een ander. Maar meestal is de ander veelal met zichzelf bezig. Zeg ook tegen jezelf wat er positief is aan jezelf en stel je voor dat anderen positieve dingen van je denken. Het is misschien ook zo dat je zelf snel iets over een ander denkt? Soms wordt je opgevoed door een ouder die op veel mensen commentaar geeft (bv bij mensen op tv)en neem je dat ook over. Omdat je zelf anderen commentaar geeft denk je dat anderen dat ook doen. Is maar een idee hoor ( wat ik zelf ervaren heb en zie het ook bij mijn kind)

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips