Verliefd op een zeer goede vriendin en wat te doen?

Depressie

Verliefd op een zeer goede vriendin en wat te doen?

Ik zit met deze hachelijke situatie opgescheept en hopelijk kunnen jullie mij paar tips geven.

Ik ben bevriend met een vrouw die ik al +- 13 jaar ken, hebben het altijd al goed met mekaar kunnen vinden en ook altijd goed met mekaar kunnen praten. Paar jaar contact verwatert en nu is ze paar maanden geleden terug in mijn leven gekomen met de mededeling dat ze uiteen is met haar huidige vriend (waar ze +- 10 jaar mee samen is geweest). We raken weer aan de klap zoals vroeger en kunnen heel gemakkelijk ons hart bij mekaar luchten zoals vroeger ook qua karaktertrekken zijn er veel gelijkenissen. Hebben paar keer opnieuw afgesproken over paar maanden tijd meestal in groep. Plots begon het besef te dagen dat ik haar enorm leuk begon te vinden aangezien ik haar fysiek enorm aantrekkelijk begon te vinden, ik er ook alles aan deed om haar toch te kunnen zien wanneer ze naar hier op bezoek kwam.

Hoewel ik van vroeger al wist dat ze me nooit op die manier heeft gezien en nooit zal zien heb ik het haar toch gezegd via whatsapp en ja ik weet het dat was mijn eerste fout omdat dit zo onpersoonlijk is. Achteraf hebben we het er ook face tot face nog even over gehad en dat ze het er ook moeilijk mee heeft en ze niet goed weet hoe ze zich moet gedragen. En toppunt van al is dat ze verliefd was aan het worden op iemand anders, waarmee ik haar heb bijgestaan heb met raad en daad op een positieve manier aangezien ik haar geluk gun (wat omgekeerd ook zo is) en ik weet dat ze me wel graag ziet, maar enkel niet op die manier.

Het contact volledig verbreken wil ik ergens niet want ik waardeer de vriendschap die we hebben daarvoor teveel en ze heeft ook niets verkeerds gedaan en ik wil haar ook op die manier niet kwetsen om zo'n lange vriendschap hiervoor in het water te gooien.

Hebben jullie tips hoe ik hierover kan geraken, want gaat gepaard met nogal veel pijn aangezien ik zo'n intense gevoelens nog nooit voor iemand heb gevoeld? Ik heb wel nooit gezegd tegen haar dat mijn gevoelens zo intens zijn, aangezien ze veel andere problemen heeft en ik niet wil dat dit er ook nog eens bijkomt. Maar alle tips zijn zeker welkom... Het feit dat ze niet in mijn stad woont, maar toch 150 km verder helpt wel een beetje, maar toch betrap ik me erop dat telkens ik haar heb gezien, ik de volgende dagen vaak aan haar moet denken. We verschillen 8 jaar qua leeftijd, zij is 27 jaar niet dat dit er iets toe doet natuurlijk.

Reacties

Lizzy444

Hoi,

Lastige situatie... maar verliefdheid kun je niet tegenhouden. De enige tip als het niet wederzijds is, is om afstand te nemen. De afstand kan ervoor zorgen dat de gevoelens wat verwateren. Het kan wel even duren en ik denk dat je altijd gevoelig blijft voor gevoelens voor haar. Ik heb dat ook bij iemand, daar was ik jaren geleden intens verliefd op, maar nu nog steeds is het lastig als we te close worden. Mijn gevoel gaat nooit compleet weg, maar ik kan nu accepteren dat het niets wordt. Toen ik intens verliefd was heb ik even afstand genomen. Dat heeft me geholpen. Ik herken nog dat je op dat moment echt denkt hoe kom ik ooit over dit sterke gevoel heen..

Succes!!

Man35

Hoi Lizzy444,

Lijkt me idd het beste wat ik op dit moment kan doen misschien hoeveel moeite het me ook zal kosten. Heb al afstand gecreëerd via whatsapp door niet meer dagelijks iets te sturen en als ik het voel opkomen door mezelf tegen te houden. En zoals je zelf zegt zeer lastige situatie ook voor haar, dat merk ik ook wel. Want je vraagt er natuurlijk niet voor dat een goede vriend verliefd op u wordt als vrouw zijnde. Ik ga met je advies aan de slag, dank u wel. Hopelijk heb ik die gevoelens snel onder controle, maar zoiets heeft tijd nodig zeker

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips