Advies

Depressie

Advies

Hallo

Al een paar maanden ben ik weer depressief alle dagen zijn hetzelfde hier in huis ik ben een alleenstaande moeder ik heb een zoon van 11 jaar oud
Smorgens wek ik.mijn zoon dan gaat hij om 8 uur naar scholl.ik ga dan weer op bed omdat ik zo.moe ben om een uur of half 11 ben ik er weer af en dan ga ik op de bank zitten er komt haast niets van het huishouden terecht omdat.ik zo futloos ben tegen 3 uur is mijn zoon weer thuis ik moet me dan zelf dwingen om eten te gaan koken s avonds lig ik om 8 uur al weer uitgeteld op bed ik zou graag dit alles anders zien en wil graag wat advies van hoe en wat verder lopen er hier 4 katten en elk weekend komt mijn vriend met de hond maar dan ben ik dus ook al helemaal gestrest wie heeft er tips of wat dan ook oh en ik slik geen.pillen en praten lukt niet echt

Reacties

Minette

Hoi Rika Brader,

Als ik jouw bericht zo lees, dan heb ikzelf het gevoel dat je hierbij hulp moet gaan vragen, dit kun je niet alleen oplossen, denk ik, probeer er met een deskundige over te praten, probeer je toch te uiten en te durven zeggen wat jij op je hart hebt zodat je geholpen kunt worden. Zelf weet ik dat bijvoorbeeld cognitieve therapie echt kan helpen, denk er eens over na of je hulp wilt krijgen. Ik hoop dat je het misschien wilt en wie weet voel je je daarna een veel beter iemand die weer fut en zin in het leven krijgt. Ik wens je kracht en sterkte om door te zetten. Misschien heb je niet veel aan mijn bericht maar hopelijk geeft het je een lichtpuntje in de duisternis!

Hartelijke groeten,

Minette

Marjoke

Hoi Rika, ik weet wel dat de hulpverlening je zeker aan een ander dagritme zal gaan proberen toe te zetten ( is ook nodig). Kun je niet jezelf ertoe zetten om je aan te kleden en een rondje buiten te lopen? Dit volhouden en na een paar dagen iets verder uitbreiden.En als het je een keer niet lukt de volgende dag toch weer oppakken. En als ik het als buitenstander lees denk ik: kan je vriend zijn hond niet ergens onderbrengen of dat jij naar zijn woning gaat? Geeft het je stress om de onrust dat de hond meebrengt (of bij je katten wat jij merkt?). Je bent misscnien erg gevoelig (nu) voor prikkels.

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips