lucht u hart

Depressie

Lucht u hart

Al vaak voel ik me rotslecht,voel me ofwel aleen ofwel misbruikt
ik voel me lelijk en denk de laatste tijd vaak aan doodgaan
Telkens is er iets of iemand w waar ik dan denk nee dat kan ik niet doen;Heb nochtans lieve kinderen,schattige kleinkinderen ,
Maar ik vind het geluk niet ,ik ben mezelf al zo lang kwijt
Vroeger lachte ik zo graag ik zong graag ik hield van muziek
Nu dien ik enkel nog alsq meid ,mijn man kan ik gewoon weg niet meer zien,ik haat hem ,kan niet weg financieel kan ik al niet
We leven in een huis ,al 10 jaar aant verbouwen,als ik iets zeg dan zaag ik
Volgens hem doe ik niets ik werk al van mijn 14 en heb tot ((55 in horeca gewerkt ,ik heb dan 2 jaar csnachts in fabriek gewerkt omdat ik voor mijn pleegzoon in de dag moest zorgen
Probeer eens zonder warm water steeds emmers te vullen opwarmen je huis waar niks is afgewerkt proper te houden
Als ik de ene plaats opruim zet hij een ander vol
Geen enkel plaats is afgewerkt
Vroeger had ik een grote vriendenkring ,nu niet meer ,ik schaam me voor mijn huis

Reacties

Marjoke

Hoi Jeannine, ik stel me een situatie voor al in het programma: mijn man is klusser. 10 jaar verbouwen is ook niet normaal en om depressief van te worden. Hoezo kun je niet weg? Je hebt werk. Dat het financieel minder wordt zou kunnen. Als je je lelijk voelt (herken ik) dan kijk je teveel naar je uiterlijke kenmerken die je anders zou willen zien. Begin eens met 3x op een dag iets goeds en moois van jezelf op te noemen. Je lichaam zorgt ervoor dat je kunt lopen, er zit een fabriekje in je lijf wat alles reguleert, je eten, het houdt je warm, houdt infecties buiten de deur. Dit doet jouw lijf alleen voor jou. Is al iets om te waarderen. Kijk eens in de spiegel en zie wat er wel mooi is, misschien heb je mooie of lieve ogen? Dat zie ik als mens liever dan een paar supermooie.

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips