begrijpen

Depressie

Begrijpen

Na twee jaar denk ik dat het goed met me gaat. Voorheen ging het ook goed met me, maar door een bepaald besef begon ik mijn geluk in twijfel te trekken. Ik studeerde architectuur, een studie die na enkele tweede zit momenten zwaar op me begon te wegen. Maar ik had heel veel lieve vrienden, op school, in de jeugdbeweging. Dag in, dag uit was ik bezig met mijn studie. Er waren genoeg lotgenoten in mijn studie en ik werkte graag en veel. Niets doen frustreerde me, ik was altijd bezig. Maar toch liep het niet zo vlot als ik had gehoopt, ik wou in de eerste plaats mijn ouders niet teleurstellen. Mijn studies kostten hen al genoeg geld.
Ik had ondertussen ook al een jaar een vriendje, een jongen die heel dichtbij me woonde. Hij was heel lief en bezig met zijn eigen studies. Niet dat ik opzoek was naar een vriend, ik was perfect gelukkig voorheen. Ik had nooit echt serieuze relaties gehad. Ik amuseerde me gewoon, alles was chill en leefde van dag tot dag.
Toch begon ik me meer en meer eenzaam te voelen.
Was dat het? Is dat het? Mensen die van je houden, een persoon die je het allerliefst in de wereld ziet, een toekomst.
Was ik een egoïst? Is dit niet genoeg?
Ik had veel meer van het leven verwacht, denk ik.
Ik voelde me eenzamer dan tevoren en ik had alles. Ik was gezond, ik kon studeren, ik had zo goed als geen dierbaren verloren, ik had mensen die van me hielden.