Ik weet het effe niet meer

Depressie

Ik weet het effe niet meer

Hey iedereen,

Sinds vorig jaar heb ik te kampen met depressie en burn out. Ik ben 3jaar samen met mijn vriend. Hij heeft me zo gesteund en geholpen maar sinds een half jaar maken we steeds ruzie. Hij verdenkt, beschuldigd, ... me op verschillende vlakken. Zo denkt hij dat ik veel verborgen hou voor hem, wat absoluut niet waar is. Sinds ettelijke maanden heeft hij problemen met zijn gsm, volgens hem is hij gehackt. Hij denkt dat ik erachter zit... ook denkt hij dat ik een verborgen netwerk thuis heb. Ook al zeg ik dat dat niet zo is, hij zegt dat ik lieg. Hij gelooft niets van wat ik zeg.
Zo zette hij al regelmatig 'vallen' op om mij te kunnen betrappen... Hij is ervan overtuigd dat ik in zijn rugzak heb gezeten, wat niet het geval is.
Toen we juist samen waren, 3jaar geleden, had hij geen zelfvertrouwen en was hij enorm onzeker. In die 2jaar der op is hij volledig opengebloeid, tot een jaar geleden. Hij begon achter alles iets te zoeken, hij wantrouwt me, hij gelooft me niet maar is in de eerste plaats enorm jaloers. In het begin heb ik foute keuzes gemaakt, ik heb hem nooit bedrogen maar contact met een vriend vind hij al niet kunnen. Toen ik erg diep zat in mijn depressie heb ik ook niet altijd gezegd hoe ik me voelde, ik schaamde me en cijferde me weg voor hem. Nu steekt hij mij dit allemaal door, ook al hebben we er verschillende gesprekken over gehad en het uitgepraat maar toch blijft hij het aanhalen.

Ik voel me zo alleen, we hebben juist elkaar nog, geen familie of vrienden. We hadden het zo goed samen, konden alles aan en doorzwommen heel wat watertjes. Sinds een half jaar zitten we in een diep dal en ik sta er machteloos tegenover. Ik heb hem al voorgesteld om bij een psycholoog te gaan maar dat wil hij enkel als hij alles weet van me. Hij weet alles maar denkt dat ik over veel lieg of achter hou. We willen beiden een toekomst samen maar hoe het nu gaat, kan dat niet... ook niet voor onze kindjes.

Ik weet niet meer wat te doen.... Ik ben ten einde raad

Groetjes

E.

Reacties

Minette

Hallo Elise.07

Zoals ik lees is jouw vriend het vertrouwen in mensen kwijt geraakt, alsmede dat hij jou nu ook wantrouwt. Misschien heeft jouw vriend hele nare gebeurtenissen meegemaakt waardoor hij zo wantrouwend geworden is. Hij moet nu leren om weer het vertrouwen terug te krijgen en weer op te bouwen. Hij moet weer gaan leren beseffen dat mensen niet allemaal slecht of vals zijn, de meeste mensen hebben helemaal geen nare bijbedoelingen. Ik zou toch proberen om jouw vriend zover te krijgen dat hij toch hulp gaat zoeken zodat hij de kwetsuren die hij kennelijk heeft opgelopen, eerst eens goed verwerkt, zodat daardoor voor jou het leven weer aangenamer kan worden. Zelf heb je ook al veel meegemaakt, daar moet hij ook begrip voor hebben. Probeer er nog eens even met hem over te praten, want als jij konstant op eieren moet lopen omdat hij zo achterdochtig is over wat je doet of juist laat, dan zou je er snel klaar mee moeten zijn. Jij wilt een ontspannen relatie gebaseerd op vertrouwen en als hij dit vertrouwen in jou niet heeft, dan moet je je af gaan vragen of je met deze vriend echt wel verder wilt.

Hartelijke groeten,

Minette

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips