Negatieve spiraal

Depressie

Negatieve spiraal

Ik zit sinds men 16e in een negatieve spiraal! Ik was een levenslustige jongen, op 1 dag veranderde dit! Ik kreeg negatieve gedachten, had geen zelfvertrouwen meer en sloot me af van de buitenwereld! Dit bleef jarenlang sluimeren en ik had er geen erg in! Ik had de steun van men ouders! Toen ik aan men eerste relatie begon op men 21e dacht ik dat het allemaal voorbij was, en begon ik eindelijk te leven, ik was nooit met vrienden uitgeweest, mijn jeugd was aan mij vervlogen! Mijn toenmalige vriendin die heel sociaal was, sleurde me mee op het goede pad! Dat bleek niet lang te duren! Tot men moeder vroeg stierf aan kanker, sloeg het noodlot toe, ik ben toen opgenomen in de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis! Heb daar 3 maand verbleven, doch wisten de psychiators niet wat ze van mij moesten denken, 2 jaar na die opname faalde men relatie! Ik viel in een diepe put, ik had toen een dochtertje van 10 maanden! Ik was amper in staat om voor haar te zorgen die momenten dat ze bij mij was! Ik kreeg ook geen hulp van men familie! Toen heb ik met pistool tegen men hoofd gezeten, het scheelde geen haar, maar heb toen toch hulp gezocht! Toen nam ik de eerste keer antidepressiva! De jaren daarna liepen zeer moeizaam, pieken van goeie periode's gemengd met zeer zware periode's! De afschuwelijke dood van men vader, men broer die alle contact heeft verbroken met zijn familie,dus ook met mij! Deze problemen weegden zwaar door op men nieuwe relatie! Vele verplichte therapieën door justitie waar ik mee in aanraking kwam hielpen niet echt! Tot uiteindelijk naar boven kwam dat ik vroeger door men nonkel misbruik werd, ik had het al die jaren verdrongen! Nu leef ik al een jaar of 4 gezond, met af en toe een neerslachtige periode waar ik zeer bang van ben! Ik zit vol energie, ben super positief, en met de domste beslissing om te beginnen roken op je 30ste! Nicotine helpt mij door de moeilijke periodes, terwijl ik er altijd zo tegen geweest ben! Nu probeer ik te stoppen, maar een zeer moeilijke taak! Toch blijf ik bang, en zie ik de toekomst somber in! Zoals nu, de laatste maand, ik heb 3 prachtige kinderen en een prachtig van een vrouw, toch kan ik soms de click niet maken om gelukkig zien met hen, en spookt het verleden en de negatieve spiraal door men hoofd! Ik ben blij dat ik op dit forum gelijkaardige verhalen tegenkom, en dat ik niet alleen ben! Soms zou ik gewoon eens normaal willen leven, eens te leven zonder angst, en zonder het gevecht in men hoofd moeten aan te gaan! Het kan mij zo uitputten, en dan komen de negatieve gedachten in men ziel naar boven! Radicale gedachten, onwerkelijke gedachten, hopelijk mogen ze snel verdwijnen terug!

Reacties

Minette

Hallo Lonewolf 2612.

Ik wil nog even reageren op hetgeen jij geschreven hebt. Ik neem mijn petje voor jou af, echt! Als ik lees wat jij allemaal doorstaan hebt! Uit ervaring weet ik maar al te goed dat het nogal wat is om met je verliezen of dreigende verliezen de confrontatie aan te gaan. Het verlies van jouw moeder, jouw relatie die faalde, de afschuwelijke dood van jouw vader, jouw broer die alle kontakt verbroken had, ook met jou, het misbruik door jouw nonkel. Het is jou toch gelukt om te willen blijven leven, je probeert nog steeds terug te vechten, durft af en toe toch terug te gaan naar de pijn en zodoende ook steun te willen geven aan de andere leden van het forum.
Soms moet je iets aangaan om te merken dat het helemaal niet zo eng is als je dacht. Onze angst van tevoren is vaak zoveel groter dan achteraf nodig blijkt. Pas als je jezelf een drempel over duwt, zal je merken dat een mens het meest lijdt door het lijden dat hij vreest. Ik hoop dat je de moed blijft houden om toch van het leven te blijven genieten en door te willen gaan. Je hebt al zoveel doorstaan, wees echt trots op jezelf wat je al bereikt hebt. Ik heb wel eens een mooie levenswijsheid van een bloemkweker gelezen die ik nooit vergeten ben: hij vertelde: Om een mooie, heerlijke geurende roos te kweken, moet je heel wat mest aanslepen! Nou daarmee ben jij al op de goede weg vind ik zelf. Ik wens je kracht en sterkte om verder te willen!

Hartelijke groeten,

Minette

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips