Ik zit klem in t leven

Depressie

Ik zit klem in t leven

Kom niet vooruit. Denk aan het feit dat ik slecht ben in t onderhouden van vriendschappen en dat ik maar geen relatie kan hebben. Of nja dan weer is ie niet cool genoeg, dan weer te onbetrouwbaar etc. Ik voel me mn leven lang al niet normaal. Nu iemand mij leuk lijkt te vinden en ik hem slechts aardig vind merk ik hoe wrang dat voelt voor mij. Ik zie hem vaak maar ik wil het graag platonisch houden. Anderzijds denk ik eraan waarom ik nou weer zo kieskeurig moet zijn. Waarom moet het uiterlijk altijd zo geweldig zijn etc... Ik voel me echt incompetent in t leven. Ik heb meer t gevoel dat ik overleef dan leef.

Reacties

Socratores

Ja idd erg herkenbaar,vooral het overleven van dag tot dag.
Alsof het leven still staat.

Julienne

Hi Mystic,
Erg herkenbaar. Zelf ben ik erg vergeetachtig, door oa stemmingswisselingen enz en het van dag tot dag leven, slecht in plannen en soms als er iets op de planning staat kan ik me er op het moment dat het moet, niet toe zetten. Daardoor veel vriendschappen verloren of deze komen niet van de grond. Superlaag zelfbeeld. Wat een worsteling, en ook al mn hele leven. En niemand die het echt begrijpt. Heb jij dat ook zo?
Liefs.

Julienne

Mystic

Hi Julienne, ja idd erg weinig begrip. Sommigen vinden t zelfs 'leuk' dat ik zo lijd heb ik t idee. Dat had ik althans bij enkele ex collega's. Heel apart en des te droeviger t me maakt.

Lonewolf2612

Zeer herkenbaar, dat overleven, elke jaar met kerstdag denk ik, ik heb alweer een jaar gehaald! Na 19 jaar ermee te worstelen ben ik uitgeput om steeds maar weer te moeten vechten tegen mezelf, ik geniet van de momenten dat er eens rust in men hoofd is! Wat dat vergeetachtig en plannen betreft Mystic, ik het net hetzelfde, vooral wanneer veel zaken bij mekaar komen slaat het tilt in men hoofd!

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips