Uitbehandeld volgens GGZ

Depressie

Uitbehandeld volgens GGZ

Hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen. Ik ben een vrouw van 46 jaar en heb 2 kinderen. Zo'n 4 jaar geleden ben ik in een depressie terecht gekomen en zo'n 2,5 jaar ben ik nu in therapie. Ik kreeg psychotherapie en deeltijd therapie en eens in de 6 weken had ik een afspraak bij de psychiater. Meerdere soorten medicijnen al uitgeprobeerd, die eventjes hun werk doen zodat ik me iets beter voel, maar dan gaat het weer helemaal mis.Ondertussen een persoonlijkheidstest gehad waaruit blijkt dat zowel psychotherapie als schematherapie te heftig voor mij zijn en nu was de bedoeling dat ik hiermee ging stoppen en dat ik dan eens in de 2 weken naar een SPV verpleegkundige zou gaan.Echter kreeg ik vandaag te horen van mijn psychotherapeut dat ik als het ware uitbehandeld ben en dat alle therapie gaat stoppen. Ook geen afspraken meer bij de psychiater. Er was te weinig vooruitgang in mijn sombere momenten en omdat er uit de persoonlijkheidstest was gekomen dat ze beter geen heftige therapie konden gaan toepassen, word ik dus nu aan mijn lot overgelaten. Volgens de psychiater moet ik nu maar eens gaan kijken of ik zonder therapie stabiel blijf omdat het niet veel beter zal gaan worden als hoe ik nu ben. Dus voor mij komt het er op neer dat ik chronisch depressief ben en dat ik daarmee maar om moet leren gaan. Ik vind het te gek voor woorden dat ze je zomaar weer in het diepe gooien. Als het weer slechter zou gaan dan zou ik wel weer bij het GGZ terecht komen wordt er dan gezegd.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Vriendelijke groet,

Sweet Tygertje

Reacties

Leeuwin

Dat klinkt heel erg zwaar! Moeilijk om opstelling GGZ te begrijpen ook. Ik heb helaas geen raad voor je maar vroeg me iets af. Ik begrijp niet zo goed hoe uit een persoonlijkheidsonderzoek kan volgen dat schematherapie en psychotherapie te zwaar zijn..Ik vraag me af wat voor persoonlijkheidsproblematiek er dan uit het onderzoek is gekomen? Wil je daar iets over kwijt?

sweet-tygertje

Hallo Leeuwin en Nao...bedankt voor jullie reactie. De werkelijke uitslag van de persoonlijkheidstest heb ik nog niet binnen. Degene die de test heeft beoordeelt wou eerst nog wat gesprekken met me om bepaalde dingen die uit de test waren gekomen te bespreken. Ze zei dat ik te hooggevoelig ben, kan niet tegen kritiek, kan niet tegen tijdsdruk enz enz. Heb het ook niet allemaal onthouden omdat ik het verslag nog krijg en dan kan ik alles nalezen. Momenteel is er ook nog van alles aan de hand, dus ik denk dat ze bang is dat als ik met de schematherapie zou gaan beginnen dat mijn depressie dan nog erger zal gaan worden. Zij was ook degene die het advies heeft gegeven om naar een SPV-er te gaan en ook nog deeltijd therapie. Maar schijnbaar zijn mijn behandelaars het daar niet mee eens.

De bedoeling is dat ik nu met alles ga stoppen en als het niet meer gaat dan moet ik me eerst gaan melden bij de huisarts en die zal dan gaan beslissen of ik naar de praktijkondersteuner of weer terug naar het GGZ moet gaan.

Aankomende week moet ik nog naar mijn Psychotherapeut en dan zal alles afgesloten worden. Verder heb ik geen afspraak meer bij de Psychiater. Ik ga van de week wel aangeven dat ik er helemaal niet blij mee ben en dat ik toch nog contact wil hebben met een SPV-er. Mijn man was hier ook helemaal niet blij mee en begreep ook niet waarom ze nu alles op deze manier doen. Een paar weken geleden spraken ze nog heel anders. Dat ik geen schematherapie of psychotherapie meer ga krijgen, daar kan ik dan inkomen omdat het dan schijnbaar te zwaar voor me zal zijn, maar gewoon aan je lot overlaten...en dan zeggen dat je maar moet proberen om je depressie niet erger te laten worden...daar snap ik dus helemaal niks van. Ik wacht het gesprek van maandag nog af en dan laat ik het jullie nog wel weten wat er uit is gekomen.

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips