Gestopt met venlafaxine, wat nu

Depressie

Gestopt met venlafaxine, wat nu

Hallo, fijn dat ik hier mijn verhaal even kwijt kan en mogelijk advies kan vinden.
Na 8 jaar venlafaxine gebruikt te hebben ben ik met behulp van een taperingstrip op 9 november gestopt en dat ging heel goed. Ik huilde weer, weer weer kwaad. Maar na een paar heftige voorvallen de afgelopen weken merk ik dat ik geen stress meer kan opvangen, mijn lijf staat dan stijf van de spanning en ontspannen, wat ik vroeger goed kon mbv mindfulness, helpt niet.
Ik heb ergens gelezen dat deze nare ervaringen ontwenningsverschijnselen kunnen zijn, en dat ze tot wel een half jaar na het stoppen van de venlafaxine kunnen optreden. Ik heb nu van mijn huisarts oxazepam gekregen om de ergste spanning af en toe weg te nemen.
Maar ik ben ook bang dat ik weer terug moet naar de antidepressiva........
Iemand ervaring hiermee?

Reacties

CapPetje

Je "moet" niet terug naar de antidepressiva. Nu, zonder deze verdovende middelen is er tijd om je emoties onder ogen te komen, een zware maar ZEER belangerijke tijd voor verwerking.

Geloof me het is het meer dan waard, laat het gevoel over je heen komen en observeer het.
Neem geen extra lasten op je schouders zoals bijvoorbeeld werk, laat je niet opjagen of dingen aanpraten door de zogenaamde "experts" dit zal jou herstel process in de weg zitten.

Eet gezond en natuurlijk zodat je lichaam sneller de aangerichte schade van de medicatie kan herstellen. (Houd rekening met langdurige ontwenningsverschijnselen zowel lichamelijk als mentaal, deze middelen VEROORZAKEN een disbalans, niet andersom!)

Pammetjes onderdrukken de boel, maar geloof me de klap is dubbel zo hard wanneer het uitwerkt. Deze middelen zijn drugs, en is geen verdere discussie waardig.

Neem zolang de tijd al je nodig hebt, dat kan een aantal maanden zijn maar ook bijv. 3 jaar. Iedereen is anders, dit is je kans om te verwerken ipv gedrogeert door het leven gaan.

.
.
Een gouden kans:) je kan het en ik geloof in je!

CapPetje

Heb echt respect voor je! Velen lukt dat niet, ga ervoor:) dit word de mooiste maar ook een van de zwaarste periodes in je leven. Maar het is het meer dan waard, ik zal er hier voor je zijn. Je mag me altijd berichten!!

mabel

Dankzij de afbouw van dit middel ben ik opgenomen geweest, en op nog zwaardere medicatie ingesteld. De ontrekking was niet te doen. Afschuwelijke helse ervaring. Nee dat was geen terugval alleen ontrekking . Dus aub, pas op.

mabel

En nee carpetje, dat was t niet waard.

CapPetje

Dan is jou afbouw niet goed verlopen, en voor jou lichaam te snel. Beter verlaat je deze website want je blijft mensen ontmoedigen en de put in trekken ... Ik zit hier al 6 jaar en ga hier ool zeker niet meer weg het heeft me 6 jaar geduurt om van dit forum een fatsoenlijk forum te maken ipv het drugsforum dat het ooit was
.
.
Niets in het leven is snel en makkelijk te bereiken, het vergt tijd, dicipline en doorzettingsvermogen. Alles in het leven vergt enige moeite, afvallen, body builder worden, leren wie god is, de betekenis van het leven, studeren en zo voort. Niets komt je aanwaaien.
.
Dit leven is veel meer waard dan: poepen, werken, uitgaan, tv kijken en verstand op nul en dan slapen. En dat moeten velen nog leren, dat wat de meeste mensen doen is geen leven, dat is vergif voor je ziel
.
Opgeven en in dit geval drogeren is een noodstop op je leven, je kennis en je situatie. Het zet je groei stil op ieder vlak.
Maar er zijn mensen die verder willen komen dan stilstaan, mensen die wel willen vechten in het leven. Dat heeft niets met depressie te maken, maar met durf. Durf je los te zetten van de massa!. Dit zijn sterke mensen, geen opgevers, altijd opzoek naar de waarheid, ongeacht de tegenslagen. Geen meelopers. Dit zijn de mensen waar ik voor door het vuur zal gaan om hen bij de eerste stappen te begeleiden. Dit zijn de mensen die Jezus wil zien.
.
.
Ik vecht niet voor hen die niet voor zichzelf vechten. Ik heb nieteens zin om daar moeite aan te verspillen en wil hen ook liever niet kennen
.
.
Maar hen die volhardend blijven weigeren een nieuw pad te bewandelen, kan ik, en niemand anders bereiken. Hen die de massa volgt, zijn afgeschermt door een muur waar je niet doorheen komt. Het is niet mijn taak om die muur te doorbreken, dat moet je zelf doen

20jaardepressie

Hoi,

Top dat je gestopt bent hoor.
Wat is precies de reden voor het stoppen?

Ik ben nu ook aan het afbouwen van venlafaxine.
325mg jaren genomen met periodes van minder en ook zonder.
Door de jaren heen ook vele andere meds gehad.

Geleidelijk afbouwen, heel geleidelijk.
Nu een aantal weken bijna niets, voel me slecht.
Soort van spanning in je lijf niet te omschrijven eigenlijk.
Ben ook agressief soms, maar weet me in te houden.
Weinig zin om iets te ondernemen, zit vast lijkt het wel.
Maar dat is niet de hele tijd zoals bij depressie.
Dus ik ben nog niet terug aan het vallen

Wat ik wilde zeggen.
Die soort van spanning is "normaal", ik voel het ook heel akelig!

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips