Voorstellen vrouw van depressieve man

Depressie

Voorstellen vrouw van depressieve man

Goedeavond, ik ben een vrouw van 47 jaar en 20 jaar getrouwd. Mijn man is sinds 2,5 jaar voor de 3e keer depressief. Elke keer wordt het erger en deze keer is "bijna" onhoudbaar voor me. We hebben samen 3 bedrijven, die ik nu volledig zelf moet draaien. Hij is in onze bedrijven al 5 maanden niet meer geweest en werkt er al 2 jaar niet meer. Deze keer heeft hij wel hulp gezocht en volgt deze maar ik kan niet meer. Ik weet het ook "even" niet meer, daarom ben ik aan het zoeken gegaan op internet en ben deze site tegen gekomen. Jullie verhalen gelezen en veel dingen herken ik, wat mij toch een beetje hoop geeft.
Mijn man herken ik totaal niet meer, in de aanloop van de depressie heeft hij een relatie met een vertegenwoordigster van een van onze bedrijven gekregen. Toen ik er achter kwam bleek dit al 2 jaar aan de gang te zijn. Ik moest geloven dat het over was maar hij bleef contact met haar houden. Want zij begreep hem, zij had dit ook meegemaakt en zij kon hem helpen. Nadat ik na 3 x hem betrapt te hebben dat hij nog steeds contact met haar had, heb ik haar man opgebeld, samen hebben we ervoor gezorgd dat het stopte. Waarom dat ik nog bij hem ben is omdat ik niet geloof dat hij dit gedaan zou hebben als hij niet in deze depressie zat. Hij heeft er ook totaal geen spijt van….
Zijn ouders waren bij ons in komen wonen maar konden niet tegen zijn gedrag en zijn weer vertrokken, na 1 jaar. Vrienden snappen hem niet meer, op een paar na. Als hij uit zijn bed komt ( daar ligt hij dagen, weken) dan is hij bevelend. Hoe ik de bedrijven moet draaien en wat ik allemaal moet doen. Hij vraagt aan me hoe het gaat maar doet er niets mee. Problemen op het bedrijf mag ik niet bespreken van de psychiater, dat zou hij niet kunnen hendelen. En dat lijkt hem goed uit te komen, zo lijkt het…..
Alles is weg, intimiteit, liefde en genegenheid, alles is kapot. Voorheen waren we maatjes, deelde we onze dromen nu zijn we aan het overleven en ben ik bang voor de toekomst want ik heb geen vertrouwen erin dat dit nog ooit goed komt. Want ik ben bezig om onze dromen proberen te verkopen, heb al gezien hoe hij reageerde bij de andere 2 bedrijven die ik reeds verkocht heb ( we hadden er 5) Maar ik kan niet anders, alles gaat kapot door deze situatie. Ik weet dat ik de juiste keuze maak maar het is zo zuur. Dit was niet wat we voor ogen hadden. Niemand in mijn omgeving begrijpt het, ze spreken alleen maar schande dat hij er niet is en op bed ligt en mij het werk te laten doen. Ook al vertel ik dat hij ziek is, dat zien zij niet zo. Zelfs zijn ouders hebben er moeite mee, ze proberen mij te helpen maar begrip is er bijna niet. Dat hij een relatie heeft gehad heeft daar ook niet mee meegeholpen. Daardoor is hij bij mijn ouders niet meer welkom, ik zou/kan hem dat vergeven maar zij niet. Een ding hebben we mee, dat is dat we geen kinderen hebben. Sorry dat Ik voor de eerste keer dat ik op dit forum schrijf zoveel schrijf maar moest dit kwijt, door mijn werk kan ik dit niet delen met personeel, klanten en zoals je leest ook niet meer met mijn ouders.

Reacties

Dipjes

Dag Make my day welkom

Wat Heftig wat je beschrijft, gelukkig dat je man eindelijk hulp zocht en logisch dat je nu eens even aan het end van jouw krachten bent. Op zich is het op bed liggen van je man natuurlijk typisch depri gedrag. Dat je consequenties trekt om het eenvoudiger te maken door bedrijven te verkopen lijkt mij logisch. Het lijkt mij niet te doen voor jou anders. Dat hij dat met lede ogen aanziet snap ik, er moet iets gebeuren, jij knapt het werk op en krijgt daar niet echt waardering voor. Hij probeert toch nog te sturen maar kan het niet meer lijkt het.
Je man heeft er niet toe bijgedragen om jullie huwelijk goed te houden. Hij lijkt ook geen berouw te tonen. Ook daarin geen waardering of respect voor jou.
Dat klinkt allemaal of hij flink wat uit te zoeken heeft met zichzelf. Jij kan denk ik niet veel anders dan voor jezelf kiezen en het houdbaar voor jou proberen te houden. Ondertussen kan hij aan zichzelf werken.
Hier op het forum kan je voor jezelf wat ondersteuning en tips krijgen als je wilt. Dat kan comfortabel zijn

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips