Ik weet niet meer wie ik ben?

Depressie

Ik weet niet meer wie ik ben?

Wat begon met veel piekeren en duizeligheid heeft zich uitgemond in een angststoornis en depressie volgens het ggz. Ik herken mezelf niet meer in de spiegel, kent iemand dit? Ik ga vanaf vandaag citalopram verhogen van 10mg naar 20mg en slik daarnaast 1mg lorazepam. Overigens, ik ben 25 jaar en komt uit een heel fijn gezin, ik ben in oktober getrouwd met mijn man en zijn we voor het eerst (in oktober) gaan samenwonen in ons eigen huis.

Alles voelt zo nep, mijn omgeving, mijn lichaam, alles.

Reacties

Dipjes

Dag Dipje25
Hier je naamgenoot. Ja herkenbaar. Samenwonen is ingrijpende verandering. Ook positieve verandering levert veel stress op.
Mogelijk is het samenwonen ook heel anders dan je verwachtte? Praat met je man zou ik zeggen, over wederzijdse verwachtingen, tegenvallers en zo. Dat kan lucht geven, Mogelijk Wil hij ook wel dingen anders. Dan kunnen jullie elkaar een plezier doen.
Ook al ben je jaren bij elkaar dan blijven er zaken onderling af te stemmen die dan Weer opluchting kunnen geven. Het kan ook best dat je huwelijk niks met je dip te maken heeft natuurlijk. Daar Kom je dan zo ook wat meer achter misschien. In elk geval gaat samenwonen niet vanzelf goed, soms wringt het ook, zoals bij mij, na heel veel jaar. Het blijft Aandacht en uitwisseling nodig hebben.fijn dat je medicijnen hebt om even bij te komen. Dat stelt je mogelijk in Staat om je leven iets anders in te richten, verwachtingen realistisch te maken, uit te wisselen. Dat helpt allemaal mee de spanning te Verlagen.
Ik wens je het goede

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips