Toegegeven aan depressie

Depressie

Toegegeven aan depressie

Hoi Allemaal.

Mijn naam is Marcel en ben 40 jaar.
Na jaren van ongelukkig voelen heb ik eindelijk aan mezelf toegeven dat ik depressief ben.
Hierdoor heb ik verkeerde keuzes gemaakt waaronder het beëindigen van mijn relatie.
Had in mijn hoofd dat ik me dan beter zou voelen maar helaas, het lag niet aan haar maar aan mij.

Volg nogal veel tv-series en ik brak toen ik keek naar "A Million Things" Een vriendengroep die van alles beleven.. 1 man begon over dat hij een goed leven had maar zich toch niet goed voelt en depressief is. Zijn psycholoog vertelde: In een relatie heb je een flower en een gardener. De flower vraagt aandacht en de gardener voorziet daar in. Het wordt tijd dat jij nu eens de flower bent.

Hierdoor brak ik dus omdat ik dit zo erg herken van relaties, altijd maar klaarstaan voor de ander.
Deze feestdagen vallen me zwaar maar dat zullen jullie net zo hebben.
Daarom wens ik jullie heel veel sterkte, en we zijn niet alleen in ons rotgevoel.

Marcel..

Reacties

Cuki

Hoi Marcel,
De feestdagen zijn idd moeilijk. Mijn situatie is net andersom. Mijn (ex) partner zit in een depressie en heeft ons verlaten een aantal weken geleden. Mijn gevoel zegt dat je nooit grote beslissingen mag/kan maken als je met diepe emoties zit (positief of negatief). Een aantal jaren geleden had hij ook een depressie en heeft hij ons ook verlaten. Na 7 maanden kwam hij weer terug. Ik probeer nu weer de communicatie open te houden, hem te vertellen dat ik trots op hem ben omdat hij voor het eerst in zijn leven hulp gezocht heeft en ik probeer de figuurlijke deur open te laten staan voor hem. Maar vanaf volgende week heeft hij waarschijnlijk een eigen huurhuisje dus het ziet er niet zo goed uit voor ons gezin en onze relatie. Stond jou vrouw niet meer open om opnieuw te proberen? Of was het intussen te laat?

Marcell

Hoi Cuki.

Bedankt voor je reactie.
Nou heb de relatie in Augustus beëindigd en dus pas onlangs de inzinking en besef gehad. Het vervelende is dat we tussentijds best goed met elkaar omgingen. We zouden zelfs in januari een weekend weg gaan.
Maar zoals dat zo vaak gaat, er was al een ander.
Ze wil er wel voor me zijn maar geen relatie meer.
En dat maakt de klap ook harder, mede omdat ik ziekenhuis in en uit ben geweest toen ze telkens aan haar hand geopereerd moest worden. Maar wat je aan energie geeft krijg je niet vanzelfsprekend ook weer terug..
Sterkte voor jou en gezin dan. Rottijd is het nu gewoon.

Cuki

Nee, soms geef je ook zoveel van jezelf dat je vergeet wie je zelf bent. Nog 1,5 week en dan zijn deze dagen weeral voorbij en kan het 'gewone' leven weer beginnen.

Doossie

Doossie
Mijn man voelt niets meer door een depressie hij heeft onverwerkt verdriet uit zijn jeugd. Onze relatie was altijd liefdevol hij is mijn grote liefde. Hij is geen prater jaren lang een masker charmante man etc..wel heb ik altijd gevoeld dat hij zich 80% gaf ipv 100...Nu hij midden 40 is gaat het niet meer... Hij is moe leeg in de war en gevoelloos. Vanaf augustus voelt hij zich zo. Vanaf 10 december is hij op zichzelf gaan wonen. Hij komt in het weekeinde thuis voor ons kind. Hij heeft een intake bij een psycholoog gehad en zoekt hulp. Ik vind het verschrikkelijk dat hij niet thuis woont. Als hij er wel is loop ik op eieren bang om iets verkeerds te zeggen of te doen. Hij zou het liefst niet meer komen voelt druk..maar hij snapt dat ons kind en ik hem willen zien en steunen. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt... heb je advies loslaten of vasthouden...
Is het goed gekomen de relatie na de depressie...Hoe lang duurde het voor je man weer thuis kwam... ik voel me zo hopeloos en verdrietig...ik wil mijn man helpen en steunen maar hij duwt me weg... ook ben ik bang dat zijn gevoel helemaal op slot gaat als ik hem niet meer zie.. Hij kan alleen bij mij of zijn psycholoog zijn gevoel uiten en verder niet...gezichtsverlies...falen nooitgeleerd om zich te uiten...help me... Kwam jouw gevoel weer terug Marcell... hoe lang duurde dat...

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips