Iemand om mee te praten

Depressie

Iemand om mee te praten

Ik ben een 20 jarige vrouw die al enkele jaren last heeft van depressie. Sinds een halfjaar loop ik bij de psycholoog. Mijn vrienden begrijpen mijn gevoelens niet, en ondanks dat ik word geholpen voel ik me enorm eenzaam en onbegrepen. De psycholoog heeft er voor gezorgd dat ik weer de kracht heb gevonden om naar school/werk te gaan, maar de depressieve en angstige gevoelens zijn er nog steeds. Ik probeer er bovenop te komen, maar het is zwaar. Ik zou graag iemand willen om mee te praten.

Reacties

rini

hoi ik er vaar het zelfde ben al drie jaar bezig ben er ook achter gekomen wie dan je echten vrienden zijn mijn depressie ligt nog veel gecopliceeder maar als je contsckt wil mag altijd samen sta je sterk is mijn motto ik heb er ook nog eens 2 kinderen cij van 3 half die het niet helemaal begrijpt maar wel mee krijgt en een van 6 en half die 2 druppels water op mijn lijkt en al zegt papa ik wou dat ik kon toveren dan maak ik je beter waarop ik zeg jongen maak je om mij maar niet druk jij bent al 4 en half jaar aan het vechten met een ziekte die nog geen naam of handvat heeft dus ik maak liever jouw beter en ga zo maar door dus ja zit je ver legen mijn mail adres is rinaldopelgrom@gmail.com ben 35 trouwens maar begrijp ten zeerste wat je voelt en bedoelt

ma

Hoi ik ben 17 en snap het eenzame en lege gevoel. Ook al zijn er mensen om me heen die me ontzettend helpen en van me houden. Ben pas nog opgenomen geweest voor 10 weken ter observatie om mijn problematiek beter in kaart te brengen. Dit was omdat na een jaar gesprekken met een psycholoog er geen verbetering was eerder achteruitgang. Ik kan je problemen niet wegnemen, maar wilde even zeggen dat ik hoop dat je er snel bovenop komt en kracht uit mijn begrip kunt halen. X

Marcell

Ja als je in een depressie komt merk je pas hoeveel "vrienden" je hebt.
Het is een verschrikkelijk rotgevoel en je kan beter een gebroken been hebben.
Het valt ook niet in één zin uit te leggen wat je voelt.
Dit omdat het vaak een verzameling van gebeurtenissen zijn in je leven die dit hebben veroorzaakt.
Je bent in ieder geval niet alleen en hoop oprecht dat iedereen hier beter zal worden.
Je gunt het je ergste vijand nog niet.

L1998

Hey, ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Ik ben zelf ook 20 en heb helemaal niemand om mee te praten en ik voel me zo alleen hierin. Dus mocht je willen praten, stuur me gerust een berichtje.

Marcelp

Heb je ook voeding- en probiotica advies gekregen? De darmen kunnen namelijk de basis zijn voor depressie

Sarah__

Ik heb sinds een paar maanden een insta account over herstel van depressie, misschien is dat wel steunend en herkenbaar voor jou?

Het is goed om het er met je psycholoog over te hebben dat het nog steeds niet zo gaat als je zelf zou willen. Misschien is het op een gegeven moment wel goed om te kijken of er een volgende behandeling is die je kunt doet, die je nog een stap verder kan helpen.

Vergeet ook niet dat herstel héél véél tijd kost, dus het gaat echt nog heel veel beter worden dan hoe het nu is!

Heel veel sterkte en liefs!

Sarah

Sarah__

(oja mijn instagram is (@jekuntmeerdanjedenkt) :) )

sammyboy

ik vraag me echt af of het goed is voor iemand met depressie om erover te praten met iemand die een depressie heeft ….. bedoel dit niet slecht maar nadat je beiden de al dan niet raakpunten benoemd hebt …. hoe ga je dan verder ?
Ook denk ik dat elke situatie uniek is en zeer zeker complex omwille van de mistoestanden en zeer zeker misverstanden en onbegrip.
Als iemand graag een luisterend oor heeft of een babbel … stuur me gerust een berichtje meandmaybeyou@yandex.com

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips