Lotgenoot

Depressie

Lotgenoot

Hoi allemaal, ik ben Daphne van 26 jaar, werkend in de zorg.
Ik heb al langer dan een half jaar last gehad van somberheid, huilbuien als ik wakker werd en weinig plezier in het leven. Ik hield dit verborgen omdat ik andere niet lastig wou vallen met negatieve ideeën en gesprekken.

Drie weken geleden ben ik compleet ingestort en vrijwel geen hulp, omdat psychologen vol zitten, net als alle andere instanties. 6 januari mag ik op gesprek.

Ik zie het leven sommige dagen totaal niet zitten, hoewel de dood aanlokkelijk klinkt, zou ik bepaalde mensen in mijn leven nooit op deze manier in de steek willen laten. Mijn privé situatie bracht zo ontzettend veel onmacht en ongeluk met zich mee, ik bespaar het even, maar het zou een slechte film kunnen zijn.

Ondanks dat ik zelf vecht, zag mijn gebroken hart hier ook allemaal gebroken harten. Ik kan erg goed luisteren en kan tussen de regels lezen, wat erg belangrijk is als iemand een depressie heeft.

Ik haal kracht uit het feit dat ik mensen kan helpen. Bij mijzelf ben ik er achter gekomen dat ik geen nee kan zeggen (en daarom ideaal voor de zorg en grote bazen) en dat is iets wat ik mezelf nu moet aanleren. In een depressie verlies je je grootste liefde: jezelf. En ik hoop dat we dit samen terug kunnen vinden.

Groetjes en heel veel liefs

Reacties

Marjoke

Naar je eigen lichaam en geest gaan leren luisteren lijkt me goed. Rust nemen en doen wat je eigenlijk zelf wilt. Vaak zeg je in gedachten al dingen als: eigenlijk..zorg dat je bedenktijd antwoorden in je hoofd hebf die je kunt zeggen als iemand weer een beroep op je doet. Bv: ik denk er even over na, ik overleg eerst of ik wel kan, ik heb al iets afgesproken, ik laat het je nog weten.

Doortje70

Hoi Daphne, ik herken me helemaal in je. Kom ook uit de zorg en na 28 jaar gestopt. (moeten stoppen) Mijn lijf en geest zeiden stop.
Niet leuk. Juist mensen uit de zorg zijn gevoelsmensen. Je werkgever en maatschappij verlangt heel veel van je. En dat kun je niet alleen. Het werk is nooit klaar, maar dat zal je moeten leren omdat te kunnen voelen. Onregelmatige diensten vergt heel veel van mensen. k zou zeggen, neem je rust waar dat kan, geniet van je omgeving die je alleen energie geven, niet kosten. Zie dit moment als een reset. Je komt hier sterker uit! Toi toi

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips