Even voorstellen

Depressie

Even voorstellen

Hoi allemaal,

Ik ben Esther, 41 jaar. Ik ben ruim een jaar geleden depressief geworden en heb 2 keer een overdosis medicatie genomen. Ik ben verschillende keren opgenomen geweest, de laatste keer voor 7 maanden. Ik ben nu ruim 2 weken thuis. Ik ben getrouwd en heb een zoon van 10 jaar. Helaas voel ik me momenteel niet goed. Ik kan nergens van genieten. Ik vind het lastig om de dag door te komen. Ik hou ontzettend veel van mijn zoon. Als hij er niet zou zijn zou ik geen reden zien om nog verder te leven. Ik vind het heel jammer dat ik me zo voel. Ik hoop dat ik me in de toekomst beter ga voelen.

Reacties

Lizzy444

Hoi Esther,

Wat vervelend dat je je zo moet voelen.. probeer vast te houden aan de reden om te blijven leven, je zoon. Dat is een hele goede reden. Ik weet dat je dat soms even kwijt kan zijn, doordat je eigen pijn zo zwaar voelt dat je echt deze redenen niet meer ziet. Praat je hier al met iemand over? Als je goede hulp hebt kan dat je gaan helpen. Open zijn over je gevoel, dit gevoel, is wel heel belangrijk. Ik denk dat dat je kan helpen. Maar het is ook heel moeilijk om het bespreekbaar te maken en eerlijk te zijn over je gevoel.

Probeer op de dag afleiding te zoeken, ook al heb je er geen zin in. Ook al is het maar iets kleins, het zal je positieve energie geven.

Weet dat dit gevoel niet altijd zo sterk negatief zal zijn en dat er ook betere tijden aan zullen breken. Geef de moed niet op.

Sterkte!

Esther1977

Dankjewel voor je reactie! Ik heb wel goede hulp gelukkig.

Lizzy444

Fijn om te horen dat je goede hulp hebt. Dat is belangrijk. Dan heb je ook iets om aan vast te houden en de hoop dat het je gaat helpen dat je je weer beter gaat voelen in de toekomst, ook al zal dat even duren. Als je alles al geprobeerd hebt qua hulp en medicatie, dan voelt het helemaal uitzichtloos..

Force

Erg om te horen dat je je zo voelt. Tel je zegeningen en maak een reëele planning voor de dag. Zorg voor weinig spanning.

Yahiko

Dank u wel Esther wat bent u toch een mooi mens om dit te kunnen vertellen. Ik zou u graag een knuffel willen geven, maar in ruil daarvoor heel veel blijdschap en blessings toegewenst. Het leven is zo ruim en mooi en ik hoop dat u er van gaat genieten. Blijf hangen aan u zoon hij is de sleutel voor u genezing.

:)

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips