ik ben Anton

Depressie

Ik ben Anton

Net aangemeld omdat ik toch wil kijken of ik wat steun hier kan vinden om om te gaan met mijn depressie, die in remissie is. Vader van 2 volwassen kinderen, wonend met 1 kind en gescheiden sinds 2016. Inmiddels een nieuwe relatie. Ik werk in de zorg, hobbies zijn, strips, verzamelen van modelauto's, lezen, Netflix en nog wel meer. Heb een lieve eigenwijze kat.

Reacties

Lizzy444

Hallo Anton, hoe gaat het met je? Zit je momenteel al lang in de depressie? Heb je dat wel eens eerder gehad? Ben je onder behandeling bij een psycholoog of therapeut? Gebruik je medicijnen?

Anton1963

Ik heb in de loop van mijn leven een aantal depressies gehad, waarvoor ik periodes anti depressiva slikte. ECitalopram gaf me bijwerkingen als libido verlies en hele nare dromen. De laatste depressie was voor mij het ergst. Ik was tot niets meer in staat, veel paniek en angst, nihilistische gedachten. Ik voelde mij een verschrikkelijk mens. Waarom, was niet erg duidelijk. Ik verloor 10 kilo en uiteindelijk liep ook mijn huwelijk stuk, maar ik denk dat daar meer redenen voor zijn geweest. Ik slik nu Welbutrin en als enige bijwerking ervaar ik nu korter slapen, wat ook best vervelend is. Ik loop al een aantal jaren onder behandeling van een psychiater, maar ben ook eerder bij psychologen geweest als dat nodig was.

Marjoke

Hoi Anton, heb je er zicht op of er dingen al beter gaan doordat je bij een psycholoog komt? Wat zijn de dingen die de psychiater je aanraadt?

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips