Even voorstellen.

Depressie

Even voorstellen.

Hallo Allemaal,

Ik ben Minette en wil graag proberen op mijn manier mensen te kunnen helpen die in een depressie zitten of met iemand te maken hebben die een depressie heeft. Mijn vader was heel depressief en had een bipolaire stoornis, dus wat ik ermee wil zeggen is, dat ik veel heb meegemaakt en van lieverlee ervaring heb opgedaan hoe het is om met iemand te leven die deze ziekte heeft. Mijn vader was een schat van een man als hij zich fijn voelde, maar als het verkeerd ging dan was het om het zachtjes uit te drukken niet meer aangenaam. Ik ben geïnteresseerd in de psyche van de mens en heb mij daarom aangemeld op dit forum om zodoende, zoals ik al vermeldde, mijn steentje iets bij te kunnen dragen.

Hartelijke groeten,

Minette

Reacties

522114

Hoi Minette, we hebben elkaar idd nodig! Fijn dat jij jouw ervaringskennis wilt delen met ons!

Minette

Hoi 522114. Dankjewel voor jouw berichtje. Ik hoop dat ik ergens iemand een lichtpuntje kan laten zien zodat men de moed niet op wil of zal geven. Zelf heb ik heel wat meegemaakt in mijn leven, maar daar zal ik niet de enige in zijn uiteraard. Hartelijke groet, Minette

Lonewolf2612

Dat is zeer nobel Minette! In de maatschappij is er nu tegenwoordig al meer aandacht van psychishe problemen, ze kennen de basis wel, maar wanneer ze zo een persoon tegenkomen, laten ze die persoon toch liever links liggen, omdat het makkelijker is om met (normale) mensen om te gaan! Er is dus maar 1 manier, hulp zoeken bij mensen met hetzelfde probleem, want alleen zij weten wat een serieuze lijdensweg het in je hoofd kan zijn, het constante gevecht tegen jezelf! Hartelijk bedankt Minette dat je dit wilt doen!

Minette

Hallo Lonewolf,

Je hebt volkomen gelijk, als je je arm gebroken hebt bij wijze van spreken, dan heeft men begrip en geduld maar owee als het psychisch is, dan ben je al gauw een aansteller en wordt er gezegd van: ach joh kop op komt allemaal goed, ja dat zal best, maar wanneer dan als er maar weinigen zijn die begrip hebben voor je situatie? Laten we op deze manier, op onze manier elkaar proberen te helpen en te steunen want van de maatschappij hoef je echt niet veel meer te verwachten!

Hartelijke groet,

Minette

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips