Eenzaam

Depressie

Eenzaam

Hoi
Ik zal mij even voorstellen... Ik ben een meid van 30 en heb een depressie stoornis. Afgelopen jaar was heel zwaar door verschillende gebeurtenissen. Ik ben veel mensen kwijt geraakt en dat heeft mij erg veel verdriet gedaan. Ik heb nog 1 vriendin over. Dit voelt heel eenzaam, ook omdat ik alleen ben en mijn hart in 1000 stukken is gerukt vorig jaar.
Ik wil dit niet meer, steeds moeten vechten voor een plek in iemands leven. Ook steeds de vriendschappen waarbij ik altijd klaar sta voor een ander.
Het voelt alsof ik nergens naar toe kan met verdriet en ook met blijdschap als die er is. Met niemand wat kunnen delen voelt heel naar.
Die depressie stoornis wordt hierdoor ook steeds weer op de voorgrond gerukt.
Een cirkel waar ik niet uit kom.

Reacties

Kossie

Hoi lieverd, je kan wel tegen mij aan lullen hoor. Ik zit ook niet lekker in me vel. Stuur maar prive berichtje als je wilt.

moesa

Zoals Kossie zegt. Probeer privé te praten

moesa

Enige wat ik nu kan zeggen is: als je moe gaat worden van vechten, dan komt het inzicht pas

Lise4321

Vriendschap is twee-richtings verkeer. Als jij altijd voor een ander klaarstaat maar die ander niet voor jou, dan is dit misschien niet de juiste vriend. Soms vragen wij niets en daardoor staat een ander niet voor ons klaar. Ben jij iemand die niets vraagt? Of ben jij iemand die anderen, onbewust, overweldigd met enorme emoties en is het de ander te veel? Sommige anderen hebben niets te geven. Vrienden vinden kan moeilijk zijn. Kun je een sociaal werker vinden zo dat je nu kunt praten? Soms helpt het om je op anderen te richten waar je niets van hoeft te ontvangen. Bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk. Dan ontmoet je toch mensen en dit is belangrijk. Dagen alleen doorbrengen is niet goed. En dan wordt je depri. Vaak denken dat je voor een plek moet vechten in andermans leven is vermoeiend. En niet waar. Als je veel mensen ontmoet, is de kans groter om iemand te ontmoeten met wie het klikt. En die wat te geven heeft. Kies je de verkeerde mensen? Maar kijk ook naar hoe jij bent. Een social werker of groepstherapie kan je inzicht geven.

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips