voel me slecht na relatiebreuk op zoek naar hulp

Depressie

Voel me slecht na relatiebreuk op zoek naar hulp

Hallo,

In januari heeft mijn toenmalige vriendin het met me uitgemaakt. Na vele jaren waarvan we meer dan de helft samen met elkaar woonden, en waarvan ik dacht dat we allebei gelukkig waren. In de periode dat er werd besloten dat het uit ging, hebben we afgesproken als vrienden uit elkaar te gaan. in de eerste week ging dit nog prima.(ik vermoed dat ze toen haar nieuwe liefde is tegengekomen en dat ze daarom niet meer normaal kan doen, maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen) zoals uit vorige zin wel blijkt is ze na een week al een andere oude liefde tegengekomen en het lijkt er heel erg op dat dit haar nieuwe vriend wordt. ik voel me dus ook een beetje ingeruild. maar waar we hadden afgesproken normaal met elkaar te praten en vrienden te blijven, kan zij dat niet meer en krijg ik overal de schuld van en ben ik aan het zeiken. zij was mijn steun en toeverlaat ik vertrouwde haar in alles en kon me verhaal altijd bij haar kwijt. en dat kan ,juist nu ik het nodig heb, niet meer. met mijn vrienden of ouders vind ik het moeilijk om erover te praten. dus mijn ex is de enige aan wie ik vertel hoe ik me voel maar als ik dat doe wordt ze boos.

Ik heb al via meerdere wegen geprobeerd of er iets is waar ik met mijn verhaal terecht kan. maar dat is nogal moeilijk en ik wil nu proberen via dit forum of ik iemand kan vinden waar ik me verhaal kwijt kan iemand waar ik tegenaan kan praten als ik me slecht voel(voel me echt niet altijd slecht dus ook voor een gezellig praatje ben ik wel in). Heb jij hetzelfde probleem is dat ook niet erg, misschien dat we elkaar dan verder kunnen helpen.

Dus al met al ben ik gewoon op zoek naar iemand om mee te praten over mijn gevoelens.

Reacties

Leen

Hallo,
Welkom, hoop dat je hier je gevoelens en gedachten wat kwijt kan. Heb ik het goed begrepen dat je je slecht voelt door de relatiebreuk?...of spelen er nog andere dingen? Verdriet om een verbroken relatie is normaal...en kan heel erg en zwaar zijn...maar daarover praten met je ex...misschien vindt zij dat gewoonweg...ook heel triestig en zij kan je daarmee niet helpen juist ..omdat ze je ex is en misschien zit dat haar juist dwars...want ze wil je geen verdriet doen en kan je tegelijk niet helpen......weet natuurlijk niet of het enkel om verdriet omwille van de relatie gaat, of dat je ook andere dingen met haar wil bespreken...misschien wil je ex afstand omdat ze je het verdriet van haar met iemand anders te zien wil besparen? Of ze is bang dat je toch meer wil dan enkel een vriendschapsrelatie? Hoop jij ergens in je hart nog op een terugkeer van je ex? .Hoe sta jij tegenover haar? en de nieuwe situatie? Hoe zie je de dingen evalueren? Ik stel nogal veel vragen, je moet ze niet beantwoorden als je dat niet wil , hoor...Op dit forum mag je je gevoelens en gedachten posten...zoals je zelf wil...probeer alleen wat meer inzicht te krijgen in je situatie, (gaat makkelijker met iemand anders dan met mezelf!).......zou toch proberen er met vrienden of familie over te praten.... sterkte, rust in je hoofd, groetjes.

rp24

ik weet zelf ook niet goed wat het is daarom zoek ik iemand om er over te praten. de hoop dat ze terugkomt heb ik al laten varen. het is meer dat ik haar niet begrijp, en dat ze geen antwoord geeft op de vragen die ik daarom heb. ik weet het gewoon allemaal niet het is allemaal erg moeilijk. ik vind gewoon dat ze te snel gaat en me geen tijd heeft gegund even rustig aan de situatie te wennen zoals die nu was.

ik vind het moeilijk om te beantwoorden op al je vragen veel dingen weet ik niet ik begrijp de vragen.

Bedant voor je reactie.

Leen

Hallo,
Je voelt heel veel...en veel verwarrende dingen....vooral omdat je vriendin schijnbaar van uit het niks een nieuwe vriend heeft?...ja..kan ik inkomen....kan je helaas niet helpen...alleen veel sterkte en rust in je hoofd wensen. Gun je zelf de tijd om alles te verwerken..misschien met de hulp van een therapeut? Groetjes,

rp24

ja klopt dit was misschien ook een beetje om het van me af te schrijven. ja klopt het gaat gewoon allemaal heel snel en had het allemaal niet verwacht. ik wissel ook heel veel van emotie ene moment gaat het goed en dan ineens voel me ik me heel erg slecht. bedankt voor je reactie

jake (niet gecontroleerd)

Hallo rp24, herkenbaar verhaal. Niet om alle vrouwen over één kam te scheren, maar ik merk dat bij velen het motto 'als het smaakje eraf is, gooi ik 'm weg' van toepassing is. Dingen moeten vooral leuk en spannend blijven, anders is de lol er zo vanaf. Het grappige hieraan is dat veel vrouwen dit anders zien; het bekende 'alle mannen zijn players' verhaal.

Tja, als 'vrienden' uit elkaar gaan. Dat is naar mijn mening een 'aardige manier' om te zeggen: "Wij zijn klaar?! Mooi, dan ga ik verder met m'n leven! Groetjes!"

Wat zou je zelf graag willen nu? Zou je - nu zij jou heeft laten varen - willen dat jullie echt vrienden blijven? Ook nu zij een nieuwe liefde heeft? Zo ja, welke voordelen heeft dat voor jou?

rp24

Door de reacties die ik krijg begin ik inderdaad wel na te denken wat ik wil. heb er zelf niks aan om vrienden te blijven, denk dat ik gewoon het contact moet verbreken en alleen verder gaan. hoe vervelend dat ook is. de reacties op me bericht helpen me wel verder bedankt.

Leen

Hallo rp
Jake heeft waarschijnlijk gelijk...misschien is het beter voor je na te denken over wat JIJ ,( en jij alléén), wil...als jij er niks voor voelt om vrienden te blijven met je ex...moet je dat niet doen omwille van je ex. ....als je alles wat gebeurd is verwerkt heb..wacht jou een mooie toekomst! Heel veel succes...groetjes.Leen.

Theodoreginsburg

Hallo, ik ben Theodore Ginsburg en ik woon in Singapore. Ik ben hier om mijn eigen kijk op de wereld te delen over hoe ik werd geholpen door Lord Zakuza met zijn krachtige spreuken voor het terugbrengen van mijn vriend die de afgelopen tweeënhalf jaar verwaarloosde en het met mij uitmaakte. Ik kan niet veel zeggen omdat ik echt niet weet hoe ik mezelf nu moet uitdrukken, want ik ben overweldigd, maar ik wil Lord Zakuza heel erg waarderen en danken voor zijn eerlijkheid en gracieuze werk in mijn leven. Bedankt xoxo veel. Iedereen die dit leest en zijn service nodig heeft, kan contact met hem opnemen via zijn WhatsApp-nummer op +17405739483 of via e-mail op: ( doctorzakuzaspelltemple@hotmail.com ).

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips