even kennis maken

Depressie

Even kennis maken

Hoi allemaal!
Ik ben 20 en bij mij is deze depressie begonnen zo'n anderhalf jaar geleden.. als burn-out. Door eigen koppigheid te snel weer mijn oude ritme opgepakt en niet de juiste hulp gezocht. Tot ik in december 2011 mijn bed met geen mogelijkheid meer uitkwam. Dit is een dieptepunt geweest en vanaf toen ben ik in contact gekomen met mijn huisarts. Hij heeft me aangeraden om medicijnen te gaan gebruiken (paroxetine) Hierbij stond ik onder toezicht van mijn huisarts. Daarnaast heb ik hulp gekregen van een psychotherapeut.
Tot een maand geleden heb ik de medicijnen geslikt maar ben nu weer pillenvrij. Het heeft me uit het ergste dal getrokken maar het afgevlakte past gewoon niet bij mij. Ik wil het op eigen krachten doen zolang ik dat weer aan kan. Ik blijf wel onder toezicht staan bij mijn huisarts en ga elke week naar mijn psychotherapeut, waar ik enorm veel aanheb.

Ik heb me nu bij dit forum aangesloten omdat ik graag verhalen zou willen horen van anderen, maar ook begrip hoop te krijgen. Door mijn nog ietwat jonge leeftijd is dat van vrienden behoorlijk moeilijk. 20 en een depressie gaan niet samen lijken zij te denken. Ik hoef dan ook niet te verwachten dat ik mijn verhaal bij hen kwijt kan. Daarom zal ik zo nu en dan hier eens iets posten!

Liefs!

Reacties

Meisje94 (niet gecontroleerd)

Hallo MMonroe,

welkom op de site! hier kan je altijd je verhaal kwijt, zowel in het dagboek als op de chat. Er zijn ook veel jonge mensen hier, dus hopelijk zal je je begrepen voelen.

Meisje94 (18)

Cloud

Hoi, welkom. Zoals aangeven door anderen, er zijn hier veel meer jonge mensen op de site. Groet Cloud

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips