Vraag over behandeling en over Psy Q..

Depressie

Vraag over behandeling en over Psy Q..

Hil

Hallo,

ik heb een dagbehandeling gevolgd voor mijn chronische depressieve klachten, angst maar dit heeft niet geholpen. Ik heb al meerdere psychologen achter de rug. Ik heb ook veel problemen in het contact met vriendinnen familie, laag zelfbeeld denk ik.

Vorige week heb ik een intake gehad voor een 3 daagse dagbehandeling. Die intake verliep helemaal niet goed. Ik vond de mensen totaal niet aardig en had het idee dat ze me niet echt serieus namen. Ik voelde me erg ongemakkelijk. Ik kwam er dan ook teleurgesteld weg want had zo gehoopt dat dit wat voor me zou zijn. Ook de therapieen die ik dan krijg zoals, sporttherapie en creatieve therapie heb ik mijn twijfels over.
Deze heb ik in de vorige dagbehandeling al gevolgd en ik heb er persoonlijk niet veel aan. Ik zit daar dan 3 hele dagen met therapieen waarin ik niet veel heb.
Ik zit nu in dubio, moet ik dit gaan doen? Het voelt niet goed dus waarom zou ik er aan beginnen? Ik weet het niet meer...hoe vind ik wat bij mij past?

Ik heb ook informatie over Psy Q gezocht. Hier hoef je volgens mij niet perse elke dag heen maar wordt de behandeling meer op de persoon afgestemd. Heeft iemand ervaring met deze instelling? Ik lees veel nare berichten

Reacties

Hil

Niemand? weet ieman of er nog meer van dit soort forums bestaan die actiever zijn?

Grobbel

Hey Hil,

Ik kwam bij je topic terecht, omdat ik ook op zoek was naar informatie over behandelingen. Ik heb helaas geen informatie betreffende Psy Q voor je, maar misschien dat je wat heb aan mijn verhaal.

Ik denk dat het belangrijk is om niet te veel te verwachten van een bepaalde behandeling of gesprek. Hoewel de hulpverleners opgeleid zijn om mensen zoals jij en ik te helpen, blijven het gewone mensen. Ze kunnen geen gedachten lezen en zullen daardoor vaak dingen voorschrijven waar je niet gelijk baat bij heb. En misschien zal het zelfs eens zo zijn dat je bij iemand terecht komt die eigenlijk het verkeerde beroep heeft gekozen.

Voor mezelf probeer ik alles in perspectief te plaatsen. Ik ga overal met een open instelling naartoe. Ik ga er vanuit dat mensen mij willen helpen, maar niet altijd kunnen helpen. Achteraf bekijk ik dan waar ik denk dat ik wat mee kan en daar ga ik dan mee verder. Het enige waar ik voor moet oppassen is dat ik niet teveel mijn eigen weg ga en wel aan anderen kenbaar maakt wat ik ervan denk.

HansAmsterdam

ken je achtergronden niet, maar zoek naar de hulp die wel goed voelt....en anders akls je niet de puf hebt, probeer het dan bespreekbaar te maken bij die evt. driedaagse... soms is het ook wennen aan en opnieuw vertrouwen geven..moeilijk soms dat weet IK uit ervaring...

GandaLf

Beste, heb ook jouw circuit gehad en zit nu ook weer in een depressie en helaas heeft het mij allemaal niet geholpen. Vertrouw op jezelf en probeer te leven ,dat pscq is ook niks,bagataliseren je klachten. Heb ik ook ervaren,succes

mo12

hoorde zelf ook over psyq en de verhalen die mij ten gehore kwamen waren positief.
Zelf ben ik onder behandeling bij een traumacentrum.
Kijk wat voor jou goed voelt..desnoods probeer je het ..je kunt altijd weer terug
succes

Bas1988

Beste Allemaal,
Met de behandeling bij Psyq heb ik nog geen ervaring. het eerste telefoongesprek was wel vrij snel. het bestond uit een aantal algemene vragen als: wie ben je, waar kom je vandaan, ben je al eerder in behandeling geweest etc.. Daarna toch al vrij snel weer gebeld voor een afspraak midden mei. Ik heb echter chronische hoofdpijn die 's ochtends heel hevig is en 's middags bijna weg. Vandaar dat de afspraak 's middags zou zijn.

De afgelopen week werd ik gebeld of ik dinsdag om 9 uur kon, natuurlijk kon dit niet! donderdag een brief van Psyq: maandag ochtend om 9.30u gesprek. Het ergste: "zoals telefonisch met u afgesproken"! De volgende morgen meteen gebeld en de afspraak van maandag geannuleerd. Toch een sms gekregen voor de afspraak (op zich netjes dat je een sms waarschuwing krijgt, maar niet als de afspraak niet doorgaat!) Vandaag werd ik weer gebeld: Morgen om 9 uur, ik heb gezegd dat ik niet kan ende verbinding verbroken. Terug bij af.

Psyq was het vervolg op een traject bij Atrecht waar ik behandeld ben voor mijn klachten. Voor Altrecht niets dan lof!! Goede organisatie, snel in behandeling en ik heb geen moment het gevoel gehad een nummer te zijn. Kortom: als je mag kiezen... :)

Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij Psyq. Ik ben benieuwd of ik om de klacht te bespreken 's ochtends op een dag dat ik moet werken, mijn verhaal mag komen doen?

Zomaar een idee: Zou ik nu ook 40 euro krijgen voor elke afspraak die Psyq niet nakomt?...

Ik houd jullie op de hoogte.

Bas1988

Gelijk maar een update: Net met Psyq gebeld, er staat nu helemaal geen afspraak meer.
Men gaat kijken of er de mogelijkheid is me ergens boven in de wachtrij te plaatsen, op een dinsdag of donderdag in de middag. Ik ben benieuwd naar het volgende telefoongesprek...

letty

hoi Bas, heel vervelend dat het daar zo chaotisch verloopt. Ik hoop voor je dat het toch goed gaat komen. De pest is steeds - spreek hier een beetje uit eigen ervaring - dat je min of meer overgeleverd lijkt aan deze instanties. Het begint allemaal met die hele lange wachtlijsten. Pff.. En als je dan vervolgens ook nog tegen dit soort rommelige praktijken aanloopt, tja dat bevordert het vertrouwen in zo'n organisatie ook niet heel erg. Trouwens, ik heb geen ervaring met PsyQ.
Sterkte, Bas, en hou ons op de hoogte

HansAmsterdam

Bas,

Helaas uit ervaring: veel psychiatrische toestanden zijn zeer slecht. Inspectie volksgezondheid doet er niet veel aan. Ook officiele klachten levert vrijwel niets op dan dat er in rapport staat fout fout fout...Maar excuses ho maar... Ik spreek uit eigen ervaring en ook van anderen veel niet goeds
dus vraag liever eis het juiste voor jezelf. Je hebt er recht op .... al voel je je vaak ziek en rot etc.
sterkte
Hans

....

HansAmsterdam

Ps: als er ergens eens een oproep komt vanuit publiciteit over het slecht functioneren van...geef ik mij gelijk op. al zou het ,maar zijn ten goede van anderen....

laila

ik heb een behandeling bij psyQ , en het bevalt mij wel, weet niet waar je gaat natuurlijk
ik heb meer behandeling nodig e n samen proberen we de juiste te vinden, inderdaad duurt het
even voor je terecht kan in een therapie
en als je bij de intake per telefoon duidelijke antwoorden had dan zijn de vragen voor jou duidelijk
genoeg.
Neem de moeite om toch even dit te proberen , ik heb er zeker geen spijt van

o ja, ik krijg de behandeling in breda

groetjes

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips