Depressie

Depressie

Depressie

Heyy, ik zit met iets, de laatste tijd voel ik me zo slecht, ik heb geen zin meer in school of naar mijn vrienden te gaan, naar de sportschool en drinken met vriendinnen is nog wel leuk maar dat komt meestal omdat ik dan afgeleid ben van alles, het enige wat ik nog wil is bij mijn vriend te zijn of in bed te liggen en gewoon te huilen of netflixen en eten. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, alles in mijn hoofd en lichaam doet pijn. Vanavond kwam mijn moeder om 00:30 - 2/12/18 naar mijn kamer toe en zei dat ik moest gaan slapen omdat ik morgen al naar school moet, ik zei: Maar het is morgen zondag? En ze zei: nee het is morgen maandag. En ik was zo in de war dat ik moest huilen en ik zei: MAM ik snap het niet meer ZEG ME WELKE DAG HET IS. En ik was zo in paniek alleen maar omdat die kleine dingen die ik nog zeker weet door elkaar werden gehaald was ik in paniek en het voelde alsof ik in een zwart gat werd gezogen... En ik weet niet waarom ik me zo voel en waarom ik zo erg in de war ben... kan iemand me helpen? Wat moet ik doen? Wat is er met me?

Reacties

Doubletrouble

Hoi Hoi,

Je verhaal is zeer gelijk aan mijn verhaal. Het is een goed idee om bij de huisarts langs te gaan, die kan eventueel een beoordeling maken. Bij mij is het van naar een beetje somber tot overwerkt tot depressie gekomen, juist omdat niemand om mij heen dit door had. Je krijgt dan het gevoel dat je helemaal alleen raakt.

Een depressie heeft als kenmerk dat je geen idee meer hebt wat je leuk vind om te doen, je voelt je waardeloos omdat je niet kan functioneren zoals gewoonlijk en dit maakt je verdrietig.

Iemand zei tegen me: maak het allemaal niet zo groot! En ik dacht: hou je bek dicht, je snapt me niet! Maar het is een teken van je hersenen dat je stressniveau te hoog is. Via de huisarts kun je hier passende begeleiding in krijgen, dit heb ik twee weken geleden gedaan. En ik voelde me eindelijk gehoord. Ik hoop dat je hier iets in terug leest wat je herkend en dat je er iets aan hebt. En weet dat je niet alleen bent ♡

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips