WONDERMIDDEL ZONDER BIJWERKINGEN: KIRA FORTE !!!!

Depressie

WONDERMIDDEL ZONDER BIJWERKINGEN: KIRA FORTE !!!!

Lieve mensen,

Uit eigen ervaring, en ook uit de ervaringen van vele andere mensen en gerandomiseerde onderzoeken wil ik onderstaande echt heeeel graag met jullie delen:

Kira Forte is echt spectaculair, dit zouden jullie allemaal moeten nemen voor je ook maar iets anders probeert (is dan wellicht niet meer nodig!):

Het middel Kira Forte werkt ONTZETTEND GOED bij depressie en ook bij angst gevoelens en heeft GEEN bijwerkingen!!!

Het werkt beter dan paroxitine en andere ssri's,
Het is echt spectaculair!!!

Je merkt de werking soms al binnen enkele dagen, maar in ieder geval binnen 2 a 3 weken!!!

Het middel is gebaseerd op sint janskruid. Het is veeeeel beter dan andere middelen met sint janskruid omdat er ook hyperforine in zit en niet alleen Hypericin; dit laatste werkt alleen het endorfine niveau (en voor mensen met een bipolaire stoornis kan dit de stoornis verergeren) maar hyperforine werkt op het serotineniveau!!
Dit is uit de meest recente onderzoeken gebleken! Daarom is Kira Forte zo goed werkzaam en bijv. vele andere sint janskruidmiddelen niet waar geen of bijna geen hyperforine in zit.
Uit deze onderzoeken is ook gekomen dat dit middel beter werkt dan de standaard voorgeschreven antidepressiva, en zonder bijwerkingen!! Je komt er dus niet van aan, je voelt je er niet eerst nog rotter door etc.

Juist dit hyperforin uit Sint Janskruid blijkt te werken op het serotineniveau in de hersenen en verhoogt het ssri niveau! Omdat het dit op een andere, betere, manier doet dan de reguliere antidepressiva heeft het niet de bijwerkingen die die middelen wel hebben!

Echt lieve mensen; Het is HET redmiddel zonder bijwerkingen voor mensen met depressie.

Echter geen andere antidepressiva erbij gebruiken, dan wordt het ssri niveau in de hersenen te hoog, en ook bijv. de pil wordt minder werkzaam, omdat de lever bepaalde stoffen sneller afbreekt.

Verder kun je gerust een glaasje wijn/bier blijven drinken, kan allemaal geen kwaad.

Wil je meer weten, stuur gerust een berichtje!!!

En wanneer je nog niets slikt; ga dit alsjeblieft proberen!!! Werkt het niet na 4 a 5 weken dan kun je altijd nog een ander middel gebruiken!

Maar het helpt wel!!

KIRA FORTE!!!! De eerste 3 weken 2 pillen, verspreid over de dag, per dag slikken! Je kunt het halen bij bijv. 'de Tuinen' of bestellen via internet.

Maar laat je niet verleiden tot het kopen van een ander middel met sint janskruid! Winkels proberen vaak hun eigen merkt te verkopen. Dit is heel belangrijk; want in die andere middelen zit vaak niet genoeg hyperforine en deze werken dus niet (goed)!!!

Overigens wordt in het buitenland, w.o. Duitsland dit middel gewoon voorgeschreven door psychiaters! In Nederland wil de farmaceutische industrie geen financiele verliezen leiden en daarom blijven ze graag die middelen waarmee ze zoveel winst maken aanbieden... Ten koste van de patient.

Sterkte!!!

Cathy

Reacties

Madeliefje

mmmm.. ik krijg een beetje de kriebels bij zo'n perfect product.

geen bijwerkingen en gegarandeerd resultaat... Klinkt mij te perfect in mijn oren.

Diabeest (niet gecontroleerd)

wat leuk ; "Tell Sell" promotie! :)
het volgende promo produkt wordt een zonlicht kanon...

ach mensen: niks mis met van alles zelf proberen hoor.maar overleg alles WEL met je behandelaar....

CathyB

Ja Madelief, ik begrijp je reactie, maar het is toch écht waar! Ik zou zeggen; probeer het eens een maand! Dan ervaar je het zelf en kun je je ervaringen ook delen.

En natuurlijk Diabeest is het goed om te overleggen met je behandelaar! Psychiaters weten, mits ze een vaklectuur bijhouden, heeeel erg goed dat Sint Janskruid en hyperforine net zo goed helpt, zo niet beter én zonder bijwerkingen, dan reguliere antidepressiva! Echter in Nederland zijn er afspraken met de farmaceutische industrie en wordt een middel op basis van Sint Janskruid niet voorgeschreven. In Duitsland overigens is het het meest voorgeschreven middel door psychiaters!

Echt; probeer het zelf... Ik post hier alleen maar om hopelijk veeeel meer mensen te helpen. Ik weet hoe ontzetttttend ellendig en diep je kunt zitten... geen uitweg meer ziet... geen licht meer zien...

Echt dit helpt!!!

Google zelf maar; hyperforin (uit sint janskruid, st john's wort in het engels, en ssri's en vergelijking met peroxine.... Je zult zien dat ook onderzoeken bewijzen dat het beter is!!!!

CathyB

In de laatste alinea:
met peroxine bedoel ik natuurlijk: Paroxetine

weet ik ook wel.dat middels wordt al eeuwen gebruikt.
maar vergeet niet dat het dan niet voor iedereen zo fantastisch werkt.de 1 zweert er op de ander heeft er niks aan.geldt voor vrijwel elk medicijn.zowel de chemische als de natuurlijke als de homeopatische.
sommige mensen gaan dood aan een paar paracetamolletjes...
het gaat ons meer om hoe je het promoot hier...vandaar de reaktie van madeliefje.
ieder mens is anders en velen hier mankeren meer dan alleen een matige depressie.
maar ik snap uiteraard je enthousiasme hoor!
daarnaast: stap af van dat negatieve denken over de farmaceuten en psychiaters.echt,lang niet allen zijn zo.
mijn psych bv,is echt geen grote fan van zoveel mogelijk pillen voorschrijven.
maar tuurlijk: als men matig deprie is,nog funktioneert en geld heeft: altijd proberen natuurlijk,die natuurlijke middelen.
maar om nou een promo campagne te beginnen...en dat het voor iedereen fantastisch werkt....
daarnaast wordt je dood gegooid met onderzoeken.ergens anders las ik ooit dat st. Janskruid (icm andere meds of verkeerde combi) tot de dood leidde.maja,dat geldt net zo goed voor het "onschuldige" paracetamolletje.daar overlijden mensen soms ook aan (ik heb het niet over overdosis).
ik proef uit je topic/reakties enige bitterheid richting de farm. industrie en das gewoon jammer.omdat zoveel mensen daar juist wel baat bij hebben en dat OOK uit onderzoeken gebleken is...
nogmaals; ik snap je enthousiasme :) omdat het voor JOU nu werkt.maar ga het aub niet promoten als zijnde een wondermiddel... vandaar mijn Tell Sell grapje :)
succes er mee iig,dame.

CathyB

En nog een kleine toevoeging: hyperforin is de engelse benaming van de stof die op het serotine niveau in de hersenen werkt (te samen met hyperericine en hyperoside, allen verschillende bestandsdelen van Sint Janskruid). De nederlandse naam voor hyperforin is: hyperforide

7 (niet gecontroleerd)

Cathy, ik hou niet van reclamen,
en helemaal niet zo forum bericht van zulke dingen bij iedereen werkt medicatie anders ( ga nu niet schrijven dat je me reachtie wel begrijpt en onzin blabla) want als jij bonjer met me wilt moet je dat schrijven!
geef je een tip, iedereen heb het gelezen.
verwijder dit bericht want hier staan we niet om te springen wij geloven niet in wondel middeltjes als die bestond had alle artsen daar wel op de hoogte geweest en had ze dat allemaal wel aan ons gegeven

CathyB

Hoi Diabeest, ik begrijp wat je bedoelt. Maar het punt is dat er veel verschillende merken van St Janskruid verkocht worden en dat die gestandaardiseerd zijn op hypericine en niet op hyperforide/hyperforin! Terwijl recent ontdekt is dat het juist dit stofje uit Sint Janskruid is dat de goede werking op het serotine niveau bewerkstelligt!

Daarom werkt Kira Forte zo ontzettend goed, daar zit heel veel hyperforide in. Terwijl in een product van bijv. de Tuinen wel sint janskruid zit, maar vooral veel hypericine wat vooral op het endorfine systeem werkt en niet op het serotine. Echt dit zijn recent wetenschappelijke onderzoeken! Daarom werken deze producten niet/minder.

Je kunt aan Sint Janskruid niet overlijden. En echt; er zijn nauwelijks tot geen bijwerkingen.

Ik ken mensen waar het een opname voorkomen heeft! Alleen door dit middel te gaan gebruiken vonden zij zichzelf terug in ca. 3 weken tijd!!! Echt waar!

Het is natuurlijk heel goed om het te bespreken met je psychiater of huisarts! En google zelf.

Maar het is een feit dat huisartsen en psychiaters vaak niet op de hoogte zijn van de meest recente ontwikkelingen/onderzoeken en hun kennis baseren op dat van een aantal jaren geleden...

Dit komt niet doordat ik bitterheid voel richting deze medici, maar ik weet dat dit in de praktijk nu eenmaal zo gaat. Dat is menselijk en normaal... Zij doen hun werk, hebben het meer dan druk en proberen ook nog enigzins een priveleven te leiden... en dan schiet het lezen van al die onderzoeken/bladen etc. er vaak bij in... en zo zijn ze vaak niet op de hoogte... Dit is de praktijk...

Madeliefje

ik heb net even rondgekeken op internet en dat er geen bijwerkingen kunnen zijn is dus sowieso niet waar. hoofdpijn, darmklachten, overgevoelig voor licht.
Iemand die al gevoelig was voor psychose schoot direct weer een psychose in.
Let aub op met zo breed uitgemeten verkondigen iets waarvan je vooral zelf overtuigd bent.

Het is fijn dat het jouw geholpen heeft maar kondig het niet aan als wondermiddel

( kan er echt boos over worden eigenlijk)

Madeliefje

en dat artsen vaak niet de meest recente info hebben is ook zo iedereen over een kam scheren.

justbeingme (niet gecontroleerd)

Kira Forte:

Effect
Mensen met een lichte tot matige depressie blijken zich door sint-janskruid energieker te voelen en vinden dat het hun stemming verbetert.

Allemaal leuk en aardig maar de meeste hier zitten niet met een licht of matige Depressie. Vind dit zeer aso hoe je nu doet. Was het allemaal maar zo makkelijk voor de meeste hier..

karel (niet gecontroleerd)

CathyB..... hallo .zou je mss iets meer over jezelf willen vertellen ,mss heb je dat al gedaan maar dan heb ik het gemist.

wil graag weten hoe en waarom je deprie of overspannen ben geworden \,hoe oud dat je bent ,hoe ziet je dag er uit enz enz gr karel

CathyB

amper bijwerkingen... en ik ken niemand die die in de praktijk ervaren heeft... Het is niets in vergelijking met de bijwerkingen van de voorgeschreven antidepressiva. En dat iemand in een psychose schoot komt dus omdat die een middel gebruikte met hypericine en weinig/geen hyperforide; Zoals ik al noemde werkt hypericine op de endorfines en NIET op het serotineniveau. Daarom moeten mensen met aanleg voor psychoses of borderliners/bipolaire stoornissen deze sint janskruid middelen niet gebruiken. Maar in Kira forte zitten hoge hoeveelheden hyperforide en die werken dus wel goed!! Op het serotine niveau in de hersenen...

Maar wanneer ik jullie kwaad maak... tja... dat is het laatste wat ik wil.

Neem de informatie die ik geef mee in je achterhoofd en lees er wat over... en bespreek het met je huisarts/pscychiater...

Ik stop nu met posten. Wanneer je meer info wil kun je me bereiken met een privebericht.

Sterkte iedereen!!!

Je leest duidelijk niet wat mensen zeggen, dus verwijder het aub en wens je er verder veel succes verder mee;)

Madeliefje

ik wordt ook zo boos omdat het de laatste weken helemaal niet goed gaat. Ben veel te gespannen en depressie lijkt weer toe te nemen.
Ben de hele dag druk met overleven en maandag extra er tussen geschoven bij de psychiater om te kijken wat of de seroquel opgehoogd kan worden en als ik lees dat het eigenlijk zo simpel zou zijn dan schiet het me echt in het verkeerde keelgat.

CathyB

Ik lees alles wat de mensen zeggen... Ik vind het jammer dat jullie zo negatief reageren, maar begrijp het wel. Het lijkt te mooi om waar te zijn.

Maar mij 'aso' noemen en sommeren het te verwijderen gaat wel heeeel erg ver... en zegt veel over de mensen die dit schrijven.

Ik deel alleen mijn kennis en ervaring in de hoop mensen ermee te kunnen helpen. En adviseer een ieder ook nog om met dit verhaal naar huisarts/pscychiater te stappen.

CathyB

Ja Madelief, ik begrijp het helemaal. Jij bent al aan een antidepressiva en kan niet zomaar overstappen op een ander middel. De Seroquel moet dan eerst afgebouwd worden en dat kan nu zeker niet; dat zou zeer onverantwoord zijn. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je wat ontspanning in iets kunt vinden aankomende dagen... iets waar je je even de tijd vergeet... Sterkte!

AnneZ (niet gecontroleerd)

Ik denk dat het een beter idee was geweest als je iets minder lyrisch had gedaan, en het spul niet had beschreven als wondermiddel. Je komt binnen op een forum waar mensen op zitten die echt al jarenlang heel erg diep in de put zitten. Niet af en toe een sombere stemming, maar jarenlange kwellingen, gebroken families, misbruik, gelukte en mislukte zelfmoordpogingen etc.

Ik denk dat je je kunt voorstellen dat zo'n instelling bij de meeste mensen compleet in het verkeerde keelgat schiet. Als er echt een wondermiddel was zouden we dat ongetwijfeld allemaal al voorgeschoteld hebben gekregen.

Feit blijft dat geen enkel middel op elk persoon hetzelfde werkt. Als je de moeite had genomen een aantal posts door te lezen had je kunnen zien dat de mensen hier soms zelfs tegenovergestelde reacties kregen op hun medicijnen.

Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar misschien is het handig om even een stapje terug te nemen, of om je producten ergens anders te promoten.

precies madeliefje en justbeingme en annez...

magoe,ik zei het al eerder: als het voor jou goed werkt Cathy: DOEN!
maar zoals elke med of kruid,is het altijd uit kijken.wat ik al zei over paracetamol: daar gaan nog steeds een paar mensen aan dood...en ook kruiden kunnen zo hun bijwerkingen hebben.maar wat madeliefje al zei: niet alles over 1 kam scheren.
daarnaast: vele mensen hebben niet erge bijwerkingen door AD hoor.ik heb het hele spektrum qua AD weg geslikt en had amper bijwerkingen.dus ga het niet doen voor komen alsof chemische pillen standaard erge bijwerkingen geven.ook natuurlijke middelen hebben hun bijwerkingen hoor.
maar een ieder moet zelf weten wat die doet of niet doet.maar ik wil de mensen hier wel waarschuwen NOOIT zomaar te experimenteren met zgn natuurlijke middelen.altijd alles in overleg met je behandelaar.

cathy: mss handig het forum eens door te lezen? dan zie je dat veel mensen hier niet alleen maar een milde tot matige depressie hebben...

nogmaals: ik snap je goede bedoelingen,maar overdrijf niet met promoten en zgn wetenschappelijk onderzoek...je kan nu de labiele en onzekere mens hier,doodsbang krijgen.
vertel het dan gewoon als je EIGEN verhaal.hoe je je eerst voelde,hoe lang al en wat dit middel met je doet.maar maak er geen promo campagne van.en stel het ajb niet zo zwart/wit dat alle behandelaars alleen aan geld denken en de chemische industrie iedereens strot in wil douwen...er komt echt wel meer bij kijken dan alleen dat.daarnaast zijn de chemische pillen OOK aan allerlei onderzoeken onderhevig geweest.

maar feit blijft: voor de mensen die matig deprie zijn en niks slikken en verder niks mankeren: probeer dit middel van Cathy gewoon.maar laat je niet zomaar beinvloeden door promo campagnes en al dat zgn wetenschappelijk bewijs op internet...want al dat "bewijs" is OOK een truukje hoor!
neem die tandpasta reklame maar als voorbeeld: "het is KLINISCH bewezen....".tegenwoordig staan de reklames op tv er vol mee.allemaal wetenschappelijk bewijs,enz enz.want daar tuinen mensen nou eenmaal in,dat verkoopt.en net als de farmaceutische industrie,doen natuurgeneesmiddelfabrikanten e.d. dat OOK.
wees gewoon nuchter mensen,laat je niet bang maken door de media of wie en wat dan ook.gewoon bespreken met je behandelaar,de voors en tegens.maar NOOIT zomaar uit jezelf experimenteren! want dat kan soms levensgevaarlijk zijn...OOK met de natuurlijke middelen en homeopathie.
overleg dus altijd en meldt alles wat je slikt aan iedere behandelaar die je hebt.
als je gewoon matig deprie bent en verder niks mankeert: probeer dit middel dan gewoon.maar meldt het wel aan je behandelaar.laat je niet gek maken door de media.dit geldt voor alle posi verhalen en voor alle nega verhalen.

zo,nu ga ik even een natuurlijk rustgevend middel kopen:
SHAG !!!!! :)
succes allemaal.

Silencio

Ik dank je voor de tip CathyB.
Je hebt gelijk; mensen die nog niet aan de ad's zijn, kunnen hier toch wel wat aan hebben. Vooral omdat het dus om een nieuwe ontwikkeling gaat. Je geeft ook aan wat het verschil is met het eerdere "St Janskruid" wat ook verkrijgbaar is, en waar gemengde resultaten mee behaald zijn.
Wij hebben hier zoveel (wél echte) reclameberichten gehad, dat we hier misschien een tikkeltje overgevoelig voor zijn geworden.
Je geeft aan waar mensen het middel kunnen verkrijgen, en werpt je niet op als verkooppunt. Dat maakt het geloofwaardig voor mij.
Laat het topic aub wel staan, zodat mensen die aan het begin van een depressie staan zich hierin kunnen verdiepen en het kunnen voorleggen aan hun arts/psychiater (dat sowieso).
Bedankt voor je moeite!
Mvg,
Silencio

karel (niet gecontroleerd)

.'' ik lees alles wat mensen zeggen '' heb je mijn post wss niet gelezen , of je hebt geen zin om er een antwoord op te geven ,,,,,,,,,,gr karel

Saartje9

Klinkt mooi, maar vrouwen moeten opletten als ze anticonceptie gebruiken. St jans kruid kan de werking verminderen. Daarom heb ik het nooit aangedurft. Ik wil absoluut niet zwanger worden..

Saartje9

En werkt het ook bij zware depressies? De meeste mensen met zware depressies zoals ik gaan niet zomaar stoppen met medicatie..dat is vaak een hel..misschien als ik ooit weer zonder ga proberen dat ik kira forte ga proberen..maar ik heb er mijn twijfels over..maar mensen hoeven ook weer niet zo bot te reageren op je bericht, want het is wel goed bedoeld van je...

Saartje9

Dit artikel heb ik nog even opgezocht :

St Janskruid
Sint Janskruid heeft een ongewenste wisselwerking met de pil en ook andere vormen van anticonceptie, zoals een implantatiestaafje, de nuvaring en de pilpleister. Sint Janskruid wordt gebruikt als middel tegen depressieve gevoelens. Het kan als medicijn worden voorgeschreven, maar het is in de winkel ook als kruidenmiddel te koop. Het is soms ook verwerkt in homeopathische middelen. In alle vormen maakt het de pil helaas onbetrouwbaar.
Sint Janskruid zorgt er voor dat bepaalde stoffen van de anticonceptiepil versneld worden afgebroken, waardoor de pil niet goed werkt. Wie Sint Janskruid gebruikt, kan in overleg met de arts een anticonceptiepil met een hoge dosering nemen. Een andere mogelijkheid is condooms te gebruiken. Net als antibiotica werkt Sint Janskruid na een kuur nog enige tijd door. Afhankelijk van de dosering kan dat wel vier weken duren.

Dus voor vrouwen die niet zwanger willen worden, is het een groot risico.......groetjes

Daantje8 (niet gecontroleerd)

Mooi hoor Kira ! En daar gaan wij hiero intrappen : )

Kus van Daantje : )

carlarosalia

Jammer dat sommigen zo onverdraagzaam zijn. Iemand die enthousiast is over zijn medicatie,hoef je toch niet als aso te bestempelen?
Ik hoop dat er hier met fatsoen met elkaar gepraat wordt.

Mensen enthousiast maken over iets wat niet voor iedereen werkt is aso, we zijn hier met lotgenoten en niet om reclame te maken voor iets wat niet eens een feit is. De meeste zitten hier met een zware depressie plus nog meer ziektes dus om dan zo simpel te doen over een zogenaamd wondermiddeltje is zeer beledigend en nog gevaarlijk ook want elke medicatie werkt anders bij elk persoon. Wie weet probeert iemand het vanuit zichzelf en wordt doodziek;) leuk wondermiddeltje dan,

Waarom zouden mensen niet gewoon mogen zeggen wat ze denken, ieder heeft zo zn mening plus mensen hebben hier ook buien he dus daar moet je ook rekening mee houden. Vrede op aarde zal nooit gebeuren en mensen die elkaar allemaal mogen bestaat ook niet.

Wondermiddeltjes zijn net zo goed sprookjes, fijn dat het voor haar werkt maar niet iedereen is identiek aan haar;)

Swimmer1

Na 2 weken gebruik van Kira forte vind ik (bipolair, rapid cycling) dat ik rustiger, minder besluiteloos, iets meer weloverwogen ben geworden. Mider gestrest ook.
Lijkt goed dus.
Via ziekenhuis/psychiatrie was Depakine geadviseerd. Brochure meegekregen en ik las over de vermoedelijke bijwerkingen. Daar schrok ik van. Dus dat heb ik voorlopig afgewezen.
Voorlopig ga ik door met Kira forte.

Ing02

Ik denk dat cathy het allemaal wat overdreven brengt maar kira forte heeft wel degelijk geholpen bij mij. Moet helaas wel vermelden dat ik dus wel een bijwerking had nl zonlicht. Ik kreeg fotosynthese. Dwz dat je als je teveel zonlicht op de huid krijgt jeuk en een raar gevoel krijgt op je huid.
Enorm balen want bij mij helpt kira forte dus wel. Nu neem ik het alleen in de winter maanden.
Ik moet er bij vermelden dat ik een dystyme depressie heb.

Freek

Ben wel erg benieuwd welke wetenschappelijke studie hieraan refereren. Kent iemand die?

notyouraverageb...

Wow! Wat een felheid... Ik moet ook zeggen dat ik het jammer vind dat iemand zo afgebrand wordt op haar enthousiasme. Nergens is sprake van reclame of een poging to verkoop. Mensen reageren hier alsof iemand een poging doet om ze vreselijk op te lichten.

Aan de andere kant.. Mensen hier kennen de duistere gangen van de kerker die depressie heet, hoop staat daar bekend als de kwelgeest waar je net niet bij kunt van achter de tralies.

Dus een tikkeltje onhandig gebracht is het wel.
Desalwelteplus, dank voor het delen. Ik zal er eens wat meer over lezen.

Ing02

Geen idee Freek of er een wetenschappelijke studie hieraan refereert maar het is wel bekent dat st janskruid kan helpen bij neerslachtigheid. Maar ik denk dat dat alleen geldt voor milde depressies.

daantjegijsje

ook hier weer herrie in de tent. fel reageren.bllllll
zoooooo jammer.

okkie (niet gecontroleerd)

Hè top,

Kan ik mijn add er ook mee genezen?

hulpeloos

Hmmm ik lees veel over depressies en het eerste wat me opvalt is dat alcohol een veroorzaker kan zijn van een depressie tenminste het is een trigger. Verder ligt de oorzaak van depressie dieper dan slechts stofjes zoals serotine en dergelijke. Wondermiddelen bestaan niet. Als ondersteuning kunnen ze wel gebruikt worden, maar beter geen alcohol zoals ik las.

jeenjou (niet gecontroleerd)

Waarom zou ik giftige planten gaan eten?
Dan kan ik ook zeggen: joahhh cocabladeren van de coca plant
Kauw erop en je bent de heledag fit (en zo verslaafd als wat)
Uiteindelijk is het allemaal rotzooi en niets meer als drugs waar je moeilijk vanaf komt
De ene drug is alleen sterker als de ander, maar je schiet er niks mee op

Ik snap je enthousiastasme, maar vaak is het gewoon een placebo effect, dus betwijfel ik dit
En ja de farmaceutische industrie kan hier niks aan verdienen
Dus ze zullen nooit iets geven dat (goed) werkt, maar of sintjanskruid nou de uitkomst bied? Ik betwijfel het :$

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips