Welk medicijn helpt jullie ontspannen?

Depressie

Welk medicijn helpt jullie ontspannen?

Hoi iedereen,

ik heb een generaliseerde angststoornis,
dat zorgte ervoor dat ik me continue gespannen voel.
Nu las ik dat bijv. lyrica goed werkt, wat zijn jullie ervaringen?

Reacties

Daantje8 (niet gecontroleerd)

Efexor hielp me goed !

En veel bewegen

Liefs Daantje

Madeliefje

bij mij maakt seroquel me wat rustiger en als de spanning hoog oploopt en ik steeds angstiger wordt dan helpt eigenlijk alleen lorazepam ( oxazepam deed bijna niets)

wolkje52

Dat gevoel had ik ook. Maar gebruik nu ruim een week Lexapro en Mirtazapine en ben nu al veel rustiger. Ook sliep ik niet meer door piekeren, maar dat is nu ook verbeterd. En geloof me: ik heb zo'n beetje alle soorten slaapmiddelen gehad: Diazepam, Temazepam, Dormicum, Oxazepam (vooral tegen paniekaanvallen). Voor mij hele verademing, er komt meer rust in mijn hoofd!!

AnneZ (niet gecontroleerd)

Hoi,

Lyrica ken ik helaas niet, zal er eens op gaan Googlen! Ik ben ook continu angstig en gespannen, ontspannen lukt me alleen met een flinke cocktail van Lexapro, Oxazepam, wat wijn en wat antihistamine tabletten. Omdat dit natuurlijk absoluut niet de juiste manier is probeer ik het niet te vaak zo te doen.

Mirtazapine hielp bij mij wel iets, Efexor, Seroquel en Zoloft juist weer helemaal niet. Zo zie je maar weer, medicijnen werken op iedereen weer anders, het is helaas gewoon een kwestie van uitproberen!

Veel succes en sterkte toegewenst,

groetjes Anne

Daantje8 (niet gecontroleerd)

Bij mij werkt Lyrica goed om te ontspannen in het begin ben je wat duizelig ervan maar dat gaat meestal over

groetjes Daantje

flaxie

Ik zit aan de anti-depressiva en dat helpt mij waarschijnlijk goed. Verder kon ik het altijd wel goed redden op valeriaan.

Nele76

Geen idee wat ik me bij jouw situatie moet voorstellen maar mijn medicijn is momenteel de combinatie van yoga en paardrijden... en antidepressiva...en rust... en alleen dinges doen waar ik energie uit haal... mijn (geur)tuintje, lezen, mijn dochter knuffelen, leven in het NU (moeilijk maar af en toe lukt het me toch wel) :-) mss heb je hier iets aan? liefs, Nele

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips