Ervaringen met Valkee uitwisselen

Depressie

Ervaringen met Valkee uitwisselen

Hallo, Ik heb al ongeveer dertig jaar last van SAD en heb allerlei behandelmethoden uitgeprobeerd, van psychotherapie en pillen tot lichttherapie, Omdat er niets is dat me echt heeft geholpen, ben ik dit jaar met Valkee begonnen. Mijn ervaringen zijn totnutoe zeer positief, maar ik weet natuurlijk niet of dat zo zal blijven gedurende het hele SAD seizoen. De ergste klachten heb ik altijd van januari tot en met eind maart.
Graag wil ik ervaringen over Valkee op deze website uitwisselen!

Reacties

Grimli50 (niet gecontroleerd)

Wat is Valkee? Handig om te weten toch?

jezebel

De hersens stimulerende headset
Valkee biedt dezelfde stemmingsverbeterende effecten als de zon, door via de
gehoorgang veilig intens licht naar de lichtgevoelige gebieden van de hersenen te
brengen. Daarom geeft Valkee energie en werkt het zowel preventief als ter
behandeling van stemmingswisselingen. De Valkee bright light headset is
klinisch getest en heeft een CE-markering Klasse II voor medische hulpmiddelen.

Herbert4

OK, ik kan melden dat Valkee niet werkt bij mij, net zomin als gewone lichttherapie Ik heb nu pillen gekregen van de psychiater die wel werken. Daar ben ik heel blij mee, want het is de eerste keer dat pillen mij helpen.

MeloCake

Zolang je er zelf in geloofd zal dit je zeker en vast helpen.
Geen paniek over het seizoen als het je nu al helpt zal dit zeker en vast blijven.

Big Love

Carla Bosman

Hallo, ik heb de eerste Valkee indertijd meteen gekocht omdat ik wilde weten of het voor mij werkte tegen SAD. Mijn ervaring tot nu toe is positief (en dat is dus alweer een jaar of 6 of zelfs langer, ik weet niet meer wanneer ik ermee ben begonnen). Ik gebruik de set twee weken dagelijks in oktober, liefst neem ik dan meteen twee doses en dan vermijd ik de winterdepressie. Wat mij betreft werkt dit net zo goed als (maar een stuk handiger dan) de enorme lichtbakken (Philips Brightlight, Medilux) die ik hiervoor gebruikte. Ik vind het lastig om te lezen dat er in de afgelopen jaren op het internet zo vaak wordt geroepen dat het kwakzalverij is. Het zal vast zo zijn dat de clinical trials niet correct zijn uitgevoerd. Maar er is toch ook altijd nog het eerste Groningse onderzoek naar lichttherapie waarbij licht in de knieholte scheen. Dit had aantoonbaar effect. En zoals gezegd, mijn ervaring is gewoon goed. De depressie blijft uit of als ik te laat ben begonnen ebben de symptomen na een dag of 4 weg. Wat mij betreft een goed product, al is het wel te duur natuurlijk.

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips