20 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: di, 24/01/2012 - 22:11
afbeelding van Beheer

Wat mist de website of moet er anders?

Beste allen,

We willen de website weer wat gaan aanpassen, niets spectaculairs, dus de vormgeving blijft zoals deze is. Maar toch zullen er aanpassingen komen. De meest ingrijpende aanpassing zal het verwijderen van de advertenties zijn.
Na lang beraad en overleg willen we toch af van de advertenties. We hebben niet het gevoel dat het de inhoud van de website ten goede komt en dan moet het eruit. Want het gemakkelijk en duidelijk gebruik van de website staat bij ons voorop. Wanneer de advertenties weg zijn hebben wij ook meer ruimte in de vormgeving waardoor de tekst groter kan worden weergegeven en deze dus beter leesbaar wordt.

Maar misschien dat jij nog iets mist of iets toch anders wilt zien? Wij staan altijd open voor suggesties. Misschien gebruik je iets helemaal never nooit op de website. Dan mag dat onderdeel natuurlijk er best wel uit maar laat het dan wel weten. Dat de chat vaak niet optimaal werkt weten we, dus probeer in elk geval niet teveel van je aandacht uit gaan naar de chat maar neem ook eens de andere onderdelen van de website onder de loep.

Ik hoop dat iedereen wil meewerken waardoor we de website nog beter kunnen maken en leuker/ makkelijker in gebruik.

#2 - Geplaatst op: wo, 25/01/2012 - 14:50

de advertenties , fijn dat ze gaan ...
miss iets waar je kan zetten als je meer contakt wilt met lotgenoten .. bv met omgeving adam graag kopje koffie drinken ... kan je aanklikken als je dat wilt . ik merk dat er vaak wel behoefte is maar dat het reizen een bezwaar is .. dan kan je kijken wie er in je omgeving ook graag contakt wilt ,
geen dating site maar een onmoeting van lotgenoten .
gr elske

#3 - Geplaatst op: wo, 25/01/2012 - 14:59
afbeelding van renco

ja een makelijkere manier om sneller een ontmoeting te regelen zou mooi zijn de meeting was ook leuk maar 1 op 1 zou ook mooi zijn als je er even uit wilt

#4 - Geplaatst op: wo, 25/01/2012 - 23:58
afbeelding van Beheer

Ik zal eens kijken of ik hier iets voor kan verzinnen. Graag hoor ik wel hoe jullie een functie als dit voor je zien. Kan me voorstellen dat je een pagina maakt, daarop geef je aan waar je wilt afspreken, hoe laat en wanneer (misschien met hoeveel mensen maximaal? Kosten?). Mensen kunnen ergens op klikken dat ze hier naartoe willen, jij als bericht plaatser ontvangt een e-mail en via die pagina kun je updates blijven plaatsen mocht iets veranderen ? Natuurlijk word op de pagina ook weergegeven wie hebben aangegeven dat ze willen komen.

Hoor graag of dit iets is, misschien kunnen we zelfs een kalender maken waarop de pagina's worden weergegeven op de kalender?

Meer mogelijkheden hoor ik graag! En niet geheel onbelangrijk, om de website draaiende te houden. Wat zou een eerlijk verdien model zijn? Zoals bekend gaan de advertenties weg, de webwinkel gaat wat beter opgepakt worden en daarnaast wil ik toch wat meer nadruk leggen op het doneren. De website draait nu enkel en alleen op het beetje inkomsten wat er binnen komt van de advertenties, maar zodra die dus eruit zijn betalen we het weer uit 'eigen zak'. We willen daarnaast ook niets te maken hebben met farmaceutische bedrijven dus houd dat wel in het achterhoofd.

#5 - Geplaatst op: do, 26/01/2012 - 23:05
afbeelding van Beheer

Alle advertenties zijn eruit.

#6 - Geplaatst op: vr, 27/01/2012 - 17:01
afbeelding van Stardust

Ik vind het forum eigenlijk wel onoverzichtelijk...... kan er niet een board komen met de naam: dagboeken oid
dat je in 1 overzicht de topics van dagboeken ziet. ik gebruik de functie ''notitie maken'' bij het dagboek nooit... is ook onlogisch
denk dat de meesten alles wel in dagboek durven zetten, je kunt immers zelf kiezen wie het leest.

#7 - Geplaatst op: vr, 27/01/2012 - 17:04
afbeelding van Stardust

hoo wacht er is dus een board met ''dagboeken'' onder community.. kom ik ook net achter. nevermind dan wat dat betreft.

#8 - Geplaatst op: vr, 27/01/2012 - 22:31
afbeelding van Beheer

Je hebt inderdaad een vol overzicht onder de link community. Het forum ga ik ook aanpakken, vind het zelf ook niet overzichtelijk genoeg. De notities die je in je dagboek kan plaatsen horen bij de activiteit. Dus stel dat je gewandeld hebt met de honden dan kun je in de notities b.v. aangeven waar of met wie.

#9 - Geplaatst op: za, 28/01/2012 - 13:34
afbeelding van Stardust

Maar eigenlijk..... zou ik 1 topic willen hebben waar ik al mijn dagboekberichten in zet......
op deze site is het per dagboekbladzijde 1 topic........
het forum op deze site is best wel apart vergeleken met andere fora, en ik reageer hier alleen omdat
ik sommigen ''ken'' heb ontmoet, maar eerlijkgezegd vind ik het forum niet zo fijn werken als andere (zelfmoord)fora die je op internet vindt..
het forum is meer een site onderdeel, maar op andere sites moet je op 1 link klikken en dan kom je op het forum terecht..
maar iedereen zijn smaak natuurlijk. misschien zijn anderen hier het wel niet met mij eens.

#10 - Geplaatst op: za, 28/01/2012 - 13:48
afbeelding van Stardust

Een board onder: depressieforum - behandelingen dat heet: contact, meetings o.i.d.
Ook voor mensen die alleen een msnmaatje zoeken dan vragen die of als iemand interesse heeft, een pb met msnadres wil sturen.

#11 - Geplaatst op: za, 28/01/2012 - 21:58
afbeelding van Beheer

Het forum blijft wel echt een onderdeel van de site en niet zoals op de andere websites een los iets op zich. Dat is wel iets wat ik belangrijk vind. Qua vormgeving en gemak in gebruik word deze wel aangepakt. Stardust, op zich wel een goed idee om het gewoon in het forum te stoppen.

Het menu wordt trouwens ook aangepast. Er is nu toch teveel informatie in het menu als je b.v. over een link heen gaat en dan opent er onder een heel venster. Dat leek mij in eerste instantie handig omdat je dan snel kan schakelen. Maar nu ik het wat vaker gebruik blijkt het minder prettig dan gedacht.

#12 - Geplaatst op: za, 28/01/2012 - 23:35
afbeelding van Stardust

aanpassing vorige bericht: dat ik hier ook zit omdat ik de chat fijn vind en met mensen die op de chat zitten.
En ik zou het fijner vinden als je alle berichten die je maakt kunt bewerken. Nu is het zo dat alleen als je zelf 1 topic aanmaakt je dat bericht kunt bewerken.

#13 - Geplaatst op: za, 28/01/2012 - 23:43
afbeelding van Beheer

Stardust: de mogelijkheid om berichten zelf te bewerken ga ik zeker doorvoeren!

#14 - Geplaatst op: zo, 29/01/2012 - 12:12
afbeelding van Beheer

Kleine kleur aanpassingen doorgevoerd.

#15 - Geplaatst op: ma, 30/01/2012 - 13:59
afbeelding van Beheer

Het logge menu is weg en heeft plaats gemaakt voor een eenvoudigere versie. Volgende stap word het weergeven de inhoud aanpakken en het forum. Daarna ga ik eens kijken naar een 'afspraken' optie.

#16 - Geplaatst op: za, 04/02/2012 - 21:10
afbeelding van Wendy

Misschien handig als ik ook echt mijn avatar aan kan passen naar mijn eigen plaatje ipv 1 van de site. (Zelfs met behulp van het bericht van 2011 is het me niet gelukt.)
Ik moet bekennen dat als je al niet lekker in je vel zit en het lukt je niet om iets goed te krijgen, dat niet prettig is.

#17 - Geplaatst op: zo, 05/02/2012 - 17:02
afbeelding van Stardust

ik zou het ook fijner vinden als ook de reacties op berichten van anderen in je geschiedenis staan.
Ik vind het wel moeilijk opzoeken anders.............. als ik ergens op heb gereageerd zie ik dat niet terug op mijn profiel.
Behalve de topics die ik zelf heb gestart die zie ik dan wel.

#18 - Geplaatst op: di, 07/02/2012 - 02:43
afbeelding van Beheer

@Wendy: dat zou momenteel al mogelijk moeten zijn... Stuur me even een priveberichtje met de stappen doe je doet om dit te doen dan kan ik eens kijken waar het mis gaat.

@stardust: vreemd dat dit er nog niet in zit. Ook niet in je overzicht? http://indepressie.nl/dashboard? Daar kun je op verschillende manieren filters toepassen op de berichten, probeer maar eens. Daarnaast krijg je ook mails wanneer er een reactie geplaatst is op een pagina waar jij ook gereageerd hebt. Heb je daar al naar gekeken?

Voor iedereen die merkte dat de activiteiten in de dagboeken niet werkten. Dat is opgelost. Activiteiten kunnen nu weer gewoon worden toegevoegd met een persoonlijke notitie (die niet door anderen gelezen kan worden) en een waardering voor je activiteit. Dus hoe beïnvloede deze activiteit jouw stemming.

Momenteel werk ik hard aan een nieuwe webshop. Ik ga natuurlijk ook nog aan de slag met de 'agenda' en daarnaast komt er nog een mogelijkheid om foto's te plaatsen bij dagboeken en forumberichten. Hierover later meer.

#19 - Geplaatst op: di, 07/02/2012 - 13:10
afbeelding van Josephine

Ik zou graag een aanpassing willen zien bij de tekst. Bij de soorten depressies wordt de klinische/zware depressie niet e met name genoemd en dat is juist een depressie die een eigen karakter heeft.
Daar zou dan ook bij moeten staan dat deze vorm van depressie meestal erfelijk is en dat hij alleen effectief behandeld kan worden d.m.v. medicatie.

#20 - Geplaatst op: di, 07/02/2012 - 16:07
afbeelding van Beheer

@josephine is een hele goede inderdaad. De inhoudelijke teksten moet echt nodig gereviseerd worden. Deze staan al een tijdje op de website.

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!