Venlafaxine 75 mg gebruik 2 maanden

Depressie

Venlafaxine 75 mg gebruik 2 maanden

Twee maanden geleden zag ik door allerlei factoren door de bomen het bos niet meer en verkeerde inmiddels in een panieksituatie, welke mijn lichaam totaal in bedwang hield. De huisarts wilde eerst aan een therapie beginnen middels een computerprogramma thuis. Maar aangezien ik nagenoeg geen energie meer had en Dit geen effect had op me, schreef de huisarts Venlafaxine 75 voor. (Startdosis?). Ik nam Dit aan, omdat ook functioneren steeds moeilijker werd, was al behonnen aan oxazepam, maar raakte daarvan zo duizelig, vermoedelijk ook angst. Wel werd me verteld dat de klachten in het begin konden verergeren. Het was werkelijk verschrikkelijk! Maar omdat ik van de hel afwilde en me iedere keer werd gezegd dat het juist de angst was besloot ik door te zetten. Stom! Denk ik nu. Inmiddels na 2 maanden ben ik behoorlijk afgevlakt, slaap erg veel, maar nog altijd af en toe angstig, vooral op dagen dat ik moet werken. Ben dan in de ochtend bang. Bang dat er iets met me gebeuren zal. Hiervoor ook begonnen. Iedere seconde bang om dood te gaan. Maar als je ziet wat ik allemaal heb doorstaan is die angst bijna onrealistisch te noemen. Ik wil w mijn gevoel terug! Maar van afbouw wil de huisarts niet spreken. Ik wel, maar hoe? Wat zou er gebeuren als ik van 75 naar 0 mg ga, na 2 maanden? Ik ben tot veel bereid. Als mijn gevoel maar weer meer terug komt. Overigens, ik ben bood op mezelf, bang dat me iets zal overkomen en me vervolgens begonnen aan een middel waar je lichaam misschien nog veel zieker van wordt. En andere nare bijwerkingen, zelfs waar je dood aan kunt gaan. Ik schuif mijn woede niet meer af op de huisarts, maar Dit gaat zo niet langer.

Reacties

Positiva

Hoi, ik wil alleen maar even melden dat dit forum grotendeels verlaten is. Enkele gasten van hier, schrijven nu bij depressie-forum.nl. Je bent daar van harte welkom!

Rayme34

Hoi Dagvoegel,

Ik heb 37,5 mg Venlafaxine en herken wat je schrijft. Dat middel maakt dat je je eerst heel erg naar voelt. Bij mij werden de sombere gedachten en suicidegevoelens uitvergroot en ik heb ook last gehad van "rusteloze benen". En...

Je gelooft het nu misschien nog niet, maar... het gaat nu beter. Ik heb nog steeds 1 capsule (37,5 mg) Venlafaxine per dag en voel me niet afgevlakt meer. Ik heb rust gekregen (wat je je ongetwijfeld moeilijk kunt voorstellen als je midden in "die hel" zit) en kan beter functioneren dan toen net bij mij mijn depressie was geconstateerd.

Wees niet boos op jezelf. Zie het als een stap die je zet om beter te worden. Met jezelf verwijten maken schiet je weinig op, hoor. Ik weet dat dat misschien erg makkelijk klinkt en... weet dat ik uit ervaring spreek.

Geloof me, het gaat straks echt beter met je. Het is maar tijdelijk. Datzelfde geldt voor de bijwerkingen. Je arts kan je daarover uiteraard meer vertellen.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn reactie. Ik wens je veel sterkte toe bij je strijd tegen de depressie.

Vriendelijke groet,
Rayme

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips