Ik trek het slecht alleen

Depressie

Ik trek het slecht alleen

Ik voel me leeg, eenzaam en verdrietig als mijn vriend een avondje niet thuis is. Ik heb het gevoel dat ik hem nodig heb om mezelf goed te voelen. Ik merk dat ik alert word op het moment dat een huisgenoot binnen komt en hoop dat mijn vriend het is, en daarna volgt een teleurstelling en verdriet.

Verstandelijk weet ik dat er niets aan de hand is en hoef ik toevallig morgen niet eens iets te doen waar ik de kracht voor nodig heb. Verstandelijk probeer ik ook te denken van er is niets aan de hand, probeer jezelf af te leiden en dit niet te voelen. Ik heb toen mijn serie verder gekeken maar het gevoel bleef op de achtergrond.

Toen ik thuis woonde had ik dit gevoel ook wanneer ik alleen thuis was. Herkent iemand dit of kan iemand deze gevoelens plaatsen want ik snap mezelf niet. Waarom voelt het als zn groot probleem als ik alleen thuis ben? Ik kan prima voor mezelf zorgen maar het kost me nu meer moeite door dit gevoel.

Reacties

L

Dat is helemaal niet zo raar hoor, ik had hetzelfde toen ik een vriendin had. De hoogtepunten van de week waren de tijden dat ik haar zag de rest van de tijd ook redelijk ongelukkig en wachtend totdat ik haar weer ging zien! De enige ben je dus zeker niet, probeer misschien wat afleiding te vinden? Sporten kan bijvoorbeeld helpen of proberen je toch ergens anders in te storten. Werk of een andere hobby kan best goed helpen. Zijn er dingen je misschien leuk vind of graag nog wilt doen?

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips