ik heb sinds ruim twee jaar een vriend met wie ik een latrelatie heb. Sinds een maand of vier weer in een depressie. Moeilijk ook voor hem, hij was er niet bekend mee. Dacht dat ik het goed uitgelegd had, maar gisteren kwam naar boven dat hij het een gebrek aan wilskracht vind.
Hoe kan ik nu met hem doorgaan?
#1 - Geplaatst op: zo, 05/09/2010 - 17:06
Wat met mijn relatie
login of registeer u gratis om te reageren
inDepressieop
. U ook? Laat het weten!

Oei Fynz,
Dat is moeilijk! Die zelfde manier van denken kom ik ook veel tegen, bijvoorbeeld bij familie en collega's. Maar als het degene is met wie je een relatie hebt is dat wel extra moeilijk. Ik heb ondervonden dat het erg lastig uit te leggen is en dat mensen die zelf nooit een depressie hebben gehad, er zich ook echt geen voorstelling van kunnen maken.
Er is wel een boekje dat het uitlegt, het heet iets van "Als je man/vrouw/vriendin/broer depressief is". Mijn moeder, die er niks van begreep heeft daar veel aan gehad en ik daarmee dus ook. Mijn vader, die gewoon niet wil geloven dat een depressie echt geen kwestie van gebrek aan wilskracht is, weigert het boekje te lezen. Tja, wie heeft er dan een gebrek aan wilskracht?
Misschien heb je er iets aan om dat boekje aan te schaffen en ik hoop dat jouw vriend wel zoveel van je houdt dat hij zich er in wil verdiepen. Sterkte, Jente
Jente bedankt voor de tip. Heb het boekje besteld voor mijn partner...
Fynz sterkte
bedankt Jente, ik ga het boekje ook bestellen.
het is soms ook moeilijk als partner , maar begrijpen kan je het ook niet het is zo complex ,moet je ook niet willen denk ik , maar ik probeer er te zijn mijn man te steunen en krachtig te zijn wanneer het voor hem moeilijk is .maar ook ik moet bekennen dat ik ook wel eens heb van he kom op zeg en soms heb ik ook gelijk omdat je verzand in jezelf.
vraag of je partner meer zelf zoekt naar hoe en wat met depressie
heel veel sterkte
elske
Heb het boekje binnen en gelezen!! Top..ga hem straks aan mijn lief geven..
ik heb mijn vraag zie ik nu niet goed omschreven. Niet mijn partner maar ik ben degene met depressie. Ik heb hulp via de ggz, mijn vriend snapt er niets van. Hij wil wel, dat is het niet. Ik voel me ook schuldig omdat ik nu niet de persoon kan zijn, die ik in het begin was en waar hij voor gevallen is. Ik ben ook heel bang dat hij het niet volhuodt.