3 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: vr, 17/02/2012 - 10:07
afbeelding van Lotte1972

Dubbele depressie

Onlangs is dysthymie bij mij geconstateerd. Dysthymie is een chronische matige depressie. Nu blijkt dat ik dit al jaren heb. Door wat omstandigheden van de laatste tijd zit ik nu in een depressie en heb ik nu dus een dubbele depressie. Ik werk nu 50% en ben in therapie. Dat is net gestart, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Gisterenavond een rotavond gehad, want ik heb het idee dat mijn vriend denkt dat ik me aanstel ofzo. Vannacht ook slecht geslapen en vandaag gaat het erg slecht me. Net me afgemeld voor mijn werk, want ik kan het even niet. Ik heb ook lichamelijke klachten, versnelde hartslag, hoge bloeddruk en hoofdpijn. En nu voel ik me zo schuldig dat ik me afgemeld heb en ik schaam me zo. Ik heb liever een gebroken been ofzo. Ik schaam me zo dat ik me zo voel. Ik heb jarenlang met een masker op geleefd en ik zou dat masker zo graag weer willen opzetten, maar dat lukt nu even niet.

#2 - Geplaatst op: vr, 17/02/2012 - 17:19
afbeelding van msuperp

Lieve Lotte,
ik heb je nog niet op de site ontmoet, dus alsnog welkom. Je bent hier helemaal op je plaats. Ook ik heb dysthymie en lijd daarnaast regelmatig aan zware depressies. Wat een boffert ben ik, ik heb ook nog borderline. Schrijf lekker van je af hier. Er zijn altijd wel mensen, die op een oprechte manier op je reageren. Daar kun je best veel aan hebben.
Lieve groeten van Marianne

#3 - Geplaatst op: za, 18/02/2012 - 09:45
afbeelding van Lotte1972

Hoi Marianne, bedankt voor je reactie. Bij mij is ook licht borderline geconstateerd, maar dat kan met de depressie te maken hebben. Na de behandlingen krijg ik nogmaals de test om te kijken of het weg is of nog steeds aanwezig is.

Ik ben verdrietig om wat ik heb, maar de schaamte overheerst heel erg op dit moment. Heb jij dat niet? Of ben je daar al overheen?

Groetjes Lotte

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!