18 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: wo, 21/07/2010 - 13:41
afbeelding van Aanspreekpunt

0900 lijn

Lieve leden,

Wij gaan binnenkort een 0900 lijn openen.
Om te kijken of deze gewild/nodig is. Zal deze 1 deze dagen getest worden.
De lijn zal dan 1 of 2 uurtjes open staan.
Deze lijn is bedoeld om uw hart te luchten, op welke manier dan ook. Er wordt hiermee een luisterend oor geboden.
Houdt er wel rekening mee dat ik geen psycholoog of psychiater ben. Ik ben enkel een ervaringsdeskundige en medeoprichter van deze site.
Zodra de lijn open is, zal ik een nieuw berichtje plaatsen. Hierin zal ook staan wat de kosten zullen zijn.

Met vriendelijke groet,
uw Aanspreekpunt.

#2 - Geplaatst op: wo, 21/07/2010 - 14:41
afbeelding van CoCon

Handig voor de mensen die er behoefte aan hebben. Ikzelf zal er niet snel van gebruik maken. Vind ik nogal eng, chat geeft meer veiligheid vind ik. En je kan er wat langer nadenken en op de achtergrond blijven als je wilt.

#3 - Geplaatst op: wo, 21/07/2010 - 14:51

Hoi Cocon,

Ja dat is wel begrijpelijk, sommige mensen hebben meer behoefte aan de chat, anderen zijn toch iets meer opzoek naar een wat closere contact.

We zien wel hoeveel vraag ernaar is. Ik vind het zelf ook wel een beetje eng hoor moet ik eerlijk zeggen. Ik heb heel veel mensen geholpen, gesteund, geadviseerd, voor velen ben ik een vaste gesprekspartner/een luisterend oor (geweest). Maar dat was face to face, al kende ik diegene niet goed. Ik wist hoe diegene eruit zag hoe diegene reageert, ook kan je op non-verbale signalen inspelen.

Aan de lijn zie je dat allemaal niet, en ik wil ook natuurlijk niemand teleurstellen.

Maar ik ga het toch doen, ik heb het vaak genoeg uitgesteld! Angst kan je overwinnen, door dat wat je eng vind toch tenminste 1 keer te proberen, en heel vaak valt het allemaal toch wel mee! (Ik praat nu over mijzelf)

Ik ben benieuwd, bedankt voor je reactie!

Liefs,
uw Aanspreekpunt

#4 - Geplaatst op: wo, 21/07/2010 - 14:53
afbeelding van jojo

Het lijkt mij ook een goed plan, weet niet of ik er gelijk gebruik van zou maken, maar kan me voorstellen dat als ik een keer mij kut voel, en ik behoefte heb om te praten, lijkt me best fijn.
Succes

#5 - Geplaatst op: wo, 21/07/2010 - 14:57

Bedankt Jojo voor de reactie.

Het is natuurlijk geen must, maar precies zoals je zegt als je behoefte hebt om te praten, kan het fijn zijn.

Het verschil met de chat is natuurlijk ook, dat niemand ertussen in kan springen, niemand onderbreekt je gesprek. En er zijn personen die het moeilijk hebben, maar altijd maar bezig zijn anderen te helpen. Met zo een lijn kunnen ze even aan zichzelf denken, en zo zelf hun verhaal kwijt.

Ik sta er nu nog wel alleen voor, zodra er meer vraag naar is, willen wij opzoek gaan naar vrijwilligers die het ook fijn zouden vinden om anderen telefonisch te helpen.

Liefs,

Aanspreekpunt

#6 - Geplaatst op: wo, 21/07/2010 - 15:01

Plus velen vinden dit fijner, dan dat ze met iemand uit hun omgeving, (hetzij familie, vrienden, buren) gaan praten.

Toen ik depressief was, vond ik het fijner om met een wild vreemde over mijn problemen te praten dan met iemand waar ik om gaf. Het kan je meer schelen wat je dierbare van je vind/over je denkt. Plus ik wilde hen nooit pijn doen met de gedachte en denkwijze die ik toen had. En ze vertellen wat ik meegemaakt had en dan die tranen in hun ogen zien.... Deed mij teveel pijn.

#7 - Geplaatst op: wo, 21/07/2010 - 18:51
afbeelding van angel

het is een fijn idee
maar ik zal er nooit gebruik van maken
maar handig voor mensen die het nodig zijn Smile

#8 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 07:18
afbeelding van jojo

Ja als ik naar mezelf kijk denk ik dat ik het ook fijner vind om het aan een vreemde te vertellen, dan aan iemand die ik ken. Juist dat maakt het denk ik voor mij makkelijker. Gewoon het idee dat je ergens ff kan praten, soms hoeft het dan niet eens zo zeer over het probleem te gaan. Gewoon ff ervaren dat je niet alleen bent.
FF op andere gedachten komen.
Ik blijf het een super idee vinden.

#9 - Geplaatst op: vr, 23/07/2010 - 07:13
afbeelding van Remco

heyyy..bellen/praten is vaak veel concreter dan een chat , de interactie is veel beter en je komt sneller tot een punt . Ik vind 't een prima initatief en een aanvulling op de rest. Met jouw kennis kun je dan ook iemand doorverwijzen of net dat steuntje geven wat nodig is. Alles wat bijdraagt aan verbetering en hulp juich ik van harte toe en vind het fijn om te horen dat er continu progressie is en dat je echt met ons probeert mee te denken.

groetjes;

#10 - Geplaatst op: vr, 23/07/2010 - 09:23

Angel bedankt voor je reactie. Ik begrijp je volkomen.

Jojo dat gevoel ken ik! Soms heb je inderdaad even een moment nodig dat je even met iemand wilt praten. Over wat dan ook, even aan iets anders denken. Even contact met de medemens, maar ook net niet teveel. Meestal kan je dan even door. Bedankt voor de reactie!

Hoii Remco, bedankt voor je positieve reactie! Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die er positief over denken. Bedankt voor je complimenten, ook ik heb zo af en toe een steuntje in de rug nodig, haha!

Groetjes, Aanspreekpunt

#11 - Geplaatst op: di, 29/03/2011 - 23:37
afbeelding van soppie

Ik denk dat daar veel behoefte aan is.
Hoeveel lijnen gaan open.
anders blijft de lijn heel lang bezet

#12 - Geplaatst op: wo, 30/03/2011 - 03:35
afbeelding van Tookuh

hoi aanspreekpunt,
ik ben vaak een helpende hand tot een ander, doet me ook goed .
dat vooral zit in me, ik heb eerder voor een aantal jaren geleden
ook telefoon paraat gestaan vooral ook voor jonge kinderen, mishandeling
verkrachting , pesten of gwn luisterend oor in Deventer.
Het zou mij ook goed doen , voor mezelf ook, dat ik het weer kan doen.

En waarom: om iets voor iemand te kunnen betekenen, die het moeilijk heeft,
of wat dan ook

dus wie weet vinden wij mekaar daarin dat ik er als vrijwilliger kan bij dragen
Ik heb veel levenservaring en dan ook op veel vlakken.
aanspreekpunt je kent me onderhand ook wel een beetje , dacht ik zo

maar succes ook vooral dat indepressie er open voor staat 0900.
groet Tookuh

#13 - Geplaatst op: wo, 30/03/2011 - 08:06
afbeelding van Adria

Goed initiatief, zeker omdat veel mensen inderdaad hun familie en vrienden niet lastig willen vallen met hun problemen. Ik merk zelf ook dat ik steeds vaker weer een lach opplak en 'goed!' zeg als ze vragen hoe het is. Terwijl ik er momenteel nog helemaal niet tevreden over ben hoe het met mij gaat. Ik maak wel stappen, dus waarschijnlijk wil ik weer eens te veel.
Een goede aanvulling, denk ik. Veel succes, hopelijk lukt het allemaal zoals je het graag wilt.

Liefs Adria

#14 - Geplaatst op: wo, 30/03/2011 - 09:00
afbeelding van Beheer

Dit onderwerp is al een tijdje geleden door aanspreekpunt begonnen maar we zijn er mee bezig. De verwachtingen zijn dat er volgende maand (april) waarschijnlijk al een begin is. Er zal een nieuwsbrief verstuurd worden zodra dit rond is.

#15 - Geplaatst op: do, 31/03/2011 - 22:56
afbeelding van Adria

Och ja! nu zie ik het pas, juli 2010... Was me helemaal niet opgevallen, goed dat je het even aangeeft, Beheer! Smile

#16 - Geplaatst op: vr, 01/04/2011 - 08:06
afbeelding van HansAmsterdam

elk inititatief is ok, maar weten jullie ook dat Sensoor bestaat???

#17 - Geplaatst op: vr, 01/04/2011 - 08:21
afbeelding van Merel

Lijkt mij een prima plan dat 0900 lijntje.Maar is dat niet een heel duur nummer om te bellen?

#18 - Geplaatst op: vr, 01/04/2011 - 09:28
afbeelding van Beheer

Wij weten dat sensoor bestaat maar zijn overtuigd dat een gelijk initiatief op deze website beter tot haar recht komt.
Merel: alles wordt eraan gedaan om dit zo goedkoop mogelijk te houden

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!