63 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: do, 15/07/2010 - 14:28
afbeelding van Remco

Muziek.., waar luister je naar ?

Hallo, ik ben benieuwd naar welke muziek jullie luisteren als je verdrietig bent of juist om iets op te vrolijken. Of misschien een nummer wat je heel erg bij jezelf vindt passen of wat je gevoel heel mooi omschrijft. Ik vind zelf dit wel een nummer wat momenteel goed bij me past;

groetjes;

#2 - Geplaatst op: do, 15/07/2010 - 17:06
afbeelding van swoopy_s

heel soms marco borsato, als ik heel hard wil meekrijsen, vaak indigo girls, dat is echt mijn muziek. serj tankian als ik heel harde muziek wil meekrijsen.

deze 2 als ik heel erg down en teneergeslagen voel.
Ben benieuwd wat je ervan vindt Smile

#3 - Geplaatst op: do, 15/07/2010 - 18:30
afbeelding van Chumani

Voor mij nauwelijks Nederlandstalig, eigenlijk maar 1 liedje, niet dat het mijn gevoel weerspiegelt ofzo maar het is wel heel poëtisch en past goed bij de muziek vind ik zelf:

Verder heb ik wel een aantal nummers waar ik vaak naar luister als ik me echt kut voel...

En wat voor mij een heel grote verrassing was, was een liedje van Britney Spears... Zoals vele anderen vind ik haar muziek redelijk verschrikkelijk... maar dit liedje staat nu toch op m'n mp3:

En zo kan ik nog wel even doorgaan, ik heb een nogal grote voorraad muziek op m'n pc en heel erg veel dat ik de moeite waard vind ik om hier te posten - maar dan wordt het zo'n groot bericht.. dat is ook niet echt ergens voor nodig denk ik.

#4 - Geplaatst op: do, 15/07/2010 - 18:32
afbeelding van jojo

Ik kan heel vrolijk worden van floggy molly, om keihard mee te zingen:
bijna alles van skunk anansie/ anouk
Ik hou heel erg van muziek, maar als ik down ben, kan heel veel muziek me ook enorm raken, soms juist positief maar ook wel eens het omgekeerde.
Heb ook heel veel herinneringen, beelden bij bepaalde nummers.
Zou niet zonder muziek kunnen.
Groetjes Jojo

#5 - Geplaatst op: do, 15/07/2010 - 18:37
afbeelding van Chumani

Die van Staind van jou vind ik trouwens erg mooi.. die van Disturbed minder, ik vind Disturbed over het algemeen wel mooi maar dan niet echt de rustige nummers. Maargoed. Dat is mijn mening..

#6 - Geplaatst op: do, 15/07/2010 - 18:59
afbeelding van swoopy_s

hey,
prima muziek chumani, echt van dat standaard zeik depri amerikaanse muziek, maar daar is niks mis mee. grappig dat je breaking benjamin ook heb, heb ik ook tijdje geluisterd Smile

#7 - Geplaatst op: vr, 16/07/2010 - 02:51
afbeelding van Teun1

om tot rust te komen lawaaimakers Smile

#8 - Geplaatst op: vr, 16/07/2010 - 06:48

ik vind josh groban heerlijk

lekker rustig Wink
elske

#9 - Geplaatst op: vr, 16/07/2010 - 06:59

deze ook Wink

tja en deze hard aan ......

twee heel verschillend Wink

#10 - Geplaatst op: vr, 16/07/2010 - 17:10
afbeelding van Vincent66

Voor mij al 30 jr hét plaatje dat als laatste strohlam kan dienen (ook al heeft de zanger al lang zelfmoord gepleegd...) is

#11 - Geplaatst op: vr, 16/07/2010 - 22:44
afbeelding van Annet

Een heleboel nummers afhankelijk van mijn stemming.
Ik ga hier toch 1 nummer noemen, dat zo relativerend werkt als je je depri voelt, omdat het echt allemaal nog veel erger kan:
Ik weet niet hoe ik zo'n link moet doen. Dus hier de titel van het nummer
Streets of London - Ralph mc Tell

#12 - Geplaatst op: za, 17/07/2010 - 02:13
afbeelding van Teun1

hier Annet mooi nummer Smile

#13 - Geplaatst op: za, 17/07/2010 - 18:07
afbeelding van angel

ik luister vaak na guus meeuwis
marco borsato
anouk
krezip
blof
de dijk
de kast
volumia
madonna
shaggy
en vooral het nr wy me lord

#14 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 02:20
afbeelding van Teun1

hope van shaggy vind ik ook wel goed

#15 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 17:16
afbeelding van Hope_Justice

skunk anansie en flogging molly vind ik ook erg leuk (:

#16 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 20:09

klinkt goed (: kan ik me erg in vinden (:

#17 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 20:19

ja die vind ik ook heel erg mooi (:
persoonlijk hou ik heel erg van punk, dus ik vind de versie van the anti-nowhere league heel erg leuk

#18 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 20:30
afbeelding van Remco

Ik heb er ook nog eentje uit de ouwe doos en mss wel heel actueel zelfs;

groetjes

#19 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 20:44
afbeelding van Remco

Nog eentje van tori Amos , een heerlijk mens met een fantastische uitstraling en vaak onbegrijpelijk mooie muziek.

groetjes;

#20 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 20:53
afbeelding van Chumani

Laatst ook al in de chat gepost maargoed echt een mooi nummer:

#21 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 21:09
afbeelding van Teun1

Deze vind ik ook wel mooi
Paolo Nutini

#22 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 21:37
afbeelding van Remco

bijzonder nummer, hoe komt die gozer aan zo'n mooie doorleefde stem joh ? Ik moest gelijk aan dit nummer denken pfft wat is er toch veel mooie en passende muziek gemaakt in die zin kan het wel een mooie steun zijn om te merken dat zo'n beetje alles wel is bezongen.
Komtie....drops of jupiter van train ;

en dan ook gelijk maar donnie darko met 'mad world' naar de gelijknamige film;

#23 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 21:42
afbeelding van Chumani

Die film is zo goed. Voor de mensen die Donnie Darko niet gezien hebben, mocht je een momentje over hebben absoluut downloaden/huren/weetikveel. Echt ontzettend goede film als je "tussen de regels doorleest" maar dan bij een film, zegmaar Tongue

#24 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 21:57
afbeelding van Remco

Mooi nummer met een heerlijke rust, ik kan het toch niet laten de nederlandse variant erbij te zetten maar het origineel blijft toch wel met voorsprong de beste, hier komt de versie van guus meeuwis;

#25 - Geplaatst op: ma, 19/07/2010 - 22:21
afbeelding van Bonbonnetje100

Momenteel vind ik alleen bij deze woorden aansluiting, in zuiverheid van de stem van Sharon, mijn gevoel, mijn wanhopigheid:

Within Temptation, the Swan Song

Within Temptation, Somewhere

#26 - Geplaatst op: di, 20/07/2010 - 01:50

Ok alles wat ik post hier is alleen voor mensen die wat anders zoeken..

Mijn muziek smaak ik zo breed...
het houdt in: reggae/ska/punk/grunge/riot grrrl/rock/metal/psycheledic/new wave/no wave/industrial/indie/goa/drum n bass/techno (:

Ik heb laatst een hele Emilie Autumn gehad, geweldige solo artiest, waanzinnig getallanteerd in zang en viool (acoustisch en electrisch), ze speelt van industrial tot pagan gothic tot classical metal. Erg getallanteerde meid. Zij heeft ook een tijdje in een asylum gezeten, en is manish depressief geweest (nog steeds?) dus dat pompt extra gevoel door de boxen en je aders.

Hmm. Mijn voorkeur gaat vooral naar schreeuwende meiden en ruige jongens uit. Maar dan anti-capitalisten, veganisten, feministen, activisten die hun boosheid uiten waar ik mee kan bleren omdat ik hetzelfde voel.

Suhbumans en Crass o.a. zijn daarvoor erg goed voor, en waanzinnig live.

En natuurlijk Lou Reed van The Velvet Underground <3, ook een hoop leed een woede meegemaakt, en een slimme en wereldwijze man, hij moest vroeger van zijn vader en psychiater shock therapy onderaan omdat hij bisexueel was, erg naar. Maar goed, een echte aanrader!

#27 - Geplaatst op: di, 20/07/2010 - 07:25
afbeelding van Remco

ik ga ze later luisteren en heb zelf ook de neiging vaak gehad om m´n boosheid dmv. van muziek te laten spreken. Het nummer wat voor mij daar ´t dichts bij kwam in deze depressie was van de foo fighters /the pretender

Een ander nummer luisterde ik ook vaak en geeft voor mij goed een depressieve stemming weer; paranoid android van radiohead;

maar ben toch wel blij dat ik nu ook weer naar wat vrolijkere muziek kan luisteren inmiddels..., groetjes

#28 - Geplaatst op: di, 20/07/2010 - 10:57
afbeelding van Marcella

queen i want to brake free en dan keihard groetjes

#29 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 10:26
afbeelding van Esmee2

Op een of andere manier dit nummer 'zo ver weg' van Guus Meeuwis, en dan vooral het reffrein eigenlijk. Ten minste.. eerst doet het me niks, maar als ik in een 'bui' ben en het reffrein begint komt de waterval zeg maar los,

#30 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 11:43

Die is inderdaad heel erg mooi (: een van mijn favorieten (:

#31 - Geplaatst op: zo, 25/07/2010 - 21:03
afbeelding van angel

marco borsato
maskers af

#32 - Geplaatst op: di, 27/07/2010 - 17:02
afbeelding van Jazzy

Haha, wat muziek betreft pas ik hier helemaal!
Ik hou van Doom en Melancholic metal. Zwaar depressieve muziek dus... Toch wel ironisch nu ik er zo over nadenk... Smile

Momenteel mijn favoriete nummer, voor de liefhebber:

#33 - Geplaatst op: do, 25/11/2010 - 01:01
afbeelding van vlak

Evergreen van Faithless, lekker depri, maar wel mooi.

#34 - Geplaatst op: do, 25/11/2010 - 14:22
afbeelding van j79
J79

Muziek raakt me zowel positief als negatief. Het geeft kracht maar kan mijn (mindere) gevoelens versterken.

Creed:"my own prison"

Tracy chapman:"fast car"

John Mayer:"perfectly lonely"

Brandon Flowers:"only the young"

#35 - Geplaatst op: do, 25/11/2010 - 14:58
afbeelding van Frog

Als ik sip ben heb ik de neiging om Disney liedjes en Glee te gaan draaien om vrolijk te worden.
Ik heb een voorliefde voor klassiek dus luister ik ook wel erg veel klassieke muziek, of Enya, als mn hoofd vol zit.
Verder doet Josh Groban het goed bij me, Italiaans of Engels die man maakt heel wat bij me los (en hij is ook nog eens zo...mooi)

Overall luister ik erg veel musical muziek en savonds met kaarsen met dit weer, Frank Sinatra/Michael Buble/3cd Singing Detective/Neil Sedaka/Paul Anka/Beatles..oude jaren... etc etc

#36 - Geplaatst op: do, 25/11/2010 - 19:35
afbeelding van Mary1960

Wij hebben pas de laatste cd van Blackmoresnight gekocht. Vanaf de eerste keer afspelen moest ik huilen bij het nummer Darkness. Achteraf heb ik de titel pas gezien en goed naar de tekst geluisterd. Het bleek erg van toepassing op mijn huidige situatie en ik vond het nogal bisar dat ik zo reageerde zonder de titel en de tekst te kennen.

#37 - Geplaatst op: di, 30/11/2010 - 12:08
afbeelding van Mascara

Vanochtend zat opeens dit nummer in mijn hoofd
Ik heb weer het gevoel dat ik iets te geven heb blijkbaar
Wil er voor anderen zijn
Ze hoeven maar te bellen en ik zal er voor ze zijn
zeker met dit koude weer Smile

James Taylor
You've got a friend

#38 - Geplaatst op: di, 30/11/2010 - 15:55
afbeelding van Ankas

Nergens meer naar.
Vroeger stond de muziek altijd aan, nu irriteert het me alleen maar...zelfs muziek die ik fantastisch vindt.

#39 - Geplaatst op: wo, 08/12/2010 - 23:37
afbeelding van Adria

Ik zet meestal gewoon de radio aan, maar om iets aan te geven: Within temptation vind ik helemaal geweldig, net als Evanescence.
Toepasselijk nummertje van Soulvation: Reset your brain

Of als ik het nodig heb om eens flink te janken (komt moeilijk los) Sarah McLachlan - Full of Grace

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dan wordt de post zo lang Smile

Toch nog even deze. Het is wel geen muziek, maar wel goed voor een glimlach

#40 - Geplaatst op: do, 09/12/2010 - 18:40
afbeelding van Chumani

Ik luister eigenlijk altijd wel graag naar Evergrey. En laatst kwam ik bij toeval terecht bij een liedje van Agnes Obel, en dat is ook best wel mooi.

#41 - Geplaatst op: di, 21/12/2010 - 13:05
afbeelding van tisiaan

Pure magie

#42 - Geplaatst op: di, 21/12/2010 - 17:36
afbeelding van Reneka

ik vind Spinvis ook mooi, vooral dat nummer!
groet van rené

#43 - Geplaatst op: wo, 22/12/2010 - 18:43
afbeelding van Bambi

Dat ligt heel erg aan mijn stemming...als ik vrolijk ben luister ik meestal naar punk: the ramones, sex pistols, bad brains, etc. Als ik wat minder goed in mijn vel zit, luister ik meestal (death) metal...metallica (unforgiven), opeth, etc.

#44 - Geplaatst op: ma, 18/04/2011 - 07:57
afbeelding van Jannekeb

Het laatste jaar luister ik heel vaak naar metal music, terwijl ik dat eerst afgrijselijk vond. Ik ben niet zon fan van nederlandse liedjes maar deze vind ik wel mooi:

Deze luister ik soms als ik erg down ben:

& voor de rest luister ik naar de radio Qmusic en naar Within Temptation, Lordi, Slipknot, Three Doors Down enzo. De muziek van evanescence vindt ik ook heel erg mooi. De laatste tijd luister ik veel naar Suicide Silence ; [

]

#45 - Geplaatst op: ma, 18/04/2011 - 12:11
afbeelding van Dreamer

Blof - wat een mooie dag (voor de dood)
of als ik probeer het wat vrolijker in te zien:
Gavin Degraw- belief
Laura Izibor- the worst is over
Alle Hillsong nummers

#46 - Geplaatst op: ma, 18/04/2011 - 13:53
afbeelding van Stardust

watch Me shine – joanna pacitti

#47 - Geplaatst op: za, 14/05/2011 - 11:58
afbeelding van Mascara

Hoorde net dit lied. Daar word ik wel weer vrolijk van... en kom ik in beweging, ga dansen in de huiskamer...

http://youtu.be/bLqShcgELAQ

I just want to make you sweat, (Snoop Dogg - Sweat / David Guetta Remix)

#48 - Geplaatst op: za, 14/05/2011 - 19:49
afbeelding van Merel

Het liedje van Claudia de Breij. :"Mag ik dan bij jou" Ik zou willen dat het ook bij mij zo was,wat ze zingt.Helaas heb ik geen mensen bij wie ik dit kan. Ik word er altijd een beetje weemoedig van als ik het hoor.Zou willen dat ik iemand had bij wie ik mocht schuilen als ik verdriet heb.

#49 - Geplaatst op: za, 14/05/2011 - 20:12
afbeelding van Reentje

Ik draai de cd van Kool & the Gang helemaal grijs. De vrolijke muziek doen me vaak de ellende weer vergeten en voor ik het zelf door heb sta ik swingend in de woonkamer te stofzuigen. Heerlijk dat! We zijn dan ook al 2 keer bij een concert van ze geweest, wat een feest!
http://youtu.be/zE-fRgJBVrc
http://youtu.be/sTJ1XwGDcA4
http://youtu.be/jJhf4zK_RKA
http://youtu.be/qchPLaiKocI
http://youtu.be/3GwjfUFyY6M
Ik moet geen trieste muziek of muziek met zware boodschappen of waar veel herkenning in zit luisteren, want dat is dan meteen foute boel. Dan word ik meteen mee gezogen in de negativiteit...

#50 - Geplaatst op: ma, 16/05/2011 - 08:55
afbeelding van einstein

How to fight loneliness van Wilco, prachtig over het masker dat we dragen.

I want you -Elvis costello

Herbert Grönemeyer - Flugzeuge im bauch

Only women bleed - alice cooper

Het zijn niet de vrolijkste nummers maar wel nummers die mij intens raken.

#51 - Geplaatst op: ma, 16/05/2011 - 11:15
afbeelding van The@

Daniel Lohues - Elk Mens Die Hef Zich 'N Kruus Te Dragen

Helemaal niet mijn stijl maar zo'n rake tekst.

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!