Ik durf niet het er met mensen over te hebben ...
Ik durf het niet aan de school te vertellen ...
Ik durf het er tot nu met niemand echt erover te hebben ...
Bang .. bang dat mensen zeggen dat ik me aanstel.
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om te vragen of mijn psychologische klachten ook door iets lichamelijks kan komen zoals een schildklier afwijking.
Hij zij nee, daar heb ik je al op getest. Waarom hij me dat niet eerder vertelde weet ik niet. Daarna begon hij 't te hebben over dat ik weer aan de anti depressiva moet. Maar ik wil niet. Als ik dat slik dan wordt ik slaperig, dan kan ik niks doen, dan doe ik me school werk niet goed, ik kan niet helder denken en des te meer gefrustreerd ik raak en depri. Maar ik weet het niet meer. Waarom voel ik me zo, waarom heb ik al de hele dag huilbuien, extreme huilbuien, hyverventilerende huilbuien. Waarom Waar ligt het aan. Ligt het aan mij ligt het aan m'n lichaam. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik weet waar de fout ligt, ik weet waar het door komt en ik weet wat ik moet veranderen. Maar niemand wilt mij vertellen hoe. Ik ben al 2 jaar geleden bij PsyQ geweest. Ik had niet het gevoel dat het hielp. Ik stress me meer om mijn huiswerk voor de Psych dan dat ik er werkelijk wat aan heb. Ik ben nu ook echt bang geworden voor anti depresiva. Maar wat dan. Wat moet ik doen. Ik voel me nutteloos. Ik doe niks meer, ik heb nergens meer zin in. Zodra ik alleen ben is het enige wat ik doe huilen. Huilen omdat ik alleen ben omdat ik geen vrienden toe laat omdat ik met niemand praat. Huilen omdat ik overal bang voor ben. Huilen omdat ik donders goed weet wat er mis is en wat er moet verbeteren maar dat ik er gewoon in faal om mezelf te fixen. Huilen omdat ik niet meer wat waarvoor ik het allemaal doe. Wat voor zin heeft het nog hier te zijn. Wat voor zin heeft het nog om verder te leven. Wat voor zin heeft het om een school verslag te maken terwijl je weet dat het na dit verslag nog moeilijker wordt omdat de school een chaos is en niemand luistert of je serieus neemt. Wat moet ik doen. Ik weet het niet meer. Het enige wat ik weet is dat ik niks meer doe en totaal geen motivatie meer heb.
Ik weet dat vele vele vele andere mensen zoveel anderen en ergere problemen heb. Ik voel me zwak, waarom kan ik dit niet aan. waarom maak ik van een mug een olifant, waar ligt het aan dat ik het niet met logica op kan lossen. Het is dat ik bang ben voor pijn, bang ben om andere mensen pijn te doen, bang ben om anderen teleur te stellen. Anders was ik nu misschien wel voor de trein gesprongen. Nu denk ik er alleen aan, maar gooi ik het idee meteen weg als iets beangstigend. Ik durft dat niet en ik zal dat ook nooit doen, omdat ik de mensen om mij heen pijn doe en last bezorg. En omdat mijn problemen te klein zijn om zoiets extreems te doen. Maar wat dan wel. Zoveel gedachten in zo'n klein hoofd. Als een kleine kooi met teveel vogels erin die chaotisch door elkaar vliegen.
#1 - Geplaatst op: vr, 12/03/2010 - 00:25
Wanhopig
login of registeer u gratis om te reageren
inDepressieop
. U ook? Laat het weten!

Hallo Emtiness. Ik herken heel veel van jouw verhaal in mijn eigen leven. Ik heb sociale fobie en dysthymie. Ik vraag me af wat er bij jou geconstateerd is?
Ik heb ook heel lang gedacht dat het iets lichamelijks was. Dat ik psychische problemen had was al wel duidelijk maar dacht aan een combinatie. Na een heel aantal bloedonderzoeken kwam het er op neer dat het allemaal wel psychisch moest zijn. Dit wil niet zeggen dat het niet lichamelijk kan worden. Ik heb een tijd gehad dat ik spijsverteringsproblemen kreeg en uiteindelijk zelfs een maagzweer. Later kreeg ik vanuit het niets aanvallen van hyperventilatie.
Ik denk dat je er in de loop van de tijd achter zult komen dat je niet zwak bent maar eigenlijk juist te sterk bent. Mensen met depressies zijn vaak te bewust van hun eigen denken. Dit zorgt uiteindelijk voor een verwarring tussen emotie en bewustzijn.
Over het algemeen heeft een persoon met depressies al een zwaarder verleden achter de rug. Als we dan in contact komen met 'naive' mensen, denken we dat wij voor geen meter sporen. Het is eigenlijk net als een goudvis in een kom. De goudvis is zich niet bewust van wie hij is. Zo is het met veel mensen grotendeels ook. Onwetendheid of een minder bewustzijn kan dus wel degelijk een voordeel zijn (op korte termijn). Je zult moeten vechten om zelfcontrole te ontwikkelen maar ga er vanuit dat je uiteindelijk een voorsprong krijgt op anderen die de problemen nu niet hebben maar misschien als ze ouder worden.
Stel doelen op voor de lange termijn en beloon jezelf voor iedere kleine stap die je voorwaarts maakt! Ben iig al trots op het feit dat je stap hebt genomen om jezelf te veranderen (met behandeling etc.)! Ga er maar vanuit dat het de domme mensen zijn die niet naar zichzelf kijken.
Iedereen heeft problemen waar hij of zij mee om zal moeten gaan. Je bent echt geen slecht persoon omdat je jezelf niet gelukkig voelt. Werk aan jezelf om te bewijzen dat je wel degelijk sterk bent! Uiteindelijk zul je steeds meer respect krijgen van mensen om je heen. Behalve van de domme en naive mensen dan (lol).
Groeten Ron
Hoi mensen!
Wat een verhalen zeg! Ik snap allemaal heel goed wat jullie meemaken! Ik heb het namelijk ook! Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb nu 1,5 week geleden de diagnose Borderline gekregen.. En dan ben je 18 jaar.. Ik vind het echt zo moeilijk.. Ik heb er ook nog met maar 1 iemand van school over gepraat.. Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen.. Ik ben heel erg bang om afgewezen te worden.. Het is gewoon echt kloten! Ik weet niet meer wat ik moet doen, en waarom ik nog leef.. Waarom zijn er allemaal moeilijk dingen op deze stomme wereld? En dat verhaal van al die huilbuien.. Dat herken ik juist helemaal niet.. Bij mij is het zo dat ik donders graag eens alles zou willen vertellen, en een keer extreem uit te huilen, maar er komt niks.. Steeds als de mogelijkheid er naar is, dan kan ik het niet.. Achteraf word ik dan weer heel boos op mijzelf omdat ik het niet gedaan heb, en dan ga ik mijzelf weer snijden.. Vind het leven echt een ramp! Morgen moet ik beginnen met mijn nieuw therapie.. Ik zie er erg tegenop.. Heb er echt geen energie voor om dat ook nog eens allemaal te gaan doen.. maar goed.. Zo moet je toch door met je leven.. Mensen, houd jullie taai!
Groeten, Gerrin1