23 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: wo, 27/01/2010 - 12:26
afbeelding van eline

Zoek lotgenoten die mirtazapine heeft of heeft gebruikt?

zoek lotgenoten die ervaringen hebben met mirtazapine. Hoe is dat gegaan bij jullie en wat vinden jullie van? Wil graag ervaringen wisselen.
gr. Eline

#2 - Geplaatst op: wo, 27/01/2010 - 20:23
afbeelding van eline

Niemand?

#3 - Geplaatst op: do, 28/01/2010 - 16:00
afbeelding van Stokstaart

Hallo Eline,

Mijn huisarts heeft mij mirtazapine voorgeschreven om mijn paniek, stress en angst te bestrijden. Ik moest er 's avonds eentje nemen. Aanvankelijk was ik er wel wat suf en afgevlakt van. Na een tijdje verminderden de bijwerkingen. Ook de klachten namen af. Ik heb het ongeveer een maand genomen. Mijn arts zei me dat mirtazapine ook een preventief antidepressief effect heeft, dus eigenlijkte nemen alvorens de depressieve klachten echt merkbaar worden.

Hartelijke groeten en veel sterkte,

Stokstaart

#4 - Geplaatst op: za, 30/01/2010 - 01:17
afbeelding van angel

ik gebruik ook mirtazepine
nu bijna een jaar word telkens verhoogd maar bij mij werkt het niet word er suf van maar werkt bij mij nit blijf angst en panniek aanvalle hebben ook het depresief zijn gaat met een dag achteruit
wil je kontakt dat mag

jj_voor_qdap.eu@live.nl

#5 - Geplaatst op: za, 30/01/2010 - 12:15
afbeelding van eline

Ik gebruik mirtazapine nu ruim 1 week. Ik ben heel benieuwd hoe mirtazapine over 2 weken, 3 weken enz. gaat doen. Vorige keer verergde bij mij namelijk hoelanger ik het middel (toen van lexapro) gebruikte hoe erger het werd. Op dit moment gaat het na 1 week iets beter. Heb wel last van bijwerkingen, zoals idd suf en beetje sneller geirriteerd. Alleen dat liever dan "rare"gedachte te hebben. Dat had ik namelijk bij lexapro en spontane blauwe plekken kreeg ik van lexapro. Dus daarom moest ik overstappen op mirtazapine. Ik heb voor mezelf even gepuzzeld hoelaat het beste is om mirtazapine te pakken. Vraag me eigenlijk af hoeveel jullie hebben en wanneer jullie innemen. Ik nam namelijk eerst om 20.00 u in, maar daar werd ik idd te lang suffig van en minder alert. Mijn concentratie was behoorlijk slecht. Dus ik neem nu 2 uur eerder in. Om 18.00 u dus en rond 22.00 u ga ik slapen en dan weet ik voor mezelf dat ik ook genoeg rust neem en beter wakker word 's morgens. Nog wel rustig aan doen 's morgens. Dat bevalt me nu beter zo.
Ik ben vanavond denk ik er weer zolang het toelaat (heb 3 kids en een man; eigenlijk 4 kids Wink

Gr. Eline

#6 - Geplaatst op: zo, 31/01/2010 - 14:02
afbeelding van Jacky

Hi Eline, ik heb je een verhaaltje gestuurd maar sweet niet of ie juist is aangekomen

Ciao

#7 - Geplaatst op: zo, 31/01/2010 - 14:05
afbeelding van Jacky

Ik zie dus dat die niet goed is aangekomen, dus ff opnieuwwwww

Hai Eline,

Ik gebruik sinds 1.5jaar EScitalopram, oftewel Lexapro en Seroquel en nu ook Mirtazapine, dat laatste pas sinds enkele dagen vanwege vererging van klachten. Ik heb dus een coctail van anti deporessivia en anti psychoticums, ik kan je nog nie veel over Mirtazapine zegge, maar wellicht ove reen paar dagen. Mocht je wille kletsen, je verhaal kwijt willen of wat dan ook...let me know en drop een line

Ciao
Jacky
jacky.v@live.nl

#8 - Geplaatst op: zo, 31/01/2010 - 14:27
afbeelding van sammie

hallo allemaa
ook ik gebruik remeron mitzaperine)
dit in eerste instantie voor het slapen ,ik bouw namelijk een hele angst op om niet tekunnen slapen visuele cirkel
of het slechte slapen een signaal is van depressie of angst zijn we nog niet achter
wel heb ik nu de hele dag een hele depressiefe stemming
bijwerkingen? ik weet t ff niet meer

liefs

#9 - Geplaatst op: zo, 31/01/2010 - 18:48
afbeelding van eline

Hoi allemaal,
fijn om te horen, dat jullie ook mirtazapine hebben. Ik heb Mirtazapine actvavis als merknaam zeg maar. Ik zie ook nergens remoron staan. Ik heb 30 mg en jullie? Verder gebruik ik niets bij. Voor mij is ook nog tekort om te zeggen wat ik van Mirtazapine vind.
Ik heb geen oplopende depressieve stemming zeg maar. Niet dat nu al opgelosd is. Dat gevoel nog niet. Enigste wat ikzelf wel vind is dat ik nog sneller geirriteerd ben. Van andere (lexapro) kreeg ik zelfs "rare" gedachte bij (niet meer willen leven enz.). Dus ging met depressieve stemming alleen maar nog slechter. Nu heb ik dat niet. NOG NIET. Roep nog maar niet te hard. Het bevalt me wel beter dat ik rond 18.00 u mirtazapine inneem ipv 20.00 u.
Verder vandaag beetje mindere dag. Net of ik door mirtazapine slechter tegen drukte kan. Wil vooral stilte/rust hebben. Maar door middel van gesprekken met psychologe is afgesproken als mijn spanning te hoog oploopt, dat ik moet gaan fietsen of wandelen. Dat heb ik dus gedaan. Ik raak soms zo gefrustreerd. Dat ik mijn boosheid niet goed kan uiten. Ik hou teveel binnen dus. Dat ben ik dus aan het uitproberen.
Gr. Eline

#10 - Geplaatst op: zo, 31/01/2010 - 18:56
afbeelding van sammie

mag ik vragen waar jij t voor gebruikt

#11 - Geplaatst op: zo, 31/01/2010 - 19:50
afbeelding van eline

Ik heb depressie (PTSS)

#12 - Geplaatst op: zo, 31/01/2010 - 20:35
afbeelding van angel

dag eline
ik gebruik nu een jaar mirtazapine
4 stuks op en dag 60 mg op een dag 1 sochtends een smiddags en 2 savonds
daar bij gebruik ik ook dipiperon
mirtazapine is een antidepresiva
ook om dat ik zware paniek aanvalle heb en angst aanvalle ook voor het slaap proble en omdat ik onzeker ben en voor eetstoornis ik wil nog wel vaak niet eten heb er zelf geen last van mijn omgeving
de bijwerkingen die ik heb is
heel erg suf hetvlijkt net alsof je een hele fles wodka op heb je word ook heel moe van
ook mirtazepina word gebruikt bij mensen met een eetstoornis om aan te komen

dipiperon is een rustgevent middel
daar krijg ik er 2 van 80mg
is ook een soort van antidepresiva
voor heele erge neerslachtigheid
wil

#13 - Geplaatst op: vr, 05/02/2010 - 19:04
afbeelding van eline

Na 2 weken moet ik nu van de psychiater afbouwen. Het ging weer de verkeerde kant op ipv beter. Heb nu Oxazepam gekregen en dinsdag verdere overleg.

#14 - Geplaatst op: ma, 01/03/2010 - 14:44
afbeelding van Lausie

hey eline,

ik heb heel wat medicijnen gehad, ik heb die mirtazepine maar 1maand gehad, omdat ik heel veel van aankwam en ik sliep de hele dag. dipiperon heb ik ook gehad, maar ik was net zown zombie, en oxazepam is alleen maar een rustgever hea. dat is geen anti depressiva. ik heb nu 1,5 jaar efexor xr (venlafaxine ofzo) 225mg. en dat werkt voor mij heel goed. het is voor iedereen natuurlijk verschillend. maar ik ben niet suf heb nog wat emoties en ik word niet zwaarder. heb alleen een droge mond, maar vind dat niet zo erg.
succes met je zoektocht naar het goede medicijnen, en ik hoop dat ze de goede voor je kunnen vinden. bij mij heb het een tijdje geduurt. maar dat is ook voor iedereen verschillend

liefs laus

#15 - Geplaatst op: vr, 03/09/2010 - 01:09
afbeelding van jan.

Na wat te hebben gegoocheld kom ik op deze bekende site terecht over mirtazepine.Er gaan heel wat verhalen de ronde , behoorlijke negatieve geluiden, maar gelukkig ook positieve ervaringen met dit middel. Ik heb een jaar of tien anafraniel geslikt en het werkt wel prima voor waar het moet werken namelijk depressie. Maar het heeft een vervelende bijwerking en zoek naar een alternatief. Het eerste alternatief was moclobemide , na vijf maanden gebruik was het al opgehoogd naar drie pillen per dag in totaal 450 mg. Nou dat middel werktte echt averrechts . Opgejaagdheid, onophoudelijk gepieker, slapeloosheid , geirriteerd zijn. stijf staan van de spanningen het gevoel hebben of je keel word dichtgedrukt , het horen van mijn hartslag en toch was mijn bloeddruk normaal, geen ontspanning meer in sport , film of wat dat ook. Lichamelijk was ik doodop en toch jaagde mijn hart maar door , ook in de nacht geen wonder dat je dan niet in slaap kom. De laatste weken kreeg ik zelf gedachten aan suicide. Nu ik zeven dagen gestopt ben herken ik mezelf weer. Wat een rust, wat een diepe slaap en wat heerlijk om me lichaam ontspannen te ervaren na sport. Geen last van depressiviteit, maar mijn psy raadde toch aan na aanleiding van mijn verleden en het plaatje terugkerende depressie om mitrazepine uit te proberen. Ik wil het een kans geven en begin deze nacht. Mijn wens is dat ik bij de groep zou gaan horen die dit middel als een wonder van God ervaart. Ben wel blij dat de psy nu wel meer controle uit ga oefenen door te bellen hoe het gaat na een week .Zou verder verslag geven over mijn ervaringen.

#16 - Geplaatst op: za, 04/09/2010 - 00:11
afbeelding van jan.

Heb de eerste dag met mertazepine achter de rug. Ik heb heel veel geslapen, wel 15 uur en voelde me ontzettend duf. Nu ben ik wat opgeklaard, voel me snel geirriteerd en heb het gevoel als het hebben van een kater.Na het ontwaken weinig zin in dingen .Al hoewel het nu ,na een paar uren wakker zijn, zin krijgen in dingen weer wel opkomt. Wil graag een film zien die ik heb gedownload .Over een paar uren weer de volgende pil.

#17 - Geplaatst op: za, 04/09/2010 - 00:13
afbeelding van jan.

sorry het is natuurlijk mirtazapine

#18 - Geplaatst op: za, 04/09/2010 - 00:14
afbeelding van jan.

Mirtazapine dus

#19 - Geplaatst op: za, 04/09/2010 - 01:26
afbeelding van angel

lieve jan
ik gebruik ook mirtazapine
in het begin is het heel erg wennen met deze antidepresiva
ik was in het begin ook erg moe
had een dronken gevoel
netalsof ik ieder moment kon omvallen
maar bij mij waren die klachten na 2 a 4 week weg
ik heb een vervelende bijwerking
en daar zal je nog wel tegen aanlopen
is freet kick
en je komt erg veel aan van deze soort medicijn
ik ben in totaal 20 kilo aangekomen
liefs angel

#20 - Geplaatst op: vr, 01/10/2010 - 23:57
afbeelding van Famke24

Hallo,
Mijn naam is Berdien 24 jaar, heb al vanaf mijn geboorte een spierziekte... In mijn leven al veel mee gemaakt, mijn moeder 2x gescheiden en mijn vader zelfmoord gepleegt en ook mijn broer heeft zelfmoord gepleegd. Op mijn 20e ben ik in een woonvorm komen wonen en was klaar met school, wilde weer naar school maar die zagen het niet zitten vanwege mijn handicap. Al met al veel ellende dus en hou er niet van om te knutselen op een aktiviteiten centrum, en dus zat ik veel thuis en had nergens meer zin in. Wilde op toneel, deur werd dicht gedaan. Heb gewerkt bij de kindertelefoon en ook daar moest ik stoppen vanwege het vervoer. En ik had geen zin meer om altijd maar mijn best te moeten doen en niks lukte nog, zat veel thuis en voelde me depri... ik had geen kracht meer en wilde wel dood. Ben naar mijn huisarts gegaan want ik kende mijzelf zo niet, hij schreef mij mirtazapine 15 mg voor 1x daags.... Heb nu net de derde dag achter de rug met deze pillen, voel me duf en schrik van de kleinste geluidjes omdat ik zo sloom ben. Hoe lang zit je aan deze pillen? Ik heb zo'n hekel aan pillen slikken en al helemaal zoiets, heb met zoveel mensen wel gesprekken gehad maar bleef me rot voelen. Hoe kan ik mijzelf sterk maken zodat ik deze pillen minimale tijd hoef te slikken? En zijn er meer zulke jonge meiden als ik dit deze medicijnen gebruiken?

Berdien

#21 - Geplaatst op: zo, 03/10/2010 - 14:41
afbeelding van angel

als juh ff wilt praten voeg me maar toe op msn
JJ_voor_qdap.eu@live.nl
ik wil je wel helpen en je steunen door deze rotige periode
probeer in kontackt te komen met een psygeloog om deze nare ervaringen zoals je papa en je broer je plekje te kunne geven
herinner de mooie herinneringen van je papa en je broer
en vergeten hoeft egt niet maar een plaatsje te kunnen geven is zo belangrijk
liefs angel

#22 - Geplaatst op: zo, 03/10/2010 - 20:52
afbeelding van Lobos

Ik heb ook mitzaperine 30mg, bevalt mij goed geen bijwerkingen gehad. Merk dat ik heel goed slaap, echt tot rust kom. Zal het nog wel een tijdje moeten slikken, heb het nu een paar maand. Heb eerder Lexapro gehad, daar van heb ik iedere bijwerking gehad die op de bijsluiter stonden. Ik heb geen depressieve klachten meer, gaat gewoon goed. De negatieve gevoelens hebben een oorzaak, die zal geen enkele pil oplossen.

#23 - Geplaatst op: zo, 10/10/2010 - 20:33
afbeelding van jan.

Het leuke van deze site is dat je terug kan kijken wat je eerder heb geschreven. Ik zie dus dat ik nu ongeveer vijf weken met het middel mirtazapine bezig ben, mijn eerste bericht was op 3/9/2010 waarbij ik het middel voor de eerste dag gebruikte,.
Sinds twee weken gebruik ik 45 mg . Ben nu ook bezig om langzaam met rivrotril te minderen. Dit middel versterkt het sufheid .
Wat betreft slapen bij mij is dit een goed middel. Ongeveer twee uur voor het innemen versterkt dit het slaapgevoel. Ik merk nog niet optimaal het antidepresiva werking. misschien is dat omdat ik pas twee weken de dosering van 45mg gebruik wat volgens de psy de beste dosering is tegen zware neerslachtigheid , depresiviteit.
Ik heb wel vertrouwen in dit middel , sufheid word minder en belangrijker de neerslachtigheid .

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!