9 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: wo, 16/12/2009 - 03:23
afbeelding van Tookuh

Depressie oorzaak

waar komt depressie vandaan, en als je weet waar het vandaan komt is t toch op te lossen of niet.
Bij mij speelt heel veel de jeugd mee , en dat ik nooit belangrijk was.
Hebben jullie een mening?

#2 - Geplaatst op: wo, 16/12/2009 - 12:40
afbeelding van Stokstaart

Hallo Tookuh,

ik denk dat ingrijpende gebeurtenissen, brutale en bruuske veranderingen, ontgoochelingen, aanslepende en oplopende spanningen...kortom alles wat ons hevig dooreenschudt een depressie kunnen veroorzaken. Het duurt lang om alles te verwerken, en als er dan nog dingen bijkomen...duurt het nog langer. Verwerking vraag tijd en geduld, helaas helaas.
Groeten hoor,

stokstaart

#3 - Geplaatst op: di, 21/02/2012 - 19:05
afbeelding van 108676

Bij mij het gevolg van jarenlang lichamelijke pijn. Een depressie kan dus ook een gevolg van zijn van lichamelijke beperking.

#4 - Geplaatst op: zo, 26/02/2012 - 21:02
afbeelding van msuperp

Nou Josephine, jij weet nogal wat. Misschien wordt het tijd eens iets over jezelf te vertellen. Zo, kom je nogal onsympathiek de site binnen. Ben trouwens ook gewoon benieuwd naar wie er op allemaal 'oude' berichten reageert.
Ik kijk uit naar hoe jij jezelf voorstelt.
Marianne

#5 - Geplaatst op: ma, 27/02/2012 - 15:52
afbeelding van Grimli50

Josephine left the building

#6 - Geplaatst op: di, 28/02/2012 - 02:33
afbeelding van beekie

LOL

#7 - Geplaatst op: di, 28/02/2012 - 11:26
afbeelding van 108676

Ben het met marianne eens. Josephine, ook in je andere berichten kom je niet echt sympathiek over. (had het al gelezen, maar zie dat je bericht nu weg is, heel eigenaardig..)

#8 - Geplaatst op: di, 28/02/2012 - 11:48
afbeelding van beekie

dat zal er wel mee te maken hebben dat ze haar account verwijderd heeft. Dan verdwijnen ook haar reacties op anderen. Ik had de afgelopen week ook verschillende reacties gelezen van haar en vroeg me af waarom deze persoon zulke cynische en onvriendelijke reacties plaatste. Het stukje vertrouwen in anderen komt voor veel mensen op deze manier erg op de tocht te staan. Dit zou juist een fijne plaats moeten zijn om dingen te delen en je vragen en onzekerheden te kunnen uiten. Daarbij raakt het mij ook enorm dat mensen zo met elkaar om kunnen gaan, iedereen heeft zijn eigen "rugzak"met problemen en ik kan er slecht tegen als mensen dan op zo'n manier "denken"alles maar te kunnen zeggen en kritiek op te kunnen geven. Echt respectloos, laat mensen in hun waarde! Natuurlijk hoef je het niet overal mee eens te zijn, maar probeer in ieder geval op een fatsoenlijke manier met elkaar om te gaan. Niet door iemand nog even een trap na te geven zoals ik het in meerdere gevallen zelf ervaren heb.

#9 - Geplaatst op: di, 28/02/2012 - 12:21
afbeelding van 108676

Ook met jou reactie ben ik het helemaal eens Beekie. Iedereen hier heeft zijn eigen problemen, zij ook. Als ze het allemaal zo goed weet, wat doet ze hier dan nog...dan heeft ze deze plek toch helemaal niet meer nodig? En rekening houdend met een ander zijn probleem, kan je het niet overal mee eens zijn of altijd even goed reageren maar daar is hier (volgens mij) ook wel de ruimte voor, maar respectvol voor een ander vind ik niet op een plek als deze niet geheel vreemd.

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!