Ik vroeg me af of jullie ook troost uit muziek halen? En zo ja, welke muziek/liedjes?
inDepressieop
. U ook? Laat het weten!
Ik vroeg me af of jullie ook troost uit muziek halen? En zo ja, welke muziek/liedjes?
inDepressieop
. U ook? Laat het weten!
Hey sterretje. Ja ..troost is bij mij niet echt het juiste woord.
Soms ga ik gewoon rock enzo luisteren (Black Label Society).... En soms luister ik nummers die mij alleen maar meer en meer omlaag halen, mja dat is ook een manier om die huilbui die mij vaak dwars zit eruit te kunnen gooien.
Want anders krop ik het op.. de nummers wat ik het liefste luister en luister ze de laatste dagen bijna de hele dag aan 1 stuk door. MT. Eden- Sierra Leone en Anathema - One Last Goodbye die laatste is echt mega deprie....
Bij mij zegt muziek me vaak niets de laatste tijd. Alles klinkt 'pffffff' of 'bwoa'... Heel af en toe kan ik opgaan in een liedje en of te wel héél vrolijk doen voor even of net heel down gaan. Dit is vooral met muziek waar ik herinneringen aan heb van vroeger. Het lijkt alsof muziek van nu mij niets kan doen, aangezien ik dit onrechtstreeks link met hoe weinig het mij zegt en hoe slecht ik mij voel.
Hopelijk kan ik ooit terug genieten van muziek...
Hoi Sterretje,
net als Erwin vindt ik het soms heerlijk om met oordopjes in bepaalde soort muziek te luisteren en me op die manier ff te laten gaan, zeg maar (waarbij ook wel tranen komen omdat ik de muziek zo gaaf vindt, maar waarschijnlijk uiting van verschillende emoties).
Dit kan trance, rock, pop (bublin) zijn, ioig iets met een goede beat!
(of kan idd een bepaalde betekenis/ herinnering hebben)
bv Black Eyed Peas;Time Of My Life/ Gigi d'Agostino L 'Amour Toujours, I'll Fly With You/ Sandro Silva & Quintino; Epic/Nelly Furtado; Say It Right, Promiscuous, Give It To Me/ Timbaland Morning After Dark/ Rihanna ft Calvin Harris; We Found Love/Sean Paul; She Doesn't Mind/ Sean Paul ft Alexis Jordan; Got To Love You/ Alexis Jordan; Happiness, Good Girl etc ...
Maar er zijn ook momenten dat ik muziek luister waarbij ik heel erg emotioneel wordt en me op die manier even laat gaan.
Dit zijn bv balades en mooie, langzame pop nummers.
bv Gotye ft Kimbra; Somebody That I Used To Know/ Birdy Skinny; Love/ David Guetta ft Usher; Without You/ Lana Del Rey; Video Games/ Sarah McLachlan; Angel/ Celine Dion; Fly/ Kings Of Leon; Use Somebody/ Adele; Someone Like You, Turning Tables etc....
Muziek kan voor mij een heleboel betekenen en zou er ook niet zonder kunnen!
Groetjes
Dag sterretje,
Muziek is voor mij een heerlijke uitlaatklep! Voor bijna ieder gevoel is wel een nummer te vinden

Terwijl ik dit typ zit ik met de koptelefoon op met Within Temptation.
Adele vind ik er mooi maar moet ik altijd van huilen / Brown Eyed Girl van Van Morrisson maakt mij vrolijk / en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Bij mij is het zo dat muziek erg de bui waarin ik zit versterkt. Dus als ik depri ben en luister bepaalde muziek wordt het vaak wel erger. Dus probeer ik dat maar een beetje te vermijden.
Wat zijn jouw nummers? of Artiesen?
Sterrelinde
Ik luister de laatste tijd alleen maar Linkin Park. Harde snelle muziek, geen zwijmelmuziek, daar kan ik nu even echt niet tegen. Maar ze hebben over het algemeen wel hele pakkende teksten, waar ik me heel goed in kan vinden... The little things give you away is een mooi voorbeeld en ook In between. Deze 2 zijn toevallig wel rustige nummers..
En wat ik ook altijd een heel mooi nummer vind en waarbij ik het niet altijd droog kan houden: Goo Goo Dolls met Iris.
Maar het blijft verschillen per persoon in welk lied je je het beste kunt uiten natuurlijk.
Ps. Heeft iemand van jullie ervaring met muziektherapie?
Ik luister veel muziek, ook al kan ik er niet altijd echt van genieten. Muziek luisteren met oordopjes in is voor mij een vorm van me afsluiten van de buitenwereld. Als ik dat wil, luister ik meestal Anouk. Maar ook wel birdy of Adèle vaak moet ik dan huilen.
Muziek van Eva Cassidy, Jack Johnson en Kina Grannis. Heerlijke, rustigevende muziek!
Maar ook vrolijke (zomerse) muziek zoals deze:
Oh ironie...
Ik zou niet zonder muziek kunnen, ik kies meestal muziek die bij mijn stemming past.
Net zoals andere leden hier zet ik ook vaak muziek op waardoor de huilbui loskomt.
De andere keer zet ik muziek op waar ik vrolijk van word en lekker mee loop te schallen.
Momenteel draai ik veel muziek van Enya, word daar rustig van, en maakt ook emoties los.